Spectral Games planuje wydanie wersji VR gry „Medieval Dynasty” na Meta Quest 2 w I kwartale 2023 r., a następnie celuje w wersję na PC, poinformował ISBtech prezes Paweł Sobik.
„Prace nad grą idą zgodnie z planem. Mamy już za sobą fazę koncepcyjną i pre-produkcyjną. Zakończyliśmy także jeden z czterech kluczowych etapów produkcji, który zawiera pierwszą część głównej mapy gry, podstawowe grywalne mechaniki potrzebne do zamknięcia pętli gameplay’owej. Planujemy wydanie gry na Meta Quest 2 w pierwszym kwartale 2023. Następnie celujemy w wersję PC. Gra jest również przygotowywana z myślą o PSVR 2, której finalizacją zajmiemy się po premierze PC VR” – powiedział ISBtech Sobik.
Ocenił, że w świecie VR nie znajduje bezpośredniego odpowiednika dla gry.
„Nikt jeszcze nie podszedł do tematu otwartego świata na tej platformie. Jeśli jednak faktycznie miałbym znaleźć coś bliskiego elementom, które są ważne w naszej produkcji, to byłaby to fuzja 'Township Tale’ i 'Green Hell VR'” – dodał prezes.
Damian Szymański, prezes Render Cube – twórcy Medieval Dynasty – podkreślił, że gra jest longsellerem, który oprócz szykowanej wersji VR uzyskał niedawno wersję early access trybu co-op.
„Co-op był jednym z najbardziej oczekiwanych dodatkowych trybów, o które prosiła społeczność graczy, od momentu premiery 'Medieval Dynasty’ już w wersji early access. Obecnie to najnowsze uaktualnienie roadmapy, którą zapowiadaliśmy w ostatnim czasie. Chciałbym podkreślić, że naszym priorytetem jest to, aby gra utrzymała swoją wysoką jakość. Myślę jednak, że tryb co-op z pewnością pozytywnie wpłynie na przychody spółki” – powiedział Szymański.
Obecnie Render Cube posiada 25,07% udziału w kapitale zakładowym i głosach Spectral Games.
„Chcemy być beneficjentem trendy VR, dlatego mocno wierzymy, że zakup akcji w Spectral Games umożliwi nam zdobycie jednej z kluczowych pozycji na rynku wirtualnej rzeczywistości. Aktualnie nie mamy w planach kolejnych akwizycji, jednak nie wykluczamy ich w przyszłości” – dodał prezes.
Spectral Games to studio specjalizujące się w portowaniu gier na VR.
Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracami z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC. Spółka jutro zadebiutuje na rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews