Zaktualizowane założenia do strategii rozwoju Grupy Gaming Factory na lata 2023-2024 obejmują m.in. poprawę wyników finansowych, wydanie ok. 8 gier w 2 lata, dalszy rozwój licencji „Electrician Simulator” oraz wydanie najważniejszych gier na wszystkie konsole („Castle Flipper”, „Bakery Simulator”, „Electrician Simulator”), podała spółka.
„Założenia strategiczne dotyczące kierunków rozwoju grupy emitenta pozostają niezmienne, a w ramach aktualizacji jej celów strategicznych w okresie 2023-2024 spółka zakłada:
– poprawę wyników finansowych,
– dalszą budowę pozycji wydawcy gier niezależnych,
– wydawanie kolejnych produkcji na różne platformy i w nowych dla nas gatunkach,
– dalszy rozwój własnego studia i zespołu QA,
– rozpoczęcie prac nad tytułami przeznaczonymi do wydania w kolejnych okresach,
– bliską współpracę z wybranymi studiami,
– budowę jej wizerunku wśród inwestorów, graczy i studiów deweloperskich” – czytamy w komunikacie.
Cele te spółka zamierza osiągnąć poprzez:
– koncentrację na najlepiej rokujących projektach, wstrzymanie produkcji z mniejszym potencjałem,
– utrzymanie jakości produkcji,
– wydanie ok. 8 gier w 2 lata,
– dalszy rozwój licencji „Electrician Simulator”,
– wydanie najważniejszych gier na wszystkie konsole („Castle Flipper”, „Bakery Simulator”, „Electrician Simulator”),
– poszukiwanie nowych kanałów dystrybucji i zaistnienie na nowych rynkach,
– rekrutację doświadczonych osób,
– udział w eventach i targach branżowych, aktywne poszukiwanie nowych zespołów,
– współpracę ze społecznością graczy,
– poszukiwanie producentów i nowych tytułów do wydania,
– krótkie, intensywne kampanie marketingowe, wymieniono także.
„Podstawowym obszarem działalności emitenta jest wydawnictwo dla niezależnych studiów gamingowych. Spółka rozwija swoje studio produkcyjne, które pracuje nad pierwszym tytułem, a także szuka nowych obszarów działalności, tj. gry VR czy NFT. Aktualizacja ww. celów strategicznych wynika m.in. z rewizji planów wydawniczych i produkcyjnych spółki oraz rozbudowy aktualnych obszarów jej działalności” – czytamy dalej.
Spółka podała, że wpływy z zewnętrznych licencji dostosowanych na różne konsole cały czas stanowią dla niej istotne źródło przychodu, natomiast obecnie koncentruje się już wyłącznie na własnych IP. Po wieloletniej współpracy z Ultimate Games w tym zakresie kolejne produkcje konsolowe będą już w większości wydawane z kont Gaming Factory, zapowiedziano.
„Naszą specjalizacją są gry PC i konsolowe, ale nie zamykamy się na nowe obszary. Aktualnie pracujemy wspólnie z Ultimate VR nad autorską grą, która powinna ukazać się pod koniec 2023 roku na urządzenia VR. Bacznie obserwujemy także rynek powiązany z blockchain/NFT. W tym zakresie naszym partnerem jest platforma moonie.io, na której wkrótce powinna ukazać się gra 'Bug Academy'” – czytamy także w aktualizacji strategii.
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń spółki jest poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym. Spółka pracuje obecnie nad ponad 20 produkcjami na PC o zróżnicowanej tematyce. W portfolio studia znajdują się symulatory, tycoony, gry akcji czy horrory. Spółka notowana jest na rynku głównym GPW od 2020 r.
Źródło: ISBnews