Klabater planuje wydanie gry „Crossroads Inn 2” na przełomie 2025/2026 r. i rozmawia o pozyskaniu wydawcy dla tego tytułu, poinformował CEO Robert Wesołowski. Spółka prowadzi też rozmowy z potencjalnymi inwestorami ws. pozyskania środków na rozwój.
„Pracujemy nad 'Crossroads Inn 2′ z planem na wydanie gry na przełomie 2025/2026 na PC, a docelowo też konsole. Prowadzimy też rozmowy na pozyskanie wydawcy, co pozwoliłoby na przyspieszenie prac nad tytułem. Pierwsza część gry wygenerowała 1,8 mln USD brutto na Steam. Ma ogromne grono fanów i na tym chcemy wykonać nasz kolejny skok” – powiedział Wesołowski podczas spotkania z dziennikarzami.
Zaznaczył, że studio implementuje w nowym tytule feedback graczy z pierwszej części. Ponadto gra tworzona jest na nowym silniku Unity; opracowano m.in. nowy system postaci NPC. Studio myśli też o komponencie fabularnym i kreowaniu własnego kontentu przez graczy. Po premierze Klabater przewiduje rozwój IP o kolejne dodatki. Budżet gry szacowany jest na 2,5-4 mln zł, w zależności od potencjalnego pozyskania partnerów.
W kwestii drugiego IP spółki – „Heliborn” – Wesołowski wskazał, że obecnie nie jest aktywnie rozwijane, ale Klabater ma wobec niej znaczące plany.
„Wciąż nie ma dużej konkurencji w niszy tej gry. Pierwsza część do dziś się sprzedaje. Dlatego Heliborn 2 jest dla nas ważny i planujemy rozwój tego IP. Chciałbym zbudować zespół do pracy nad tytułem i uruchomić projekt w niedługiej przyszłości” – wskazał CEO Klabater.
Dodał, że pierwsza część „Heliborn” sprzedała się w 113 tys. sztuk na Steam i ma nadal 70-tysięczną wishlistę. Spółka wygenerowała na tytule 1,42 mln USD przychodów (z marżą 700 tys. USD), w tym 0,5 mln USD przychodów na konsolach.
„Ponadto będziemy kontynuować rozwój portingu, co daje nam stabilizację przepływów finansowych i nie powinniśmy generować strat z bieżącej działalności. Do końca roku powinniśmy mieć łącznie wydanych 40 gier. Obecnie mamy ponad 35 wydanych tytułów, głównie na konsole. Na trudnym rynku zwiększamy w tym roku EBITDA. Średnia marża netto na sprzedaży wynosi 200 tys. miesięcznie. Wcześniej jednak musieliśmy podjąć trudne decyzje, jak zmniejszenie zespołu. Mimo to realizujemy najważniejsze obszary dla firmy, co nie jest obecnie powszechne w gamedev” – powiedział prezes.
„Rozważamy pozyskanie partnerów na rozwój firmy, obok wspomnianego wydawcy chcemy potencjalnie pozyskać inwestorów do firmy. Liczymy, że uda się to sfinalizować w ciągu kilku miesięcy. Chcemy pozyskać środki na rozwój 'Crossroads Inn 2′ i segmentu portingu, żeby przyjmować projekty o większej skali” – zakończył Wesołowski.
Klabater to polski wydawca i producent gier wideo, notowany na NewConnect. Spółka ma na swoim koncie wydanie gier „Moonshine Inc.”, „We. The Revolution”, „Heliborne”, „Crossroads Inn” oraz wielu innych na komputery PC oraz konsole. Spółka oferuje również usługi portingowe, przenosząc uznane tytuły z PC na platformy konsolowe.
Źródło: ISBnews