Carbon Studio za swój główny cel z perspektywy nadchodzących gier uważa dalszy rozwój uniwersum „The Wizards” poprzez wsparcie istniejących tytułów, dodatki do nich i nowe platformy oraz nowe projekty związane z serią, poinformował ISBtech członek zarządu Aleksander Caban. Deweloper pracuje równolegle nad projektem VR osadzonym na Dzikim Zachodzie.
„’Projekt EL’ to nasza najnowsza inicjatywa, która przenosi graczy w scenerię Dzikiego Zachodu, którego klimat pozwala na stworzenie wyjątkowego doświadczenia VR. Obecnie pracujemy nad kilkoma nowymi tytułami, które są na różnych etapach rozwoju. Mamy projekty w fazie koncepcyjnej, prototypowania oraz produkcji. Nasze zespoły intensywnie pracują nad różnorodnymi gatunkami gier, aby zaoferować szeroki wachlarz doświadczeń VR – rozpoczęliśmy pracę nad prototypem symulatora jazdy oraz nad rozwojem naszych mechanik związanych z czarowaniem, co stanowi trzon naszego portfolio (’The Wizards’ oraz 'The Wizards – Dark Times: Brotherhood’). Szczegółów dotyczących konkretnych tytułów na tym etapie nie możemy jeszcze ujawnić, ale obiecujemy, że będą to innowacyjne i wciągające produkcje” – powiedział ISBtech Caban.
Dodał, że głównym celem spółki z perspektywy nadchodzących gier będzie dalszy rozwój uniwersum „The Wizards” poprzez wsparcie istniejących tytułów, dodatki do nich i nowe platformy oraz nowe projekty związane z serią.
„Nie zamierzamy jednak przestać eksplorować innych gatunków gier. Uważamy, że branża VR jest zbyt młoda, aby osiąść na laurach i tylko powielać istniejące schematy (stąd np. 'Projekt EL’). Naszym kolejnym celem jest rozwój narzędzi, technologii związanych z AI (i nie tylko) w celu optymalizacji szybkości i jakości produkcji oraz wykorzystanie naszej wiedzy w dziedzinach niekoniecznie gamingowych, ale bazujących na zastosowaniu VR i XR w edukacji, przemyśle i biznesie. Planujemy też kontynuowanie pracy związanej z zawieraniem strategicznych partnerstw z wydawcami, producentami sprzętu i technologii. Jesteśmy pewni, że te działania dalej pozwolą nam być w czołówce twórców gier VR za pięć i więcej lat” – dodał członek zarządu.
W kwestii oszczędności, na jakie spółka zdecydowała się po połączeniu z Iron VR Caban powiedział, że nie chce podawać konkretnych liczb, ale patrząc na raporty finansowe już za I kwartał, ocenił, że oszczędności są „spore”.
„To jeszcze nie koniec. Pierwsza połowa roku to zdecydowanie skupienie się na oszczędnościach we wszystkich dziedzinach – od developmentu, poprzez kwestie biurowe i techniczne. Niektóre decyzje nie były łatwe, ale widać, że już teraz przynoszą korzyści, choć efekty w pełni będzie można zauważyć w drugiej połowie roku i w latach następnych” – podsumował członek zarządu.
Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii VR: Oculus, HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum „Warhammer: Age of Sigmar”. Spółka jest notowana na NewConnect od 2019 r.
Źródło: ISBnews