Carbon Studio zawarł umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) na realizację projektu „MAGOS (Multiplatform Automatic Graphic Optimisation System) – Zautomatyzowane narzędzie do optymalizacji kolekcji graficznych w grach VR”, podała spółka. Zgodnie z zawartą umową, kwota dofinansowania projektu wynosi 4 117 518,75 zł, a całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 5 642 201,25 zł.
Spółka informowała wcześniej, że jej projekt został wybrany w ramach naboru Ścieżka SMART finansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki [FENG.01.01-IP.02-002/23].
„Głównym celem projektu jest przeprowadzenie przez emitenta prac badawczo-rozwojowych, których rezultatem będzie opracowanie innowacji procesowej – nowej technologii w postaci opartego na sztucznej inteligencji systemu do zautomatyzowanej optymalizacji gier VR pod różne platformy sprzętowe (wliczając w to zarówno obecnie dostępne oraz przyszłe platformy sprzętowe VR)” – czytamy w komunikacie.
Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii VR: Oculus, HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum „Warhammer: Age of Sigmar”. Spółka jest notowana na NewConnect od 2019 r.
Źródło: ISBnews