Ice Code Games realizuje w ramach nowej strategii pierwszą grę o roboczym tytule „Nightmare Frontier”, której premiera early-access planowana jest na przełom II i III kwartału br., poinformował prezes Mateusz Pilski. Ponadto spółka posiada koncepty 3-4 nowych gier, a w przypadku dwóch z nich dysponuje wczesnymi prototypami.
„Pierwszym tytułem, który będzie realizowany w ramach nowej strategii, jest gra o roboczym tytule 'Nightmare Frontier’, której premiera w formule wczesnego dostępu planowana jest na przełom drugiego i trzeciego kwartału 2025 r. Gra osadzona w mrocznych realiach końca XIX wieku połączy elementy strzelaniny z dynamiczną walką wręcz, wyróżniając się innowacyjną mechaniką 'wymiaru koszmaru’, która będzie stopniowo zmieniała świat gry” – czytamy w komunikacie.
„Dzięki wykorzystaniu istniejących zasobów i technologii produkcja tej gry będzie kosztować zaledwie 1,5 mln zł, co jest znacznym obniżeniem kosztów w porównaniu do naszych poprzednich tytułów. Gra połączy mroczny klimat z emocjonującą akcją, oferując graczom niezapomniane doświadczenia” – powiedział Pilski, cytowany w komunikacie.
Aktualnie, oprócz tytułu „Nightmare Frontier”, spółka posiada koncepty 3-4 nowych gier, a w przypadku dwóch z nich dysponuje wczesnymi prototypami. Nowa strategia zakłada finansowanie działalności Ice Code Games ze środków własnych wypracowanych z komercjalizacji wcześniej wydanych gier, finansowanie długiem oraz ze środków pozyskanych w ramach emisji akcji, podano także.
„Realizacja gier opartych na własnym IP, przy jednoczesnym wykorzystaniu wypracowanej technologii, regularna publikacja nowych projektów oraz dalszy rozwój angażujących AI do produkcji gier – to kluczowe filary nowej strategii rozwoju Ice Code Games na lata 2025-2027. Jej celem jest maksymalizacja efektywności kosztowej spółki, procesów produkcyjnych oraz jak najwyższa unikalność produkowanych tytułów. Szczególne znaczenie ma ogłoszona […] współpraca z AImmersive, specjalistami od interaktywnej narracji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji” – czytamy dalej.
Ice Code Games od dawna rozwija własne narzędzia oparte o uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję m.in. autorski system Supremus, który za pomocą zaawansowanych playtestów wspiera szybkie uzyskiwanie realistycznych danych dotyczących jakości rozgrywki. Licencjonowane od Aimmersive narzędzie BrainWave, a w przyszłości także jego kolejne iteracje, pozwolą znacząco zwiększyć szybkość i efektywność tworzenia immersyjnych i innowacyjnych gier. Spółka jako pierwsze studio na świecie wdroży generowanie treści w czasie rzeczywistym, wykorzystując sztuczną inteligencję do analizowania i reagowania na zachowania graczy w grach strategicznych i RPG, dodano także.
„Ice Code Games od lat inwestuje w projekty badawczo-rozwojowe z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Narzędzia takie jak DEMIURG i powstający obecnie SUPREMUS, to przykłady etycznego, popartego konkretnymi potrzebami wykorzystania AI do asystowania twórcom i zwielokrotniania efektywności ich pracy. Integracja narzędzi pozyskanych od naszego partnera AImmersive przyniesie szereg korzyści nie tylko po stronie developerów, ale z czasem również wymierną, innowacyjną poprawę interaktywności doznań graczy” – wskazał prezes.
Kolejną nowością w strategii spółki, która ma umożliwić szybsze reagowanie na zmiany na rynku gier, w tym na rynku wydawniczym, jest docelowe uniezależnienie się od współpracy z wydawcami. Ma to doprowadzić do regularnego wydawania nowych projektów, także w formule early-access, zaznaczono także.
„Po bardzo pozytywnym przyjęciu przez graczy gry 'Hard West 2′ oraz jeszcze lepszych ocenach w przypadku 'Rogue Waters’, której jesteśmy właścicielem, osiągnęliśmy wysoką pozycję w określonej niszy gier, zbudowaliśmy solidne podstawy do dalszego rozwoju, a nasza rozpoznawalność oraz zaufanie wśród graczy znacząco wzrosły. To wszystko pozwala nam śmielej patrzeć w przyszłość i myśleć o większej samodzielności – nie tylko przy produkcji, ale także przy wydawaniu naszych gier” – dodał Pilski.
Budowa własnych kompetencji związanych z wydawaniem gier nie wyklucza współpracy z zewnętrznym wydawcą. Spółka nadal będzie prowadzić rozmowy i negocjacje z potencjalnymi publisherami i każdorazowo analizować otrzymaną od nich ofertę współpracy, zaznaczono także.
Spółka nadal wspiera również rozwój taktycznej gry „Rogue Waters”. Na mocy podpisanego aneksu wydawca gry – Tripwire Interactive – zobowiązał się do realizacji przyjętego harmonogramu post-premierowych aktualizacji dotyczących rozwoju tytułu. Na początku lutego miała miejsce premiera wersji na konsole Sony PlayStation 5 oraz Xbox Series S/X, a na komputery PC gra pojawiła się w Microsoft Store na wszystkich współczesnych wersjach systemu Windows. Certyfikacja wersji na konsolę Nintendo Switch jest już niemal zakończona. Koszty produkcji i marketingu „Rogue Waters” w całości ponosi amerykański wydawca. Cena pojedynczego egzemplarza gry wynosi 29,99 USD.
„Aneks przewiduje harmonogram kluczowych kamieni milowych, takich jak poprawki, aktualizacje i zwiększenie kontentu w horyzoncie czasowym do lutego 2025 r. i jednoczesne rozwinięcie gry na platformach PC, Xbox, PlayStation i Nintendo. Ponadto Ice Code Games otrzyma dodatkowe wynagrodzenie na realizację tych prac w formie zaliczek na poczet przyszłych przychodów” – wskazał wiceprezes Paweł Wilk.
Ice Code Games to notowany na NewConnect producent gier wideo na PC i konsole. Studio specjalizuje się w grach strategicznych i taktycznych.
Źródło: ISBnews