Gaming Factory w ramach dywersyfikacji działalności rozszerzył swój model biznesowy o segment gier NFT, podała spółka. Spółka wzbogaci swoje portfolio o tytuły funkcjonujące w modelu play to earn (P2E) i cyfrowe assety NFT. W tym celu nawiązała współpracę z doświadczonymi partnerami, którzy mają know-how we wspomnianym obszarze. Na platformie należącej do jednego z nich – moonie.io – pierwszy wspólny projekt – „Bug Academy”, z portfolio wydawniczego Gaming Factory, będzie dostępny na przełomie września i października.
„Technologie Blockchain, w tym i NFT, mają coraz większy wpływ na wiele aspektów cyfrowego życia, także na gamedev. Ich obecność może doprowadzić do rewolucji w naszej branży, m.in. poprzez wsparcie trendu Metaverse. Chcemy, aby akcjonariusze Gaming Factory byli beneficjentem tych zmian, dlatego już teraz odważnie wkraczamy w nowy obszar. Aby być jednym z pionierów tego rodzaju gier, nawiązaliśmy współpracę z partnerami: Switch to Blockchain Studio oraz MoonieNFT, którzy posiadają know-how w obszarze nowych technologii. Eksplorację tego nowego dla nas segmentu zaczynamy od tytułu z naszego portfolio wydawniczego 'Bug Academy'” – powiedział prezes Gaming Factory Mateusz Adamkiewicz, cytowany w komunikacie.
„Istotnym było, aby 'Bug Academy’ mogła wykorzystywać mechanizm flagowego produktu firmy Moonie NFT Staking 2.0 – będącego całościowym systemem zdecentralizowanej rozgrywki. Poprzez posiadanie NFT i wchodzenie z nim w liczne misje gracz będzie posiadał możliwość zdobycia wielu profitów. Celem każdego zadania jest bowiem wejście do ostatniej, finałowej misji i zdobycie głównej nagrody” – dodał Adamkiewicz.
Dzięki nawiązanej współpracy firmy zamierzają promować gry w modelu Play and Earn, stawiając na projekty, które jednocześnie zaoferują graczom mnóstwo rozrywki, nie tylko z samej gry, ale także z faktu posiadania atrakcyjnych i użytecznych assetów NFT, a dodatkowo dostarczą im zachęt ekonomicznych.
Drugi partner Gaming Factory – Switch to Blockchain Studio – sprawuje funkcję doradczą w procesie adaptacji gier świata rzeczywistego do wirtualnego. Do jego zadań należy m.in. ocena ich przyszłego potencjału, dobór właściwej tokenomii czy też assetów NFT. Spółka również koordynuje prace zespołów: projektowych, programistycznych oraz digital marketing.
Gaming Factory, oprócz produkcji i wydawnictwa gier wideo, planuje dostosowywać tytuły ze swojego portfolio do łańcucha Blockchain, a także pozyskiwać gry od innych studiów. Wybrane projekty trafią na platformę Moonieverse, podkreślono.
Spółka zapowiada, że do końca br., wspólnie z firmą Asmodev, udostępni stworzoną od podstaw grę NFT.
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń spółki jest poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym. Spółka pracuje obecnie nad ponad 20 produkcjami na PC o zróżnicowanej tematyce. W portfolio studia znajdują się symulatory, tycoony, gry akcji czy horrory. Spółka notowana jest na rynku głównym GPW od 2020 r.
Źródło: ISBnews