RedDeerGames spółka z portfela inwestycyjnego PMPG Polskie Media zakończyła prywatną emisję udziałów rundy seed, w której pozyskała ponad 1,7 mln zł, podało PMPG Polskie Media. Wycena spółki w rundzie seed, dokonana metoda porównawczą, wyniosła 19,7 mln zł.
„W wyniku przeprowadzonej przez założycieli RedDeerGames kolejnej, prywatnej rundy inwestycyjnej seed, spółka zakończyła road-show i pozyskała kilkunastu inwestorów, którzy łącznie objęli 557 nowych udziałów. Wśród zaangażowanych kapitałowo Inwestorów znajduję się również spółka giełdowa PMPG Polskie Media S.A. (18,73%)” – czytamy w komunikacie.
Pozyskany kapitał w wysokości 1,7 mln zł zostanie przeznaczony na finansowanie bieżącej działalności, w tym rozwój oferty projektów gamingowych oraz wzmocnienie kadrowe zespołu pracującego nad nimi. Wycena spółki w rundzie finansowej seed, dokonana metoda porównawczą, wyniosła 19,7 mln zł, podano także.
„Inwestorzy docenili szybki wzrost spółki w ostatnim roku oraz zaufali przyjętej przez nas strategii w zakresie produkcji i promocji gier, co pozwoliło z sukcesem zakończyć drugą już, prywatną emisję udziałów i pozyskać wsparcie kapitałowe dla dalszego rozwoju spółki. W akcjonariacie pojawili się profesjonalni inwestorzy oraz osoby prywatne, które zaangażowały się nie tylko kapitałowo, ale i operacyjnie, co niewątpliwie przyspiesza rozwój firmy” – skomentował prezes i współzałożyciel RedDeerGames Michał M. Lisiecki, cytowany w komunikacie.
Spółka RedDeerGames odnotowała 988 884 zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 r., co oznacza wzrost o 1 229% r/r. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 131 291 zł wobec 251 711 zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA sięgnął w ubiegłym roku 158 913 zł.
Największe przełożenie na wzrost zysków z działalności operacyjnej miały wpływy ze sprzedaży gier w modelu dystrybucji cyfrowej za pośrednictwem dedykowanych platform: Nintendo eShop, Microsoft Store i Steam, wskazała spółka.
„Rok 2020 był przeznaczony na sprawdzenie wdrożonego modelu biznesowego (proof of concept). RedDeerGames utrzymuje i rozwija programy partnerskie z Microsoft (Xbox One), Nintendo Switch, Steam i Apple. Przetestowane zostały systemy rozliczeń i cyfrowa dystrybucja gier oraz ich działanie na poszczególnych platformach” – czytamy dalej.
W końcu maja br. PMPG podało, że RedDeerGames ma umowę licencyjną na produkcję gier na podstawie kultowej serii komiksów „Kajko i Kokosz” rysownika Janusza Christy.
RedDeerGames (RDG) to niezależne studio deweloperskie, obecne na rynku gier od 2018 r. Spółka jest producentem, a także wydawcą indie games własnych oraz tytułów innych producentów.
PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika „Wprost” oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”.
Źródło: ISBnews