CD Projekt uważa dalsze prace nad ogłoszonymi projektami, rozwój zespołu studia w Bostonie i wdrażanie silnika Unreal Engine 5 za kluczowe działania w perspektywie najbliższych kwartałów, podała spółka.
„W perspektywie najbliższych kwartałów szczególnie ważnymi działaniami dla studia będzie kontynuacja prac deweloperskich nad ogłoszonymi projektami oraz rozwój działalności w ramach nowo powstałego zespołu CD Projekt Red w Bostonie. Kolejnym ważnym procesem w kontekście rozwoju możliwości produkcyjnych i przyszłych wyników studia CD Projekt Red jest kontynuacja prac nad wdrażaniem nowego silnika Unreal Engine 5, a także ulepszanie silnika w zakresie obsługi gier typu open world oraz adaptację i optymalizację jego elementów pod kątem założeń twórczych kolejnych projektów, co jest jednym z założeń strategicznego partnerstwa z Epic Games” – czytamy w raporcie kwartalnym.
Umowa przewiduje również dedykowane wsparcie techniczne ze strony Epic Games dla wydawanych przez CD Projekt Red tytułów. Prowadzenie prac na silniku UE5 powinno wpłynąć na usprawnienie procesu tworzenia gier oraz ułatwić rekrutację do zespołów deweloperskich ze względu na dużą znajomość silników Unreal Engine wśród twórców gier, podano także.
„Czynnikiem kluczowym dla utrzymania w przyszłości wysokiej dynamiki rozwoju segmentu CD Projekt Red jest dalsze rozwijanie wewnętrznej umiejętności produkowania gier najwyższej światowej klasy i jakości, w połączeniu ze zdolnością efektywnej komunikacji z graczami na całym świecie. Oba te elementy są częścią trwającej transformacji studia Red 2.0, której celem jest m.in. zmiana sposobu tworzenia gier na bardziej elastyczny, oparty o metodykę agile, oraz wspierający jakość przyszłych produktów” – czytamy dalej.
Rosnący zespół oraz liczba i skala realizowanych produkcji wymaga umiejętności efektywnego zarządzania zespołami i produkcją w ramach studia CD Projekt Red w Europie (składającego się z zespołów w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu) oraz Ameryce Północnej (Vancouver i nowo powstały hub w Bostonie), studia The Molasses Flood (Boston), a także działalności wydawniczej realizowanej głównie przez zespoły z Warszawy, Los Angeles, Berlina, Seulu, Tokio i lokalnych przedstawicieli w innych krajach, wymieniono także.
„Sukces każdej produkcji studia jest istotny z perspektywy postrzegania go jako twórcy wyczekiwanych, najwyższej jakości produktów rozrywkowych oraz budowy długoterminowej wartości i rozpoznawalności marek Wiedźmin/The Witcher, Cyberpunk, wewnętrznie powstającej trzeciej franczyzy oraz marki samego studia – będących podstawą działalności i dalszego rozwoju spółki i grupy. Od strony zarządzania realizowanymi projektami posiadanie dwóch linii produktowych – Wiedźmin/The Witcher i Cyberpunk oraz niezależnych zespołów deweloperskich pozwoliło na prowadzenie równoległej produkcji poszczególnych projektów począwszy od 2022 r. Zmiana działalności na model wydawniczy oparty o dwie funkcjonujące równolegle marki, a w przyszłości trzy i kilka równocześnie realizowanych projektów potencjalnie pozwoli na optymalizację produkcyjną i finansową, zwiększenie częstotliwości premier i łącznej wysokości przychodów oraz dalszą dywersyfikację ryzyk, zaś przed twórcami zatrudnionymi w Spółce otworzy więcej możliwości samorealizacji zawodowej” – wskazano także.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin” oraz najnowsza superprodukcja „Cyberpunk 2077”. Spółka jest notowana na GPW i wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews