Gamedust ma w planie wydawniczym na 2023 r. jeden tytuł własny oraz trzy projekty wydawnicze, podała spółka. Producent gier rozwija obecnie dział produkcyjny i wydawniczy oraz rozpoczął preprodukcję kolejnej gry VR. Spółka zakłada w tym roku przekroczenie progu rentowności operacyjnej.
„Już rok 2023 powinien być dla spółki Gamedust przełomowy pod wieloma względami. Zakładamy przekroczenie progu rentowności operacyjnej, która pozwoli nam na finansowanie dalszego rozwoju z własnych środków. Jako producent i wydawca wprowadzimy na globalny rynek nowe gry, będziemy także pracować nad kolejnymi tytułami. Zamierzamy rozbudować zespół produkcyjny i wzmocnić kompetencje zespołu wydawniczego” – powiedział prezes Gamedust Paweł Flieger, cytowany w komunikacie.
Gamedust przygotowuje się do premiery produkcji własnej – gry „Yupitergrad 2: The Lost Station”, która powinna trafić na rynek w pierwszej połowie roku. Gra zadebiutuje na jednej z głównych platform VR, która wykupiła miesięczną wyłączność na dystrybucję tytułu. Następnie „Yupitergrad 2” trafi na pozostałe najpopularniejsze platformy VR. Debiut drugiej odsłony gry „Yupitergrad” będzie oznaczał otwarcie nowego kanału przychodowego oraz poszerzenie portfolio produkcji własnych.
W planie wydawniczym spółki na 2023 rok znajdują się także trzy projekty wydawnicze. Pierwszy z nich to gra „Sunrise GP”, od studia Garage 5, która trafi na platformę Nintendo Switch. Kolejny to gra „Best Forklift Operator”, która po zeszłorocznej premierze na Steam trafi także na Nintendo Switch. Ostatni to gra „Rooms of Realities” od studia Bluekey (pokoje zagadek przeniesione do wirtualnej rzeczywistości) z autorskiej linii biznesowej connected realities, która trafi na platformy VR, wskazano również.
„W roku 2023 będziemy pracować nad dalszą rozbudową portfolio wydawniczego – podpisaliśmy już m.in. list intencyjny na portowanie na VR gry 'Gas Station Simulator’ studia Drago Entertainment, pracujemy także nad ewaluacją kolejnych projektów wydawniczych. Rozpoczynamy także preprodukcję kolejnego tytułu własnego na bazie posiadanego IP, na którą pozyskaliśmy 104 tys. euro dofinansowania ze środków unijnych w ramach programu Kreatywna Europa. Komfort tworzenia i wprowadzania na rynek kolejnych projektów zapewnia nam emisja akcji, którą z sukcesem zamknęliśmy w trzecim kwartale zeszłego roku” – zakończył Flieger.
Gamedust to producent gier w segmencie VR, który zadebiutował na NewConnect poprzez odwrotne przejęcie notowanego Inwestycje.pl.
Źródło: ISBnews