4,5 mln zł to ambitny cel kolejnej crowdfundingowej emisji akcji Kombinatu Konopnego. Mimo trudnych warunków rynkowych, spółka w 2022 r. odnotowała 40 proc. wzrost sprzedaży rdr i pozyskała kontrakty na produkcję private label. W ostatnim kwartale ubiegłego roku ruszyła także ze sprzedażą wyrobów z włókniny konopnej.
Odbudowa polskiego sektora konopnego – to cel Kombinatu Konopnego. Dzięki grupie blisko 1500 akcjonariuszy polska spółka zrealizowała już inwestycje w zakład zielarski, rozbudowę portfolio produktowego i prace badawczo-rozwojowe.
Dziś Kombinat Konopny chce pozyskać 4,5 mln zł. W planach ma m.in. uzupełnienie linii technologicznej przerobu włókna konopnego, a także marketing, mający umocnić pozycję na polskim rynku i podtrzymać wzrost sprzedaży. Dwa kolejne cele emisji to dalszy rozwój oferty zielarskiej, ukierunkowany na produkty BIO dla najbardziej wymagających klientów oraz maksymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni na terenie zakładu, w tym rozbudowa magazynu. Start zapisów jest zaplanowany na 14 lutego o godz. 9:00. Kampanię wspiera platforma Crowdway.
Polski rynek produktów CBD to blisko miliard złotych rocznie
Do inwestycji w marketing zachęciły Macieja Kowalskiego, prezesa Kombinatu Konopnego, wyniki badania opinii publicznej sprawdzające zainteresowanie Polaków produktami konopnymi.
– Prawie 1,7 mln Polaków regularnie korzysta z produktów zawierających CBD, na tej podstawie można szacować wielkość rynku na blisko miliard złotych rocznie. A mówimy tu tylko o części naszego biznesu, bo włókiennictwo to osobny temat. Do tej pory nasza komunikacja z klientami ograniczała się do działań organicznych, stąd obsługujemy zaledwie niewielką część tego rynku. Wyraźnie widzimy, że potrzebujemy wzmocnienia naszego przekazu reklamą, by dotrzeć do tak dużej grupy potencjalnych klientów – komentuje Maciej Kowalski.
Pierwsze, udane testy działań reklamowych Kombinat Konopny prowadził w ostatnim kwartale ubiegłego roku. W styczniu 2023, dzięki płatnej promocji, wartość sprzedaży w sklepie internetowym spółki wzrosła już niemal dwukrotnie w porównaniu do września 2022 r.
– W ciągu ostatniego roku rozszerzyliśmy nasze portfolio z kilku do kilkudziesięciu produktów, są wśród nich nowe rodzaje olejków, suplementy diety, kosmetyki czy produkty dla zwierząt. Za każdym razem na pierwszym miejscu stawiamy jakość, bo to ona decyduje o tym, że klienci do nas wracają. Wydatki na dotarcie do kupujących to jedno, ale naszym celem jest zdobycie klientów lojalnych, regularnie dokonujących zakupów. W ten sposób maksymalizujemy efekt działań reklamowych – dodaje Maciej Kowalski.
Wyniki oraz prognozy finansowe spółki
Rok 2022 spółka zakończyła z przychodami na poziomie 3,36 mln zł. W tym roku przewiduje przychody na poziomie 5 mln zł, a w kolejnym – wzrost do 12 mln zł, co ma przełożyć się na zysk w wysokości 2 mln zł.
– Dotychczasowe inwestycje w rozwój portfolio, rozbudowę zakładu i zwiększenie mocy produkcyjnych sprawiły, że w naszej działalności zielarskiej możemy już dostarczyć konsumentom gotowe produkty, a wyzwaniem jest zwiększenie bazy klientów. Prognozowany przez nas wzrost wartości sprzedaży po włączeniu płatnych kampanii marketingowych to około 20% wzrostu w ujęciu kwartalnym – szacuje Maciej Kowalski.
Drugim, po zwiększeniu sprzedaży, celem spółki na ten rok jest uruchomienie seryjnej produkcji włókniny i przędzy konopnej. Ten filar działalności już dziś odpowiada za część przychodów dzięki m.in. sprzedaży włóknin, do producentów odzieży, pościeli czy kołder, oraz paździerzy, potrzebnych na placach budowy (jako ekologiczny materiał budowlany) czy w stadninach koni. Do osiągnięcia pełnych możliwości niezbędne jest doinwestowanie linii technologicznej i zwiększenie skali produkcji.
Plany giełdowe Kombinatu Konopnego
W tym roku, na przełomie drugiego i trzeciego kwartału, spółka planuje złożenie wniosku o dopuszczenie do obrotu akcji na NewConnect. Następnym planowanym krokiem jest przejście na Główny Rynek. Pierwotnie spółka liczyła na szybszą realizację giełdowych planów, ale obecna koniunktura gospodarcza nie sprzyjała debiutom.
Poprzednie emisje
Kombinat Konopny zrealizował poprzednie cele emisyjne m.in. wprowadzając na rynek serię naturalnych suplementów ziołowych, ale też poszerzając ofertę o kosmetyki czy produkty dla zwierząt. Najbardziej imponującą inwestycją jest rozbudowa zakładu zielarskiego w Gronowie Górnym pod Elblągiem, powstającego od zera, gdy w 2019 roku zakładano Kombinat Konopny. Od początku działania spółka zajmuje się legalną w całej UE uprawą konopi, z których powstają przyjazne zdrowiu i środowisku naturalne suplementy diety.
Źródło: Spółka