PCF Group, obok dwóch projektów dla Square Enix i Take Two, pracuje nad własnym projektem pod roboczą nazwą „Bifrost” i dwoma kolejnymi projektami w fazie koncepcyjnej, poinformował prezes Sebastian Wojciechowski.
„Na koniec I półrocza zaplanowane jest udostępnienie rozszerzenia dla gry 'Outriders’ pt. 'WorldSlayer’. Na 2024 rok rozwój portfolio przewiduje projekt 'Gemini’ ze Square Enix i projekt 'Dagger’ z Take-Two Interactive. Szykujemy również projekt 'Bifrost’, który chcemy wydać własnymi siłami. Natomiast w fazie koncepcyjnej są projekty pod nazwami roboczymi 'Victoria’ i 'Red'” – powiedział Wojciechowski podczas wideokonferencji.
Zaznaczył, że studio inwestuje w hybrydowy model publikacji gier, zakładający dystrybucję części tytułów w modelu self-publishing. Ambicją studia na rok 2022 jest przesunięcie kluczowych projektów z fazy pre-produkcji do fazy produkcji. Ponadto niedawno przejęte studio Incuvo adaptuje jedno z IP studia do technologii VR.
Aktualna strategia PCF Group zakłada, że począwszy od 2024 roku spółka będzie udostępniać co najmniej jedną premierę rocznie, co dotyczy zarówno projektów z wydawcami, jak i tych tworzonych w modelu self-publishing. Firma zakłada również dodanie do portfolio produkcji z rodzaju „compact AAA” – gier z mniejszym zakresem i budżetem, ale jakością porównywalną z tytułami AAA.
Według słów prezesa PCF Group, firma jest trakcie rozmów na ten ewentualnych transakcji M&A i – w jego ocenie – to mają być „bardziej M niż A”, co wymaga więcej czasu i zaangażowania.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.
Źródło: ISBnews