Najbardziej zaufanymi firmami dostarczającymi usługi internetu stacjonarnego są operatorzy komórkowi, wynika z badania preferencji i zwyczajów użytkowników internetu w Polsce zrealizowanego przez Play. Zdaniem użytkowników internetu w Polsce, optymalny zakres cenowy za usługę internetu domowego to od 30 do 50 zł miesięcznie, a 86% osób, które są w stanie określić preferowaną prędkość internetu twierdzi, że wystarczająca szybkość łącza dla gospodarstwa domowego to do 600 Mb/s.
„Aż 97% użytkowników łączy się z internetem domowym bezprzewodowo za pośrednictwem Wi-Fi. To pokazuje, jak ważnym elementem usługi jest odpowiedni i niezawodny router, służący do połączenia wszystkich urządzeń z siecią. Co więcej, bardzo ważne jest, aby zapewniał on dostęp dla wielu urządzeń jednocześnie, ponieważ aż 66% badanych korzysta z internetu na 4 i więcej urządzeniach. Ten odsetek będzie się tylko i wyłącznie zwiększał, m.in. za sprawą popularyzacji urządzeń typu smart home” – czytamy w komunikacie.
Dla 98% respondentów ważne jest stabilne połączenie, które zapewnia internet stacjonarny. W większości gospodarstw domowych w Polsce internet jest wykorzystywany do rozrywki, nauki, pracy oraz mediów społecznościowych. 29% osób korzysta z internetu wyłącznie w celach rozrywkowych, natomiast aż 71% do pracy oraz nauki.
„90% badanych do zmiany dostawcy może nakłonić szybkość internetu, stabilne połączenie i nieograniczony limit danych. Nieodmiennie ważnym czynnikiem pozostaje cena, optymalnym zakresem cenowym wskazywanym przez respondentów jest kwota w przedziale 30-50 zł miesięcznie” – czytamy także.
Badanie pokazało, że nie wszyscy użytkownicy internetu stacjonarnego wiedzą, jaką prędkość łącza mają w swojej usłudze, ale spośród tych, którzy są w stanie ją określić, aż 86% twierdzi, że wystarczająca szybkość dla gospodarstwa domowego to do 600 Mb/s. W ostatnim, pandemicznym roku 34% biorących udział w badaniu zdecydowało się na podwyższenie prędkości internetu w swoim domu.
Dla 71% badanych atrakcyjną ofertą, która skłoniłaby ich do zmiany, byłby pakiet „wszystko w jednym” od jednego dostawcy, który umożliwiłby comiesięczne oszczędności oraz wygodne płatności na jednej fakturze.
Play podał, że badanie dowiodło także, iż najbardziej zaufanymi firmami dostarczającymi usługi internetu stacjonarnego są operatorzy komórkowi.
„Jesteśmy świadomi jak dynamicznie zmienia się rynek i świat. Jako lider rynku telekomunikacyjnego wychodzimy naprzeciw tym zmianom tak, aby nasi klienci mogli znaleźć u nas najkorzystniejsze rozwiązanie odpowiadające swoim potrzebom. Dlatego dostarczamy kompletne rozwiązania dla domu, a internet stacjonarny to doskonałe uzupełnienie naszej oferty. Stałe, stabilne łącze internetowe w połączeniu z usługami mobilnymi pozwoli w pełni zaspokoić potrzeby Polaków związane z łącznością i rozrywką. Nasze usługi to wygoda i oszczędność w comiesięcznych wydatkach – nasza oferta internetu stacjonarnego to niższe ceny i umowa bez zobowiązania. Przede wszystkim skupiamy się na jakości, cały czas zapewniając najlepszą możliwą cenę i najnowocześniejsze rozwiązania dla klienta” – skomentował dyrektor departamentu usług dla domu w Play Artur Dominiak, cytowany w materiale.
Badanie przeprowadzono na próbie 816 respondentów – reprezentatywnej grupie osób podejmujących decyzję przy wyborze mediów w gospodarstwie domowym oraz korzystających z internetu na co dzień. Badanie przeprowadzone przy użyciu metody CAWI przy pomocy panelu badawczego ARC. W kwestionariuszu zostały również użyte metody pozwalające zbadać stopień akceptacji ceny produktu przez konsumentów – Price Sensitivity Meter i Direct Price Acceptance.
Play jest czołowym operatorem telefonii komórkowej w Polsce.
Źródło: ISBnews