Klabater ma jeszcze łącznie 6 premier w planie wydawniczym na II półrocze, poinformował prezes Michał Gembicki.
„W planie wydawniczym na drugie półrocze mamy jeszcze 6 premier. Najważniejszą z nich jest 'The Amazing American Circus’ (gra strategiczno-karciana z elementami fabularnymi), który już 16. września zadebiutuje na PC, PlayStation 4/5, Nintendo Switch, Xbox One, oraz Xbox Series X. Jesteśmy w trakcie działań promocyjnych, m.in. wkrótce zaprezentujemy grę na targach Gamescom” – powiedział Gembicki, cytowany w komunikacie.
Plan wydawniczy na II półrocze obejmuje ponadto tytuły: „May’s Mysteries”, „Castle on the Coast”, serię „Strategic Mind” na kolejne platformy, „Heliborne Enhanced Edition”.
Klabater „pracuje intensywnie” również nad grą „Moonshine Inc.” z planowaną datą wydania w przyszłym roku. Jednocześnie w ostatnim czasie spółka zawarła 3 nowe umowy wydawnicze na gry: „Najlepszy Miesiąc Życia!” („Best Month Ever!”), „Orbit.Industries” oraz „Production Line”.
Podczas wideokonferencji członek zarządu Klabater Robert Wesołowski stwierdził, że mocny back-katalog, składający się z 15 gier w ramach wydawnictwa, „offsetuje” ryzyko własnych ambitnych projektów.
„Stabilizuje to przychody i daje większy spokój przy realizacji własnych przedsięwzięć. W przypadku 'Best Month Ever!’ – głównego tytułu wydawnictwa – liczymy na powtórzenie sukcesu 'We. The revolution’. Premiera zaplanowana jest w 2022. Kolejne dwa tytuły (’Orbit.Industries’ oraz 'Production Line’) to strategie. W produkcji własnej – pierwsza część 'Crossroads Inn’ dała nam wiele doświadczenia, zarobiliśmy na tej grze i sądzimy, że jesteśmy w stanie powtarzać dobre wyniki finansowe na kolejnych projektach” – ocenił Wesołowski.
„Crossroads Inn” sprzedał się dotychczas w liczbie 120 tys. egzemplarzy gry i dodatków, ma dużą i aktywną społeczność, która – w ocenie zarządu Klabatera – daje dobre perspektywy dla kolejnych projektów. W kwestii kolejne własnej marki – „Heliborne”, zarząd Klabater zapowiedział dalszy intensywny jej rozwój. Dotychczas sprzedaż osiągnęła 135 tys. egzemplarzy gry i 120 tys. DLC. Gra nadal posiada 90 tys. zapisów na wishlist, a społeczność jest bardzo aktywna, podała spółka.
Kolejnym segmentem, jaki chce rozwijać Klabater są gry planszowe. „Mają dodatkowo stabilizować przychody i budować znajomość naszych tytułów” – wskazał członek zarządu.W III kwartale na rynku pojawi się planszowa wersja gry spółki – „Crossroads Inn”.
Oferta publiczna akcji producenta i wydawcy gier Klabater, z której spółka chce pozyskać kwotę 4 mln zł, rozpoczęła się dziś publikacją dokumentu ofertowego. Kluczowym celem emisji jest pozyskanie środków finansowych na realizację największej gry w historii spółki – „Crossroads Inn 2”.
Klabater to wydawca i producent gier założony przez CDP Sp. z o.o. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od października 2019 r.
Źródło: ISBnews