NETSU SA – producent pomp ciepła, którego głównym akcjonariuszem jest notowany na NewConnect Berg Holding SA – otrzymał zamówienie na dostawę pomp ciepła, zasobników, buforów oraz podstaw montażowych o łącznej wartości ponad 2 mln zł netto. Pozostały godziny, by dołączyć do grona akcjonariuszy spółki, nabywając akcje w ramach crowdfundingu udziałowego.
Kwota otrzymanego przez NETSU SA zamówienia to 2 048 677,60 zł netto. Tym mocnym akcentem spółka otwiera tegoroczny sezon sprzedażowy, który może być rekordowym dla jej segmentu B2B. Zarząd podkreśla, że spółka będzie w najbliższym czasie rozwijać się dynamicznie, m.in. dzięki stałemu umacnianiu działu handlowego i sieci franczyzowej oraz szybkiemu wzrostowi rynku OZE w Polsce.
Pozyskane zamówienie jest efektem bardzo ciężkiej pracy. Zbudowaliśmy bardzo silny dział techniczny, w naszych szkoleniach handlowych brało udział ponad 450 osób, natomiast w szkoleniach instalacyjnych ponad 300 osób. Zawarliśmy umowy z ponad 40 dystrybutorami. Jako jedna z nielicznych firm mamy na stanie w magazynach na terenie Polski towar za blisko 4 mln zł, a to wszystko dopiero początek. Głęboko wierzymy w nasz sukces, zwłaszcza że obecnie wchodzimy w boom sezonu sprzedażowego. Pozostały ostatnie godziny, aby objąć akcje NETSU w ramach crowdfundingu udziałowego i stać się częścią tego perspektywicznego biznesu – mówi Kamil Kita, członek zarządu Berg Holding SA, jednocześnie prezes zarządu NETSU SA.
Do piątku 10 września do godz. 23:59 trwa emisja akcji NETSU SA.
Planowana dywidenda
NETSU SA zakłada, że w tym roku osiągnie przychody ze sprzedaży w wysokości 17 mln zł, z czego 12 mln zł ze sprzedaży hurtowej, a 5 mln zł z detalu. To pozwoli wypracować zysk brutto na poziomie 3,4 mln zł. W 2022 roku przychody mają wzrosnąć do 32 mln zł (20 mln zł ze sprzedaży hurtowej i 12 mln zł z detalicznej), co przełoży się na zysk brutto w wysokości 7,3 mln zł. Zarząd NETSU zamierza rekomendować wypłaty dywidendy w wysokości 75% wypracowanego zysku netto, począwszy od 2023 roku.
Kanały sprzedaży i franczyza
NETSU prowadzi sprzedaż B2B oraz B2C, który umożliwia szybki i prosty zakup odpowiedniego urządzenia. Od sierpnia 2021 urządzenia spółki są dostępne także dla klientów z Niemiec i Austrii.
Sprzedaż prowadzona jest także w placówce stacjonarnej zlokalizowanej w Katowicach przy ul. Kopernika 6/2. W trakcie budowania jest także sieć dystrybucji w specjalistycznych hurtowniach i punktach sprzedaży urządzeń grzewczych. Spółka ma dwa duże magazyny: jeden na północy kraju w Gdańsku, a drugi na południu w Rudzie Śląskiej.
W kwietniu br. roku spółka uruchomiła sieć franczyzową oferując model biznesowy w obszarze sprzedaży pomp ciepła wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem. W celu realizacji projektu sieci franczyzowej zawiązana została spółka NETSU Dystrybucja Sp. z o.o., w której NETSU SA objęła 100% udziałów. Plany rozwoju sieci franczyzowej obejmują otwarcie na terenie Polski 50 nowych punktów dystrybucji do końca 2021 roku oraz 120 nowych punktów dystrybucji w 2022 roku. Docelowo spółka planuje otworzyć ok. 300 punktów dystrybucji co skutecznie pokryje obszar kraju i zbuduje sieć sprzedaży. Ponadto w 2021 roku planowane jest rozpoczęcie ekspansji na rynki zagraniczne w tym głównie na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec oraz Francji w modelu master franczyzy. Co ciekawe spółka w kwietniu podpisała pilotażową umowę dystrybucyjną na Litwie, która już zaczęła sprzedaż urządzeń.
W maju br. spółka podpisała pierwszą umowę z franczyzobiorcą, która zakłada wyłączność na prowadzenie salonu sprzedaży spółki na terenie miasta Tarnowskie Góry oraz powiatu tarnogórskiego. Umowa przewiduje współpracę w zakresie sprzedaży pomp ciepła wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem pod marką NETSU. W czerwcu zostały zawarte trzy kolejne umowy z franczyzobiorcami w Gdańsku, Bielsku-Białej i Namysłowie.
Odnawialne źródła energii stanowią najmłodszą, lecz niezwykle prężnie rozwijającą się gałąź działań Berg Holding SA. NETSU to producent i dystrybutor ekologicznych i wydajnych pomp ciepła, które stanowią alternatywę względem emisyjnych źródeł ciepła. Producent daje także długą, 7-letnią gwarancję. Spółka rozwiązania kieruje zarówno do odbiorców indywidualnych, jak i korporacyjnych. Oferta NETSU obejmuje urządzenia, czyli jednostki wewnętrzne i zewnętrzne oraz inne niezbędne podzespoły, których wspólna praca gwarantuje dużo niższe rachunki za ogrzewanie, komfort użytkowania oraz bezpieczną przyszłość dla pokoleń. Spółka gwarantuje kompleksową obsługę – od konsultacji do montażu, to wszystko w ramach jednej marki i jednej dostawy.
Wzmocnienie kompetencji inwestycyjno-technicznych
W lipcu 2021 spółka NETSU SA objęła 67% udziałów w spółce TERM-GO sp. z o.o., która specjalizuje się w kompleksowej realizacji zadań inwestycyjnych w zakresie instalacji termoenergetycznych – począwszy od przygotowania koncepcji inwestycji i projektu budowlanego, przez budowę i rozruch instalacji, po opiekę serwisową. Spółka jest odpowiedzialna za udział w przetargach publicznych związanych z budową i modernizacją systemów, w których zastosowanie mogą znaleźć pompy ciepła NETSU.
Rynek pomp ciepła i perspektywy rozwoju
Pompy ciepła to silnie rozwijający się segment rynku Odnawialnych Źródeł Energii. W 2019 roku sprzedano w Polsce ponad 20 000 urządzeń typu woda-powietrze. Od 9 lat z rzędu notowane wzrosty są rekordowe. W porównaniu do roku 2018 sprzedaż pomp tego typu wzrosła o 91%. Szacuje się, że w polskich domach zainstalowano już ponad 128 000 urządzeń. Ważnym czynnikiem jest prowadzony program „Czyste powietrze” z pulą 103 000 000 zł do 2030 roku, z którego blisko 18 000 wniosków dotyczyło montażu pomp ciepła, NETSU jest na zielonej liście referencyjnej co oznacza, iż urządzenia producenta podlegają refundacji. Nie bez znaczenia pozostają także propagowanie technologii wśród instalatorów i projektantów, spadek cen urządzenia oraz relatywnie niskie koszty inwestycji, możliwość efektywnej współpracy z instalacjami fotowoltaicznymi, a także wzrost świadomości ekologicznej Polaków.
Już I kwartał roku 2020 pokazał dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do I kwartału roku 2019 i wyniósł 108%. Czynnikiem, który istotnie wpłynie na dalszy rozwój rynku jest strategia ogłoszona przez Komisję Europejską, która zakłada udział pomp ciepła w budownictwie indywidualnym na poziomie 40% do 2030 roku.
Źródło: Spółka