yestersen – największy polski e-commerce z unikalnymi meblami – podtrzymuje plany emisji crowdfundingowej i docelowo debiutu na NewConnect, wynika z komunikatu spółki. W 2021 roku spółka wygenerowała rekordowe przychody ponad 20 mln zł, tj. o 89% więcej r/r.
„Inwestorami strategicznymi yestersen od 2018 roku są Mateusz i Zbigniew Juroszkowie, właściciele m.in. Atal i STS. yestersen podtrzymuje ambitne plany związane z rozwojem wspartym przez rynek kapitałowy – spółka zamierza przeprowadzić emisję crowdfundingową, a docelowo ma pojawić się na NewConnect” – czytamy w komunikacie.
„Zeszły rok był dla nas rekordowy i potwierdził strategię wzrostu realizowaną konsekwentnie od 2018 r., jak i potencjał do dalszych wzrostów. Obsłużyliśmy ponad 18 tysięcy zamówień, co daje wzrost o 84% r/r. Łącznie sprzedaliśmy aż 32 tys. produktów. Zwiększyliśmy też średnią liczbę produktów w zamówieniu o 13%, a średnia wartość zamówienia jest o 6% wyższa niż w 2020 roku” – powiedział założyciel i CEO yestersen Karol Misztal, cytowany w komunikacie.
Dodał, że serwis w 2021 roku odwiedziło prawie 2 mln użytkowników.
We wrześniu ubr. yestersen poinformował o pozyskaniu inwestora branżowego. Grupa Fabryk Mebli Forte nabyła 20,5% udziałów za kwotę 4,5 mln zł. Zaangażowanie Grupy Forte pozwoli spółce na stworzenie marki własnej, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności yestersen oraz poprawa marżowości.
yestersen to największa wnętrzarska platforma e-commerce z designem od kultowych marek, sklepów vintage oraz niezależnych projektantów. Obecnie w asortymencie yestersen znajduje się ok. 45 tys. produktów z całego świata, w tym ponad 23 tys. unikatów.
Źródło: ISBnews