Big Cheese Studio skupia się obecnie na produkcji „Cooking Simulator VR” oraz nad dwoma innymi projektami: „Cooking Simulator 2” oraz „Pizza Empire”, poinformował CEO Big Cheese Studio Łukasz Dębski. W 2023 roku są planowane kolejne, jeszcze nieogłoszone projekty.
„Mamy zarezerwowaną datę z Oculusem, ale zostanie ona potwierdzona w momencie, gdy potwierdzimy ją testami gry. Prowadzimy je od dwóch miesięcy, idzie to bardzo dobrze, na ten moment nie mamy istotnych problemów. Skupiamy się na testach wydajnościowych. Liczę, że w ciągu tygodnia, dwóch powinniśmy zamknąć wszystkie tematy i ustalić datę, którą będziemy mogli podać do wiadomości publicznej i ustalić wokół niej plany marketingowe” – powiedział Dębski w trakcie webinaru.
„Cooking Simulator VR” przeznaczone na VR Oculus Quest 2 trafi do sekcji Premium Games w sklepie Oculus Store. Wspólnie z Oculusem będą także prowadzone działania marketingowe i fitcheringowe. Big Cheese Studio liczy na duży sukces sprzedażowy, zważywszy na wciąż małą ilość gier na VR i duże zainteresowanie ich produktem ze strony META i Oculusa.
Gra będzie posiadała wszystkie wydane do tej pory DLC. Dębski zaznaczył, że najpóźniej „Cooking Simulator VR” powinien zadebiutować pod koniec maja, choć decyzyjność w tej kwestii ma Oculus, posiadający własny plan wydawniczy. Spółka prowadzi także rozmowy z Sony w kwestii PS VR, jednakże japoński wydawca nie udziela zbyt dużej ilości informacji odnośnie premiery nowego sprzętu do VR. Prawdopodobnie nastąpi ona jeszcze w tym roku.
„W przypadku PC, podział zysków jest na poziomie 50/50, a jeśli chodzi o metę, na tę chwilę jeszcze nie wiemy i dopiero podamy tę informację. Na pewno nie będzie gorzej niż w przypadku PC” – powiedział CFO Jakub Rafał.
Koszt produkcji Cooking Simulator VR według CFO Big Cheese Studio wyniósł „mniej niż w przypadku wersji na PC”.
W produkcji jest obecnie „Cooking Simulator 2”, który ma trafić na PC i konsole. Najwięcej pracy pochłania zapowiedziany tryb dla wielu graczy. Premiera gry planowana jest na IV kwartał 2022 roku, jednak Jakub Rafał zaznaczył, że w przypadku konieczności nastąpi opóźnienie premiery. Budżet produkcyjny gry wyniósł ok. 2,5 mln zł.
W trakcie webinaru potwierdzono, że produkcja „Pizza Empire” wciąż trwa, ale w obecnym momencie gra nie ma przygotowanej komunikacji wizualnej oraz marketingowej, nie zaplanowano także stworzenia wersji demonstracyjnej. Pierwsze materiały promocyjne powinny pojawić się w okresie wakacyjnym.
„Obecnie dużo pracy wkładamy w assetowanie 'Pizza Empire’. Rozwijamy kolejne obszary oraz wypracowujemy takie elementy jak zmienność pór roku czy inne detale” – stwierdził CEO.
Zyski dla spółki wciąż generuje pierwsza odsłona „Cooking Simulator”. Dlatego Big Cheese Studio planuje premiery kolejnych DLC na konsoli PlayStation oraz Xbox. Spółka zainwestowała także w silnik Unreal Engine 5 i kolejne projekty będą powstawać na tym silniku graficznym.
W trakcie webinaru padło także pytanie odnośnie dywidendy: „Mamy politykę dywidendową, chcielibyśmy w przyszłym tygodniu dać rekomendację zarządu, co do wysokości wypłaty dywidendy” – powiedział Jakub Rafał.
Według prezentacji spółki, aktualna roadmapa zakłada w II kw. 2022 premierę „Cooking Simulator VR” na Oculus Quest 2; premierę na PS VR w 2022, w II półroczu „Cooking Simulator 2” na PC, „Projekt III” na PC, Projekt IV na PC. W I półroczu 2023 plan przewiduje pierwsze DLC do „Cooking Simulator 2” na PC, oraz zaplanowano premierę „Cooking Simulator 2” na platformach PlayStation 5, Xbox Series S oraz Nintendo Switch. W II półroczu 2023 – „Projekt V” na PC i w I półroczu 2024 – „Projekt V” na Xbox Series S, PS5, Nintendo Switch.
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 nowymi produktami. Większościowym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest PlayWay. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od grudnia 2021 r.
Źródło: ISBnews