Wielkopolska Manufaktura Wódek rozpoczęła emisję akcji w ramach crowdfundingu udziałowego promowaną przez platformę Crowdway, podała spółka. Celem spółki jest pozyskanie 2,1 mln zł. W 2023 r. Wielkopolska Manufaktura Wódek rozważa debiut na giełdzie.
„Wielkopolską Manufakturę Wódek prowadzimy w sposób nowoczesny, jak startup w USA, czy tzw. foodtechy. Wykorzystujemy wieloletnią obecność na rynku, współpracujemy z niemal wszystkimi producentami wódek i likierów, mamy zaplecze technologiczne i infrastrukturę. Cały czas inwestujemy w pracę nad markami własnymi, udoskonalamy technologię. Dzięki temu w tym roku odnotujemy wyższe przychody niż w roku poprzednim” – powiedział prezes Wielkopolskiej Manufaktury Wódek Jakub Ima, cytowany w komunikacie.
Pozyskane środki spółka przeznaczy m.in. na wyposażenie zestawialni i rozlewni w nowe urządzenia oraz kraftową instalację do produkcji ginu. Obecnie spółka produkuje dwa rodzaje tego alkoholu. Nowa instalacja pozwoli znacząco zwiększyć skalę produkcji. Firma planuje także otwarcie własnego showroomu z alkoholami rzemieślniczymi. Będzie to stały punkt sprzedaży, ekspozycji nowych produktów z oferty, a także kontaktu z konsumentami czy firmami zainteresowanymi szerszą współpracą.
„Kolejnym z celów emisji jest badanie i rozwój marek własnych. W segmencie produktów premium, w którym spółka działa, jakość produktów jest na pierwszym miejscu. Spółka będzie dążyła do ulepszania zarówno produktów, jak i procesów, w jakich powstają, czy badania oczekiwań i perspektyw rynkowych, by się do nich jak najlepiej dostosować. Kapitał spółka przeznaczy także na zwiększenie przychodów ze sprzedaży dzięki inwestycjom w promocję i marketing. Wzmocnienie rozpoznawalności poprzez nowoczesne kampanie pozwoli dotrzeć do szerszego grona odbiorców” – czytamy także.
Spółka szacuje, że całkowita wartość przychodów netto ze sprzedaży w 2021 roku wyniesie 5,3 mln zł. Zgodnie z prognozami zarządu, przychody ze sprzedaży powinny w dalszych latach nadal rosnąć, w przyszłym roku można spodziewać się ok. 15,5 mln zł, a w kolejnym – 21,4 mln zł. W prognozach spółka uwzględniła dane do 2027 r.
Pomysłodawcą projektu jest Jakub Ima, przedsiębiorca działający w branży od ponad dekady. Pod jego kierunkiem spółka IMA Polska SA w ciągu dziewięciu lat zwiększyła sprzedaż z 5 tys. do 200 mln zł rocznie i trafiła do pierwszej piątki polskich producentów alkoholu.
Źródło: ISBnews