Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Finanse osobiste

51% osób w wieku 65+ mogłoby w ogóle zrezygnować z gotówki

Dodane przez Bartłomiej Supernak
1 lipca 2020
w dziale Finanse osobiste
0
płatność
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Gotówka zaczęła być powoli wypierana przez inne metody płatności, ale pandemia tylko przyśpieszyła ten proces. 51% osób w wieku 65+ mogłoby w ogóle zrezygnować z gotówki, a 61% millenialsów wolałoby unikać dotykania terminala płatniczego, wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie PayPal.

Również inne czynności, do tej pory utożsamiane z gotówką, powoli przenoszą się do Internetu. Podczas kwarantanny prawie połowa Polaków (47%) opłaca rachunki w sieci lub za pośrednictwem aplikacji mobilnych. 75% respondentów deklaruje, że po okresie samoizolacji będzie uiszczało rachunki wyłącznie przez Internet, podano.

„Od czasu pandemii COVID-19 ludzie unikają płacenia gotówką z obawy przed zakażeniem. Polacy niechętnie korzystają z ekranów dotykowych w sklepach. Ten nowy trend nie zniknie – wręcz przeciwnie, będzie częścią nowej rzeczywistości” – powiedział dyrektor generalny PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej Efi Dahan, cytowany w komunikacie.

„Aż 8 na 10 Polaków odkryło zalety zakupów online podczas okresu samoizolacji, m.in. brak kolejek (64%) czy dostępność dostawy do domu (62%). Gdy cały świat utknął w czterech ścianach, głód zakupów stał się jeszcze większy. Przez ostatnie lata widoczny był trend powolnego porzucania gotówki na rzecz płatności cyfrowych, ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy zaobserwowaliśmy zwiększenie tempa tej zmiany. Podczas pandemii dokonał się postęp, który w zwykłych okolicznościach zająłby nawet 3-4 lata” – dodał Dahan.

Wśród artykułów nabywanych online znalazły się: odzież, buty, akcesoria (46%), artykuły domowe i ogrodnicze (37%) oraz kosmetyki i produkty związane z urodą (35%).

Widoczne były pewne różnice między pokoleniami – młodsi konsumenci częściej kupowali usługi online i byli bardziej otwarci na sprzedaż produktów lub usług w sieci, podczas gdy seniorzy w wieku 65+ najbardziej docenili dostęp do sklepów czy artykułów poza domem oraz dostawę prosto pod drzwi, wskazano również.

Kryzys rozbudził także w Polakach ducha altruizmu i chęci wzajemnej pomocy. Co dziesiąty ankietowany w trakcie pandemii zaczął angażować się w wolontariat lub przekazywać darowizny. 90% respondentów woli przekazywać je online.

„Mimo że podczas okresu powszechnej samoizolacji Polacy wciąż okazują lojalność dużym markom, to zdecydowanie chętniej korzystamy z usług oferowanych przez MŚP. Polacy dostrzegli znaczenie małych i średnich firm we wspieraniu lokalnej gospodarki. Prawie dwie trzecie respondentów (62%) badania robiło zakupy w małych lub lokalnych sklepach, a 28% kupowało online u małych i średnich marek. Dla jednej trzeciej ankietowanych powodem do takiej decyzji była możliwość wsparcia zarówno miejscowej, jak i krajowej gospodarki. Nawet po kryzysie 79% Polaków deklaruje, że będzie jeszcze chętniej kupowało lokalne produkty” – czytamy dalej.

77% osób w wieku 65+ wierzy, że to klucz do przezwyciężenia obecnego kryzysu. Blisko dwie trzecie (59%) czuje się odpowiedzialne za wspieranie małych biznesów w ich sąsiedztwie, podkreślono.

Międzynarodowa grupa badawcza Ipsos przeprowadziła na zlecenie PayPal badanie rynku, dotyczące ewolucji płatności online. Ankietowani byli pytani o swoje doświadczenia w tym zakresie w trzech okresach: przed wystąpieniem pandemii COVID-19, w jej trakcie, a także o swoje motywacje i plany po zakończeniu okresu samoizolacji. Badanie zostało zrealizowane w dniach 8-29 maja 2020 r. na grupie 26 000 osób, w 13 krajach na całym świecie – w tym w Polsce.

Źródło: ISBnews

Tagi: PayPal
Poprzedni post

Ministerstwo Finansów podtrzymuje plan przekazania projektu estońskiego CIT-u do konsultacji

Następny post

Powstał Wieluński Klaster Energii, ma przygotować m.in. projekty wodorowe

inwestowanie

Kredyt gotówkowy na inwestycje – jakie masz możliwości?

pożyczka

Wiarygodny pożyczkodawca, czyli kto? Oto rzeczy, które warto sprawdzić

pożyczka, pieniądze

Chwilówki online – jak wybrać najlepszą ofertę?

motocykl

Ubezpieczenie motocykla w Niemczech

kredyt na dom

Kredyt na remont domu – gotówkowy czy hipoteczny?

laptop

Ile będzie wynosić moja emerytura? Sprawdź, jak ją obliczyć

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pomóż ratować życie

Najnowsze

praca

TIM rekomenduje ustalenie dnia dywidendy na 30 czerwca

WIG

Indeks WIG20 spadł o 0,35% na zamknięciu w piątek

morze

Koszt budowy farm MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III to 16-18 mld zł

Ulma

Ulma miała wstępnie 0,71 mln zł zysku netto w I kw. 2021

Famur

Famur odstąpił od umowy na dostawę maszyn o wartości 20 mln euro do Rosji

gra

Platige Image pozyskał 6 mln zł z prywatnej emisji akcji na projekty gamingowe

Rainbow Tours

Rainbow Tours miało wstępnie 40,86 mln zł straty netto w 2020

energetyka

Krajowe zużycie energii elektrycznej wzrosło o 7,53% r/r w marcu

© 2020 inwestycje.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste

© 2020 inwestycje.pl