Immersion Games skupi się na produkcji „Shark Bait VR” oraz gry fitness przeznaczonej na gogle VR. Obie produkcje powstaję przy współfinansowaniu przez partnerów pod postacią wydawców czy platform sprzedażowych, zapowiedział prezes Bartosz Rosłoński. Ma to na celu zminimalizowanie ryzyka nowych projektów oraz pozyskanie wsparcia przy sprzedaży nowych gier. „Shark Bait VR” jest już na ukończeniu.
„W końcówce roku rozpoczęliśmy pracę nad nowym projektem, 'Shark Bait’, we współpracy ze studiem Enver z USA. Gra, będąca efektem kooperacji z jednym z czołowych TikTokerów w scenie VR, zanurzy graczy w podwodnym świecie pełnym ryb i śmiercionośnych rekinów. Planujemy również wyprodukować inne gry w ramach tej współpracy, nad którymi trwają prace koncepcyjne” – napisał Rosłoński w liście do akcjonariuszy.
Trwają także prace nad nowym flagowym tytułem fitness przeznaczony na gogle VR. Będzie on realizowany przez cały br., a premiera zaplanowana jest na 2025 rok.
„Również pod koniec roku podjęliśmy prace nad naszym flagowym tytułem, nową grą fitness, w której gracze grając będą również wykonywać ćwiczenia fizyczne. Projekt, współfinansowany przez znaczący podmiot z branży VR, zadebiutuje na platformie Meta Quest Store na początku 2025 roku” – dodał prezes.
W ubiegłym roku spółka rozwijała projekt „Divine Duel” w modelu free-to-play, ale niewystarczająca baza graczy spowodowała przejście na model płatny. Obecnie trwają rozmowy o udostępnieniu gry w Metal Quest Store.
Jednocześnie Immersion Games nadal rozwija projekty usługowe, gdzie jako podwykonawca realizuje gry i grywalne aplikacje dla klientów. Środki pozyskane w ten sposób Spółka przeznacza na finansowanie swojej bieżącej działalności. Jednocześnie prowadzone są nad prototypami innych gier, ale decyzja o podjęciu ewentualnych prac nad nimi zostaną podjęte nie wcześniej niż w drugiej połowie br.
W 2023 r. spółka odnotowała 2,34 mln zł straty netto wobec 0,8 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 2,27 mln zł wobec 1,76 mln zł.
Immersion Games to warszawski producent gier funkcjonujący na rynku od 2014 roku. Skupia się on na projektach oraz produktach w wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości. Ich tytuły są kierunkowane na różne platformy VR, ze szczególnym uwzględnieniem Oculus Quest Store oraz Steam. Pozycjonuje się głównie na rynek amerykański, przy współpracy z zagranicznymi koncernami. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od września 2021 r.
Źródło: ISBnews