Przychody ze sprzedaży Grupy BoomBit wyniosły 22,74 mln zł (+10,4% m/m), w tym 20,72 mln zł (+1,4% m/m) z gier mobilnych, zaś 2,02 mln zł z technologii blockchain (+1 107,1%) w styczniu 2024 r., podała spółka. Łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła 17,9 mln.
Wydatki na User Acquisition zmniejszyły się do 12,64 mln zł (-1,1%), a koszty prowizji platform do 1,3 mln zł (-24,9%). W rezultacie Grupa miała w styczniu 8,8 mln zł (+44,3%) przychodów pomniejszonych o UA i prowizje platform, podano.
„W styczniu, patrząc na sam segment gier mobilnych, zanotowaliśmy podobne przychody i wydatki na User Acquisition jak w poprzednim miesiącu. Duży wzrost pokazujemy za to w segmencie projektów blockchain, co wynika z blisko 2 mln zł otrzymanych przez PlayEmber za osiągnięcie kolejnego milestone w ramach umowy grantowej z Near Foundation. W segmencie gier mobilnych warto zauważyć, że istotna zmiana nastąpiła na liście naszych najlepiej zarabiających gier, gdzie, dzięki najlepszemu w historii wynikowi, na pierwsze miejsce awansował Darts Club. W styczniu gra osiągnęła nie tylko rekordowe przychody, ale i rekordowe nakłady na UA oraz rekord liczby dziennych użytkowników, w szczytowym momencie dobijając do blisko 300 tysięcy graczy. Oprócz intensywnej kampanii promocyjnej, do tego wyniku przyczyniły się wyjątkowo widowiskowe mistrzostwa świata, napędzając popularność tej dyscypliny. Zwiększone wydatki marketingowe przełożyły się także na bardzo dobre wyniki Falling Art Ragdoll Simulator, który zarabia wyraźnie lepiej w dwóch ostatnich miesiącach. Ponadto, intensywnie pracujemy nad poprawą monetyzacji i nowym contentem do Hunt Royale. Jeszcze w tym półroczu nasi gracze powinni spodziewać się dwóch zupełnie nowych trybów rozgrywki” – powiedział prezes Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.
„Cały czas pracujemy nad uzupełnieniem naszego portfolio o kolejne ciekawe tytuły tytuły. W styczniu podpisaliśmy umowę wydawniczą na grę RPG – Hero Legacy. Oprócz samej możliwości wydania tego tytułu, zostaliśmy wzmocnieni doświadczonym zespołem produktowym, który już w ramach BoomBit będzie kontynuował jego development. Ponadto w ramach umowy uzyskaliśmy współwłasność wartości intelektualnej. Gra jest na bardzo zaawansowanym etapie produkcji, planujemy ją wydać jeszcze w tym roku” – dodał.
W styczniu 2024 r. najlepiej zarabiającymi tytułami były Darts Club (4,7 mln zł), Hunt Royale (3,5 mln zł przychodów) oraz Falling Art Ragdoll Simulator (0,9 mln zł), podano także.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.
Źródło: ISBnews