Oferta akcji Tenczyńska Okovita na kwotę do 4,4 mln zł, promowana na Crowdway, ruszy we wtorek 23 marca, podała spółka.
Środki od inwestorów społecznościowych zostaną przeznaczone na rozbudowę dotychczasowych mocy wytwórczych, uruchomienie produkcji oraz sprzedaży własnej marki whisky, jak i rozpoczęcie działalności eksportowej na rynkach azjatyckich.
„Emisja jest etapem zaplanowanego procesu upublicznienia Grupy Manufaktury Piwa Wódki i Wina, której Tenczyńska Okovita jest częścią. Debiut giełdowy jest przewidziany na III kwartał 2021 roku. Zgodnie z planem, w 2022 roku inwestorzy Tenczyńskiej Okovity uzyskają możliwość upłynnienia akcji przez zamianę posiadanych walorów spółki na akcje Manufaktury Piwa Wódki i Wina” – czytamy w komunikacie.
Tenczyńska Okovita w związku z dotychczasowymi bardzo dobrymi wynikami, osiąganymi na początku 2021 roku, zdecydowała o wypłaceniu ok. 0,5 mln zł zaliczki na poczet dywidendy – będzie to pierwszy taki przypadek w historii polskiego crowdfundingu udziałowego. Środki przeznaczone na zaliczki na poczet dywidendy nie będą pochodzić z bieżącej emisji crowdfundingowej tylko dotychczasowej działalności operacyjnej, podano także.
„Już 23 marca rozpoczynamy drugą emisję crowdfundingową w historii Tenczyńska Okovita. Od momentu poinformowania o zbliżającej się ofercie spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem inwestorów społecznościowych. Do naszego Alertu Inwestora już w pierwszych dniach zapisało się ponad 1,5 tysiąca osób. Nasi akcjonariusze doceniają nas za to, że realizujemy wyznaczone cele, przedstawiamy plany podziału zysku i w bliskiej perspektywie zadebiutujemy na giełdzie” – powiedział prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina oraz Tenczyńska Okovita Janusz Palikot, cytowany w komunikacie.
Spółka – za sprawą działań komunikacyjnych i wprowadzeniem na rynek wysokojakościowych rzemieślniczych wyrobów alkoholowych – notuje rosnącą liczbę zamówień. Maszyny, zakupione ze środków pozyskanych z crowdfundingu z 2019 roku oraz z dodatkowej późniejszej emisji prywatnej, jeszcze przed startem ich pracy były obłożone w pełni na cztery miesiące do przodu. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie Tenczyńska Okovita postanowiła zwiększyć moce produkcyjne, podano także.
„Ponadto spółka planuje także produkcję whisky, którą będzie sprzedawana pod własną marką (nie tylko produkując ją dla prywatnych właścicieli beczek) – wymaga to nakładów na rozwój produkcji, zakup kolejnych beczek i zagospodarowanie miejsca na magazynowanie przez minimum 3 lata, a docelowo o wiele dłużej.
Wraz z popularyzacją produktu whisky i jej tokenizacji pojawiła się szansa wprowadzenia projektu na rynek azjatycki, który wykazuje bardzo duże zapotrzebowanie na projekty inwestycyjne w alkohol starzony. Spółka planuje wejść na rynki Azji, które są jednym z najciekawszych rynków sprzedaży dla tego typu produktów. Whisky z Tenczynka – która powstanie w beczkach z profilem japońskim, a także polskim – będzie niebawem oferowana poza granicami Polski” – wskazano w informacji.
„Tenczyńska Okovita i projekty firmowane przez Janusza Palikota cieszą się niesłabnącą popularnością wśród inwestorów społecznościowych. Jasny model biznesowy, realizacja założonych celów przez spółkę oraz zapowiedź podziału zysku i debiutu giełdowego to podstawowe atuty nadchodzącej emisji. Środki pozyskane ze zbliżającej się zbiórki pozwolą Tenczyńska Okovita na dalszy skokowy wzrost działalności – powiedział dyrektor operacyjny w Crowdway Marcel Rowiński, cytowany w komunikacie.
Źródło: ISBnews