Gaming Factory chce skoncentrować się na poprawie wyników finansowych, jako absolutnym priorytetem, poinformował prezes Gaming Factory Mateusz Adamkiewicz.
„Musimy się skupić na efektywności i poprawie wyników finansowych. To jest nasz absolutny priorytet i wszystko jest temu podporządkowane. […] Stąd lepiej było zrobić jednorazowy odpis, niż odpisywać projekty, które były niemożliwe do ukończenia i wydania z zyskiem, przez następne 3 czy 4 lata” – powiedział Adamkiewicz podczas webinaru.
W poprawie najbliższych wyników pomóc ma przede wszystkim „Electrician Simulator”, z którego wpływy ze sprzedaży będą widoczne w IV kw. Jak informowała we wcześniejszych komunikatach spółka, w ciągu 8 dni od premiery na platformie Steam sprzedano 30 tys. kopii gry, co przełożyło się na zwrot wszystkich kosztów produkcji i marketingu w wysokości 800 tys. zł. Aktualnie sprzedaż „Electrician Simulator” przekroczyła 45 tys. egzemplarzy, a Gaming Factory jako wydawca zapowiedział dalszą rozbudowę gry.
„Tytuł jest na tyle fajny, że zdecydowaliśmy się na jego rozwijanie. Cały czas prowadzone są aktualizacje. Duża aktualizacja zaplanowana jest na marzec i to będzie dodatek DLC. Gra na siebie zarabia i myślę, że będzie bardzo dobrym źródłem przychodów przez kolejne 2 lata, ponieważ wersję z marca chcemy portować na wszystkie konsole. Jest to tytuł, który powinien zarobić kilka milionów dla nas w perspektywie 2 lat” – wskazał prezes.
W planach jest również portowanie kolejnych znaczących tytułów, jak „Castle Flipper” i „Bakery Simulator”.
„Często sprzedaż na konsolach jest niewiele gorsza niż na Steam. Jest to zatem proste źródło gotówki, które będzie widoczne w kolejnych okresach. Przez pierwsze trzy kwartały tego roku żadna nasza duża gra nie była wydana na konsole, czyli wszystkie nasze najlepsze tytuły są przed nami” – powiedział Adamkiewicz.
Prezes odniósł się również do pytań dotyczących aktualnej sytuacji finansowej spółki.
„Nasze konto waha się w granicach 11 mln zł. […] To oczywiście wielokrotnie pokrywa wszystkie nasze produkcje. Możemy sobie też pozwolić na rozwój naszych tytułów i na jeden lub dwa droższe projekty. Spodziewamy się radykalnej poprawy w kolejnych okresach” – podkreślił Adamkiewicz i zaznaczył, że spółka zamierza skupić się przede wszystkim na wyselekcjonowanych tytułach, w które zamierza dalej inwestować i rozwijać.
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń spółki jest poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym. Spółka pracuje obecnie nad ponad 20 produkcjami na PC o zróżnicowanej tematyce. W portfolio studia znajdują się symulatory, tycoony, gry akcji czy horrory. Spółka notowana jest na rynku głównym GPW od 2020 r.
Źródło: ISBnews