Planowana na zwyczajne walne zgromadzenie 30 czerwca br. uchwała o dalszym istnieniu GAMIVO ma charakter techniczny i wynika z jednostkowej straty spółki, przy czym na poziomie skonsolidowanym miała ona w ub.r. 6,1 mln zł zysku, poinformował ISBnews prezes Mateusz Śmieżewski. Podkreślił, że także w I kw. 2022 r. GAMIVO osiągnęło „bardzo dobre” wyniki finansowe i podtrzymuje plan przejścia w tym roku na rynek główny GPW z NewConnect.
„W związku z tym, że nasza platforma należy do dedykowanej spółki zależnej, w jednostkowym sprawozdaniu finansowym została odnotowana strata. Jest to jednak zabieg stricte księgowy, niemający odzwierciedlenia w rzeczywistej sytuacji grupy kapitałowej. 30 czerwca br. nasi akcjonariusze będą decydować z tego tytułu podczas zwyczajnego walnego zgromadzenia m.in. o dalszym istnieniu spółki. Jest to jednak zabieg techniczny, wynikający z jednostkowej straty. Nasz skonsolidowany zysk netto za 2021 rok wynosi bowiem 6,1 mln zł i to on uwzględnia wyniki odnotowane przez platformę GAMIVO” – napisał Śmieżewski w komentarzu przesłanym ISBnews.
Wskazał, że ubiegły rok był dla GAMIVO okresem intensywnego rozwoju produktowego oraz funkcjonalności platformy.
„Rozbudowaliśmy wówczas nasza usługę GAMIVO SMART, czyli dostęp do asortymenty dostępnego na naszej platformie w modelu subskrypcyjnym, który daje abonentom szereg preferencyjnych warunków oraz benefitów. Poszerzyliśmy również asortyment dostępny na platformie m.in. o gry oraz akcesoria dla graczy w wersji fizycznej, a także o dostępy do platformy cloud gamingowej Boosteroid. W efekcie prowadzonych działań zwiększyliśmy skalę naszej platformy i osiągnęliśmy zadowalające wyniki finansowe zgodne z naszymi oczekiwaniami” – wymienił prezes.
Rok 2022 GAMIVO rozpoczęło od optymalizacji kosztowej, skutecznie zwiększając rentowność, ocenił też Śmieżewski. Spółka opublikowała również plany rozwoju oparte na pięciu filarach: skalowaniu biznesu, automatyzacji marketingowej, wdrożeniu systemu promocji dla dostawców, rozwoju systemu API oraz rozbudowie GAMIVO SMART.
„Po bardzo istotnym rozwoju produktowej naszym celem na ten rok jest skalowanie i automatyzacja. W I kwartale br. intensywnie pracowaliśmy nad implementacją powyższych założeń, dzięki czemu m.in. dokonaliśmy skutecznej optymalizacji oraz restrukturyzacji naszych działów. Podjęliśmy również współpracę z siecią Żabka organizując wspólną akcję 'Szlifuj skilla z LevelUp i GAMIVO’. W efekcie powyższych działań osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe. Odnotowaliśmy ponad 10,2 mln zł przychodów oraz zysk netto na poziomie niemal 1,6 mln zł. W drugiej połowie maja przebiliśmy liczbę 4 mln użytkowników, którzy skorzystali z naszych usług” – dodał prezes.
„Sukcesywnie kontynuujemy obraną drogę, m.in. poprzez kontynuację współpracy z Żabką, rozwijając działania marketingowe oraz poszukiwanie kolejnych partnerstw, które niebawem zamierzamy ogłosić. Podtrzymujemy również plany związane z planowanym przejściem na rynek główny GPW” – podsumował Śmieżewski.
W połowie maja br. przedstawiciele spółki informowali, że chcą jak najszybciej złożyć w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) prospekt emisyjny w związku z planami przejścia na rynek główny GPW z NewConnect. GAMIVO obecnie nie planuje, by przeniesieniu notowań towarzyszyła wtórna emisja akcji (SPO).
GAMIVO to platforma transakcyjna do gier i towarów cyfrowych. Została założona w 2017 roku przez zespół osób z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. Spółka zadebiutowała na NewConnect w kwietniu 2021 r.
Źródło: ISBnews
Pier…ni oszuści, gdzie pobierają nielegalnie opłaty za SMART i nie można odpiąć karty kredytowej.