Grupa Manufaktury Piwa Wódki i Wina planuje debiut giełdowy w III kw. 2021 r., a jej spółka Tenczyńska Okovita w marcu rozpocznie emisję crowdfundingową promowaną przez Crowdway, poinformował prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina oraz spółki Tenczyńska Okovita Janusz Palikot.
„Doświadczenie i zaangażowanie zespołu Tenczyńska Okovita sprawiło, że rzemieślnicze gorzałki z różnych zbóż i owoców podbiły gusta Polaków. Teraz zapraszamy nowych akcjonariuszy do kolejnego przedsięwzięcia – stworzenia nowej polskiej marki whisky. Warto dodać, że w tym roku nasi dotychczasowi inwestorzy otrzymają zaliczkę na poczet dywidendy. Wypłacimy ją jako pierwsza spółka w Polsce, która wsparła się finansowaniem z crowdfundingu udziałowego. Ponadto w tym roku planujemy IPO Grupy Manufaktury, której Tenczyńska Okovita jest ważnym ogniwem, co docelowo dostarczy naszym akcjonariuszom m.in. wartość w postaci płynności papierów wartościowych” – powiedział Palikot, cytowany w komunikacie.
W zbliżającej się zbiórce Tenczyńska Okovita planuje pozyskać ponad 4,4 mln zł. Środki od inwestorów społecznościowych zostaną przeznaczone na rozbudowę dotychczasowych mocy wytwórczych, uruchomienie produkcji oraz sprzedaży własnej marki whisky, jak i rozpoczęcie działalności eksportowej na rynkach azjatyckich, podano także.
„Tenczyńska Okovita w ostatnim roku rozwinęła największy w historii polskiego rynku alkoholowego program zakupów whisky. Nie był on wcześniej planowany na etapie crowdfundingu, odniósł jednak ogromny sukces i zapewnił dodatkowe przychody. W związku z bardzo dobrymi wynikami, osiąganymi na początku 2021 roku, spółka wypłaci ok. 0,5 mln zł zaliczki na poczet dywidendy – będzie to pierwszy taki przypadek w historii polskiego crowdfundingu udziałowego” – czytamy także.
Pod koniec 2019 roku spółka uruchomiła program „Beczki Palikota”, w którym inwestorzy mogą rezerwować beczki pełne rzemieślniczej okowity oraz destylatu, który po trzech latach staje się whisky. W ciągu roku zarezerwowano prawie 300 beczek. Zanim jeszcze whisky z Tenczynka będzie gotowa, spółka wprowadzi na rynek – w ramach programu Palikot Selekcja – szkocką whisky słodową mieszaną (blended malt whisky), wybraną jako wzorzec, na którym oprze się smak Whisky Palikota. Tenczyńska Okovita tokenizuje także whisky. Projekt wystartował 10 grudnia 2020 r. i do tej pory zakupy whisky w formie tokenów zrealizowało ponad 1 100 osób, na kwotę niemal 1,5 mln zł, podano także.
Źródło: ISBnews
Spróbowałam i muszę powiedzieć, że smakuje znakomicie