Po tym, jak koszty portu gry „Cooking Simulator VR” zwróciły się po 5 godzinach od premiery na Oculus Store, Big Cheese Studio liczy na długi ogon sprzedażowy tytułu, co chce zweryfikować po około pierwszym miesiącu sprzedaży, poinformował dyrektor finansowy Jakub Rafał.
„28 lipca br. miała miejsce premiera 'Cooking”a w wersji na Oculus Quest 2. Zainteresowanie graczy było widoczne już od pierwszych minut od udostępnienia, co przyczyniło się do szybkiego zwrotu produkcji tej wersji. Z naszej perspektywy bardzo istotne jest to, że mamy jedną z najwyżej ocenianych gier na Oculus Quest 2. Średnia ze wszystkich obecnych ocen to ponad 4.6 w skali 1-5″ – powiedział prezes Łukasz Dębski, cytowany w komunikacie.
„Wysokie oceny powinny przełożyć się na długi ogon sprzedażowy, co będziemy widzieli po około pierwszym miesiącu sprzedaży. Jednocześnie gra, która została okrzyknięta najlepszym symulatorem gotowania powinna się sprzedawać na platformie VR przez kolejne dni i miesiące, a nawet lata, podobnie jak nasza wersja na PC. Długi ogon przełoży się także na wzrost udziału procentowego ze sprzedaży” – dodał Rafał.
Zgodnie z zawartą z Gameboom VR umową na port gry, spółce przysługuje 50% przychodu ze sprzedaży gry do kwoty 8 mln zł oraz 60% przychodu po przekroczeniu tej kwoty.
Gra zadebiutowała na największej platformie VR, tj. Oculus VR, 28 lipca 2022 r. Jej cena została ustalona na 25 USD.
Pierwsza VR-owa odsłona gry zadebiutowała na platformie Steam VR 29 lipca 2021 r.
„To nie tylko najlepszy debiut oraz najlepiej sprzedająca się gra VR z całej grupy PlayWay, ale i najlepsza gra VR roku 2021. Takie wyróżnienie przypadło grze w ramach ostatniej edycji konkursu Steam Awards. Była to pierwsza tego rodzaju nagroda dla rodzimej produkcji w wirtualnej rzeczywistości oraz druga nagroda dla gry roku po 'Wiedźminie 3′” – czytamy w komunikacie.
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 nowymi produktami. Większościowym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest PlayWay. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od grudnia 2021 r.
Źródło: ISBnews