Las Vegan’s rozpoczął kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway, z której chce pozyskać blisko 1 mln zł na rozwój, podała spółka.
„Wegańskie słodkości z wykorzystaniem tylko naturalnych surowców pochodzących z rolnictwa ekologicznego, w kompostowalnych, pozbawionych plastiku opakowaniach – tym wyróżni się nowa marka czekolad bio&eco Las Vegan’s. Spółka-córka Manufaktury Czekolady Chocolate Story, pioniera na rynku produkcji czekolady bean to bar w Polsce, na rozwój chce pozyskać blisko 1 mln zł. Pomóc w tym ma kampania crowdfundingowa WeganskaCzekolada, która wystartowała na platformie Crowdway. Zebrane środki spółka przeznaczy m.in. na zakup maszyn pakujących i rozwój linii produktowych” – czytamy w komunikacie.
Manufaktura Czekolady Chocolate Story to polska firma i jedna z niewielu na świecie, w której czekoladę wyrabia się bezpośrednio od ziaren kakaowca aż do tabliczki. Przychody spółki w 2019 roku wynosiły 5,8 mln zł netto, a rok wcześniej blisko 4,4 mln netto. Na przestrzeni ostatnich lat rośnie również zysk spółki netto, który w 2017 wyniósł 151 000 zł, rok później 332 000 zł, a w 2019 r. osiągnął wartość 349 000 zł. Ubiegły rok spółka zakończyła z wynikiem EBITDA na poziomie 673 136,56 zł, wobec 515 837,28 zł w roku 2018.
Wegańskie słodkości będą wprowadzane na rynek etapami, a pierwsze z nich pojawią się już w 2021 roku.
„W pierwszym etapie produkcji planujemy wdrożenie czterech linii produktowych. Na początek tabliczki, m.in. czekolada ciemna i czekolady z roślinnych zamienników mleka z dodatkami malin i pomarańczy, w kartonowych kopertach wykonanych z surowca wytwarzanego z udziałem makulatury. Drugą linią będą owoce, orzechy, migdały i ziarno kakao w czekoladzie. Trzecia i czwarta, najważniejsze dla nas linie, to tabliczki i batony zapakowane maszynowo w innowacyjny materiał opakowaniowy wykonany z papieru z certyfikatem kompostowalności. Zakładamy, że cała linia produktowa gotowa będzie w drugiej połowie 2021 roku” – powiedział Marcin Parzyszek, prezes Las Vegan’s i członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story, cytowany w komunikacie.
Dodał, że w III kw. przyszłego roku planuje również rozpoczęcie sprzedaży produktów Las Vegan’s, korzystając z istniejącej już sieci dystrybucji manufaktury, obecnej na rynku polskim i wielu rynkach zagranicznych.
„Środki zebrane w ramach kampanii crowdfundingu inwestycyjnego przeznaczymy w ponad 50% na zakup maszyn pakujących. 30% zagospodarujemy na promocję i marketing, a 3% na dopracowanie receptur wegańskich czekolad i produktów. Docelowo każdy produkt pod szyldem Las Vegan’s zostanie poddany automatycznemu pakowaniu w ekologiczny papier i zostanie oznaczony certyfikatem BIO. Na wdrożenie certyfikacji przeznaczymy 5%, z kolei zakup opakowań to 10% uzyskanego budżetu” – dodał Tomasz Sienkiewicz, członek rady nadzorczej Las Vegan’s i współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story.
Po trzech latach będzie możliwe wyjście z inwestycji poprzez odsprzedaż akcji Manufakturze Czekolady Chocolate Story, po cenie uwzględniającej zwrot z inwestycji na poziomie 8% rocznie.
„Nasz trzyletni plan wdrożenia nowej marki zakłada obrót wynoszący 1,5 mln złotych pod koniec 2023 roku, przy marży EBITDA na poziomie 15%. W tym czasie zakładamy powstanie nowej linii produkcyjnej opakowań ekologicznych, uzyskanie certyfikacji opakowań BIO, a także budowę dystrybucji produktów Las Vegan’s w Polsce i na świecie” – zapowiedział Parzyszek.
„Chcemy rozwijać naszą nową spółkę, tak jak rozwinęliśmy Manufakturę Czekolady – od małej firmy dwóch informatyków do dobrze prosperującego biznesu, lidera produkcji czekolady bean to bar w Polsce. Na pewno pomogą nam w tym zdobyte doświadczenie i wyrobione kontakty. Do współtworzenia tego biznesu chcemy także zaprosić grono inwestorów kapitałowych, pasjonatów czekolady oraz osoby zainteresowane losem naszej planety” – podsumował Sienkiewicz.
Źródło: ISBnews