Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gaming

Sprzedaż Cyberpunk 2077 CD Projektu sięgnie 12 mln szt. w 2021

Dodane przez Bartłomiej Supernak
18 stycznia 2021
w dziale Gaming
0
Cyberpunk
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Dom Maklerski BDM szacuje, że w całym 2021 r. grę „Cyberpunk 2077” nabędzie 12 mln graczy, co wraz z wydaniem jednego dodatku pozwoli CD Projektowi wygenerować 1,4 mld zł przychodów, podali analitycy.

„Spółka do 20.12.2020 sprzedała 13 mln sztuk ‚CP2077’, liczba ta uwzględnia zwroty (przy założeniu zwrotów na poziomie 25-30% sprzedaż brutto wyniosła około 17-18 mln kopii). Dla porównania ‚RDR2’ w niecałe 2 tygodnie od premiery sprzedało 17 mln egzemplarzy. Patrząc na spore problemy, które towarzyszyły ‚CP2077’ od momentu wydania, przy jego negatywnym odbiorze przez graczy konsolowych, obniżyliśmy nasze oczekiwania do 15,6 mln w całym IV kw. 2020 (PC/konsole odpowiednio 70%/30%). Tym samym odczyt ten był zbliżony do naszych oczekiwań i konsensusu (15,1-16,4 mln ‚do Świąt’), który mógł być zawyżony w ostatnich dniach przez informacje o szacunkowej sprzedaży z portalu SteamSpy (15,2 mln – PC). Szacujemy, że gra wypracowała w tym okresie 1,9 mld zł przychodów” – czytamy w raporcie.

Analitycy spodziewają się, że sprzedaż wersji na PS4/X1 tuż po pojawieniu się pierwszych recenzji i ocen od graczy tych platform znacznie spadła, część potencjalnych klientów postanowiła wstrzymać się z zakupem do momentu, kiedy produkcja zostanie lepiej zoptymalizowana i „wyczyszczona” z uciążliwych błędów. Spółka pracuje na nowymi aktualizacjami, w odstępach kilku-kilkunastodniowych pojawiają się nowe hotfixy (dwa większe patche trafią do graczy w styczniu i lutym). BDM spodziewa się, że „Cyberpunk” wróci do sklepu Sony do końca I kw. 2021 r. Ponadto uważa, że w monetyzacji tytułu będzie pomagała budująca się baza nowych konsol (szacują, że do końca 2021 roku będzie ich łącznie ok. 31,4 mln).

„CD Projekt cały czas pracuje nad ulepszoną wersja przeznaczoną stricte na next-geny, spodziewamy się wydania jej w okolicach IV kw. 2021, co jeszcze bardziej napędzi sprzedaż w tym okresie. Mając powyższe argumenty na uwadze prognozujemy przesunięcie tej części sprzedaży na przyszłe okresy. W rok od premiery zakładamy łączną sprzedaż na poziomie 24,2 mln egzemplarzy (konsensus = 25,4 mln), co przełoży się na 2,9 mld zł przychodów. W całym 2021 roku szacujemy, że 12 mln graczy nabędzie ‚Cyberpunka’, co wraz z wydaniem jednego dodatku pozwoli wygenerować 1,4 mld zł przychodów. Łącznie zakładamy, że do gry zostaną wydane w odstępach półrocznych trzy duże płatne rozszerzenia, z powodu pracy nad naprawą gry spodziewamy się pierwszego z nich w okolicach III kw. 2021. Liczymy, że tak jak to miało miejsce w poprzedniej produkcji (W3), każdy DLC będzie znacznie wzbogacał kontent podstawowej wersji” – czytamy także.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin”, 10 grudnia br. premierę miał kolejny sztandarowy tytuł studia – „Cyberpunk 2077”.

Źródło: ISBnews

Tagi: DM BDM
Poprzedni post

Serinus rozpoczął odwiert Moftinu-1008 w Rumunii

Następny post

Siedmioro wzywających ogłosiło wezwanie na 0,16% akcji Larq po cenie 2,06 zł/szt

gry

Spółka zależna od Gaming Factory ma mowę wydawniczą z HardCodeWay

gra

Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora gamingowego

BoomBit

BoomBit dokonał odpisów aktualizujących na prace rozwojowe wys. 6,33 mln zł

Cyberpunk

Ipopema szacuje sprzedaż Cyberpunka 2077 na 16 mln kopii w 2020 i 9 mln w 2021

TBull

T-Bull zaprezentował grę Illegal Transporter Simulator, planuje wydanie w 2022

Cyberpunk

CD Projekt zapowiada przesunięcie Patcha 1.2 do Cyberunk 2077

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pomóż ratować życie

Najnowsze

mieszkanie

Spółka Unibepu ma umowę na działki w Warszawie pod ok. 110 mieszkań

IT

Wasko miało 11,72 mln zł zysku netto, 17,38 mln zł zysku EBIT w IV kw. 2020

InterSport

Intersport miał 6,92 mln zł straty netto w III kw. r.obr. 2020/2021

stal

Stalprodukt miał 40,31 mln zł zysku netto, 47,56 mln zł zysku EBIT w IV kw. 2020

bnp paribas

BNP Paribas BP planuje ogłosić strategię na lata 2022-2024

bnp paribas

BNP Paribas BP miał 733,1 mln zł zysku netto, 119,58 mld zł aktywów w 2020

BNP Paribas Bank Polska

BNP Paribas BP szacuje koszty propozycji szefa KNF dot. ugód na 0,7-1,3 mld zł

gry

Spółka zależna od Gaming Factory ma mowę wydawniczą z HardCodeWay

© 2020 inwestycje.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste

© 2020 inwestycje.pl