PARTNER PORTALU
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Finanse osobiste

51% osób w wieku 65+ mogłoby w ogóle zrezygnować z gotówki

Dodane przez Bartłomiej Supernak
1 lipca 2020
w dziale Finanse osobiste
0
płatność
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Gotówka zaczęła być powoli wypierana przez inne metody płatności, ale pandemia tylko przyśpieszyła ten proces. 51% osób w wieku 65+ mogłoby w ogóle zrezygnować z gotówki, a 61% millenialsów wolałoby unikać dotykania terminala płatniczego, wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie PayPal.

Również inne czynności, do tej pory utożsamiane z gotówką, powoli przenoszą się do Internetu. Podczas kwarantanny prawie połowa Polaków (47%) opłaca rachunki w sieci lub za pośrednictwem aplikacji mobilnych. 75% respondentów deklaruje, że po okresie samoizolacji będzie uiszczało rachunki wyłącznie przez Internet, podano.

„Od czasu pandemii COVID-19 ludzie unikają płacenia gotówką z obawy przed zakażeniem. Polacy niechętnie korzystają z ekranów dotykowych w sklepach. Ten nowy trend nie zniknie – wręcz przeciwnie, będzie częścią nowej rzeczywistości” – powiedział dyrektor generalny PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej Efi Dahan, cytowany w komunikacie.

„Aż 8 na 10 Polaków odkryło zalety zakupów online podczas okresu samoizolacji, m.in. brak kolejek (64%) czy dostępność dostawy do domu (62%). Gdy cały świat utknął w czterech ścianach, głód zakupów stał się jeszcze większy. Przez ostatnie lata widoczny był trend powolnego porzucania gotówki na rzecz płatności cyfrowych, ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy zaobserwowaliśmy zwiększenie tempa tej zmiany. Podczas pandemii dokonał się postęp, który w zwykłych okolicznościach zająłby nawet 3-4 lata” – dodał Dahan.

Wśród artykułów nabywanych online znalazły się: odzież, buty, akcesoria (46%), artykuły domowe i ogrodnicze (37%) oraz kosmetyki i produkty związane z urodą (35%).

Widoczne były pewne różnice między pokoleniami – młodsi konsumenci częściej kupowali usługi online i byli bardziej otwarci na sprzedaż produktów lub usług w sieci, podczas gdy seniorzy w wieku 65+ najbardziej docenili dostęp do sklepów czy artykułów poza domem oraz dostawę prosto pod drzwi, wskazano również.

Kryzys rozbudził także w Polakach ducha altruizmu i chęci wzajemnej pomocy. Co dziesiąty ankietowany w trakcie pandemii zaczął angażować się w wolontariat lub przekazywać darowizny. 90% respondentów woli przekazywać je online.

„Mimo że podczas okresu powszechnej samoizolacji Polacy wciąż okazują lojalność dużym markom, to zdecydowanie chętniej korzystamy z usług oferowanych przez MŚP. Polacy dostrzegli znaczenie małych i średnich firm we wspieraniu lokalnej gospodarki. Prawie dwie trzecie respondentów (62%) badania robiło zakupy w małych lub lokalnych sklepach, a 28% kupowało online u małych i średnich marek. Dla jednej trzeciej ankietowanych powodem do takiej decyzji była możliwość wsparcia zarówno miejscowej, jak i krajowej gospodarki. Nawet po kryzysie 79% Polaków deklaruje, że będzie jeszcze chętniej kupowało lokalne produkty” – czytamy dalej.

77% osób w wieku 65+ wierzy, że to klucz do przezwyciężenia obecnego kryzysu. Blisko dwie trzecie (59%) czuje się odpowiedzialne za wspieranie małych biznesów w ich sąsiedztwie, podkreślono.

Międzynarodowa grupa badawcza Ipsos przeprowadziła na zlecenie PayPal badanie rynku, dotyczące ewolucji płatności online. Ankietowani byli pytani o swoje doświadczenia w tym zakresie w trzech okresach: przed wystąpieniem pandemii COVID-19, w jej trakcie, a także o swoje motywacje i plany po zakończeniu okresu samoizolacji. Badanie zostało zrealizowane w dniach 8-29 maja 2020 r. na grupie 26 000 osób, w 13 krajach na całym świecie – w tym w Polsce.

Źródło: ISBnews

Tagi: PayPal
Poprzedni post

Ministerstwo Finansów podtrzymuje plan przekazania projektu estońskiego CIT-u do konsultacji

Następny post

Powstał Wieluński Klaster Energii, ma przygotować m.in. projekty wodorowe

laptop

Na co zwrócić uwagę przy zakupie laptopa do nauki? Poradnik dla użytkowników

sprawy frankowe, pieniądze, kredyt we frankach

Sprawy frankowe – co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na pozew?

telewizor, piloty, telewizja przez internet

Bezpieczne korzystanie z usług telewizyjnych przez Internet – co warto wiedzieć?

finanse

Jaką masz zdolność kredytową? Oblicz ją, zanim złożysz wniosek o kredyt hipoteczny

Nie musisz inwestować fortuny, żeby zmienić zawód i zarabiać więcej – przedstawiamy Ci drogę edukacji przetestowaną przez innych

Nie musisz inwestować fortuny, żeby zmienić zawód i zarabiać więcej – przedstawiamy Ci drogę edukacji przetestowaną przez innych

studia, kobieta

Studiuj na własnych zasadach

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2025

Liderzy branży food & retail spotkają się na XVIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Ten Square Games

Ten Square Games miał 17,79 mln zł zysku netto, 22,08 mln zł skoryg. EBITDA w III kw. 2025

WIG

Indeks WIG20 wzrósł o 0,13% na zamknięciu w środę

praca

PKO BP i Allegro chcą pozyskać 2 mln klientów usługi Klik i 20 tys. merchantów do Kapitału

wykres

Czekając na koniec shutdownu

Energa

Magdalena Kamińska została powołana na stanowisko p.o. prezesa Energi

auto

MKiŚ podtrzymuje, że NaszEauto będzie ostatnim programem wsparcia zakupu e-pojazdów

auto

Rynek wynajmu długoterminowego aut wzrósł o 8,9% r/r w I-III kw. 2025

praca

Wonderful oficjalnie rozpoczęł działalność w Polsce

Comarch

Nowa marka Comarch Betterfly wprowadza lekkość do rozliczeń firmowych

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.