CD Projekt – Powrót Króla?
Brak złych informacji jest dobrą informacją. Tak pokrótce można podsumować dzisiejszy rajd na północ na akcjach spółki CD Projekt po publikacji wyników za Q2 2022r., które są 11% powyżej oczekiwań rynku na poziomie EBITDA oraz 18,8% na poziomie zysku netto. Mimo tego kurs w najlepsze szoruje po dnie wyznaczonym przez notowania z sierpnia 2017 roku. Co musi się wydarzyć, by doszło do trwałej zmiany sentymentu na akcjach CD Projektu?
Zaprzęg Mikołaja w 2022r. pociągnie Biały Wilk
W tym roku nie mamy co liczyć na większe wydarzenia w pipelinie produktowym CD Projektu. Fani przygód Białego Wilka (oraz inwestorzy grający pod krótkie, techniczne czysto emocjonalne wybicia w górę na akcjach spółki) mogą się ucieszyć na wieść, że w czwartym kwartale tego roku będzie miał miejsce debiut gry 'Wiedźmin 3 Dziki Gon Edycja Kompletna’, która ma zawierać dodatki związane z serialem Netflixa i zostać ulepszona do nowej generacji konsol. Zdaje się, że nie należy spodziewać się znaczącego wzrostu sprzedaży gry w związku z powyższym wydarzeniem, niemniej jednak może ono stanowić potencjalny krótkoterminowy trigger wzrostowy związany z nadziejami na pozytywne zaskoczenie. I rajd Świętego Mikołaja, którego zaprzęg tym razem może pociągnie nie Rudolf, ale Biały Wilk. Jeśli nie fundamentalnie, to przynajmniej PR-owo.
Cyberpunk 2077 z tylko jednym dodatkiem
Pomimo licznych domysłów, spekulacji i prognoz CD Projekt na swoim oficjalnym koniec IR na Twitterze potwierdził, że Cyberpunk otrzyma jedno płatne rozszerzenie o nazwie Phantom Liberty (Widmo Wolności). Potencjalnym triggerem wzrostowym może być gra pod jego premierę zaplanowaną na 2023r., jednak tu również zdaje się że nie należy się spodziewać fundamentalnego przełomu w wynikach. Warto przypomnieć, że w przypadku gier będących sprzedażowymi hitami ok 30% graczy decyduje się na zakup dodatków.
Nie patche i dodatki, a Netflix uratuje sprzedaż Cyberpunka?
Biorąc pod uwagę kontrowersje związane z premierą Cyberpunka, stosunkowo niską sprzedażą oraz relatywnie niskimi ocenami graczy wersji na konsole nowej generacji (7.0/10 według portalu Metacritic dla PS5 i Xbox Series X), powolne wycofywanie się z dalszego rozwijania Cybeprunk 2077 na rzecz bardziej rokujących projektów zdaje się być rozsądną decyzją. Równocześnie spółka zapowiedziała rozpoczęcie prac nad dwoma projektami klasy AAA. Czy jednym z nich będzie Cyberpunk 2? Nie można tego wykluczyć, jednak narazie pozostaje to w sferze spekulacji. 13 września odbędzie się premiera Netflixowego serialu anime Cyberpunk: EDGERUNNERS. Mając w pamięci wpływ, jaki na sprzedaż gry Wiedźmin miała premiera serialu na Netflixie o tym samym tytule, istnieje szansa, że rynek będzie grał pod „podobne story”. Należy jednak pamiętać, jaki jest rozdźwięk pomiędzy ocenami graczy na portalu Metacritic w odniesieniu do Cyberpunka i Wiedźmina 3. Wersje na PC zebrały oceny odpowiednio 7.0 i 9.1 w 10-cio punktowej skali. Dynamika sprzedaży Wiedźmina 3 i Cyberpunka to również wielkość zupełnie nieporównywalna. W efekcie potencjalny wpływ serialu EDGERUNNERS na sprzedaż Cyberpunka też wydaje się być mniejszy, niemniej jednak rynek aktualnie jest wyczulony na jakiekolwiek pozytywne informacje dot. CD Projektu, więc można się liczyć z krótkim odreagowaniem technicznym.
(Wild) Hunt or be hunted
W kwestii rynku M&A, zarząd zapowiedział, że w ramach aktualizacji strategii grupy zamierza zwiększyć aktywność na rynku fuzji i przejęć, jednak to pogłoski (mniej lub bardziej sprawdzone) o potencjalnych przejęciach na globalnym rynku gamingowym (Tencent – Ubosoft czy Amazon – Electronic Arts) zdają się najbardziej rozgrzewać nadzieje inwestorów na pojawienie się na naszym rynku zagranicznego Deus ex Machina, który doprowadziłby do rozwiązania akcji w tym gamingowym teatrze, który rozgrywa się na GPW, a który zdaniem zniecierpliwionych rozwojem sytuacji inwestorów trwa już nieco za długo.
Cała nadzieja w najnowszym Wiedźminie, który ma być pierwszą częścią zupełnie nowej sagi. Jest szansa, że jej bohaterem nie będzie już Biały Wilk, ale zupełnie nowa postać, która w 2025/2026 roku może i nie wjedzie już na Płotce, ale na Unreal Engine 5.
A to całkiem dobrze rokuje.
Źródło: XTB / Maciej Kietliński