Huuuge nie planuje dalszego znaczącego zwiększania wydatków na user aquisition (UA) w nadchodzących kwartałach, a koszty operacyjne mogą być w całym roku nieco niższe r/r, poinformował EVP finance Huuuge Marek Chwałek. Silna pozycja gotówkowa pozwala zarządowi na rozpatrywanie różnych opcji kapitałowych z kolejnymi odkupami akcji, czy transakcjami M&A włącznie.
„Jak wskazywaliśmy wcześniej, oczekujemy, że skorygowana EBITDA i marża na tym poziomie obniży się r/r w 2024 r., głównie z powodu inwestycji w przyszły wzrost. Nadal jednak dążymy do utrzymania wysokiej zyskowności. […] Nie planujemy dalszego znaczącego zwiększania wydatków na UA w nadchodzących kwartałach. Po zakładanym spadku przychodów w I połowie tego roku, spodziewamy się odbicia w II półroczu, co ma być m.in. efektem wdrażania nowych funkcjonalności. Wreszcie, cały czas mamy na uwadze nasze koszty. Opierając się na wynikach I kwartału i ich bieżącym tempie, nasze koszty operacyjne mogą być w rzeczywistości nieco niższe r/r, a nie płaskie, jak wcześniej podawaliśmy w guidance” – powiedział Chwałek podczas wideokonferencji.
CEO Wojciech Wronowski zaznaczył, że Huuuge ma mapę drogową kolejnych feature w swoich grach, a jednocześnie, ze względu na wyższe wydatki marketingowe w I połowie roku, spodziewa się „osiągnąć rozsądny efekt zakupowy w II połowie roku”. Podkreślił ponadto, że Huuuge utrzymuje silną pozycję gotówkową z prawie 100 mln USD skorygowanymi o niedawny buyback.
„W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy zwróciliśmy naszym akcjonariuszom 220 mln USD, a nasze saldo gotówki pozostaje wysokie, co pozwala nam realizować różne możliwości wzrostu i eksplorowanie potencjalne opcje kapitałowe. Nie wykluczamy kolejnych inicjatyw wykupu akcji” – powiedział Wronowski.
Według jego słów, spółka analizuje także możliwości akwizycyjne, ale nie podaje żadnych informacji w tym zakresie do czasu zamknięcia potencjalnej transakcji.
„Mamy kilka zespołów pracujących nad nowymi grami, z których każdy koncentruje się na określonym gatunku. Obecnie mamy trzy gry na różnych etapach rozwoju. Dwie z nich mają mieć premierę testową w II kwartale, a jedna jest testowana w tej chwili. Tworzenie gier pozostaje wyzwaniem i planujemy rozwijać i testować wiele koncepcji przez cały rok. Gdy tylko zaobserwujemy znaczący sukces, podzielimy się szczegółowymi spostrzeżeniami na ich temat” – podsumował CEO.
Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka zadebiutowała na GPW w lutym 2021 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 283,4 mln USD w 2023 r.
Źródło: ISBnews