Publikacja demo debiutanckiej produkcji Starward Industries – „The Invincible” przyczyniła się do awansu gry na 56. miejsce na Steam Global Wishlist, podała spółka. Studio podtrzymało datę premiery w 2023 roku na PC i konsole obecnej generacji (PS5 i Xbox Series S|X).
„Od momentu opublikowania materiału wideo z demem gry na kanale IGN (28 kwietnia) do końca LudoNarraCon (8 maja), na globalnej liście życzeń Steam gra 'The Invincible’ zaliczyła awans o 12 oczek na pozycję 60. Dodatkowo, po zakończeniu festiwalu demo było dostępne na Steam przez kolejne 3 dni, a 'The Invincible’ w rankingu awansował o kolejne 4 pozycje, aby osiągnąć miejsce 56 na Steam Global Whishlist. W tym samym czasie liczba obserwujących na Steamie wzrosła o 3,3 tys. osób do 28,6 tys. osób, zaliczając tym samym największy wzrost od czerwca 2022 roku, kiedy po raz pierwszy zaprezentowano 5-minutowy zapis rozgrywki z 'The Invincible’. Jesteśmy z tego bardzo zadowoleni i przed udostępnieniem dema bralibyśmy ten wynik w ciemno” – powiedział członek zarządu i chief marketing oficer Maciej Dobrowolski, cytowany w komunikacie.
Zapis wideo rozgrywki z dema na YouTubie obejrzano ponad 1 mln razy, z czego na kanałach tylko siedmiu największych influencerów, o łącznej widowni prawie 8 mln osób, materiał z demem wyświetlono ponad 700 tys. razy, a demo walkthrough na kanale IGN blisko 200 tys. razy. Odbiór wszystkich materiałów był w przytłaczającej większości bardzo pozytywny, podkreślono w materiale.
„Pamiętajmy, że przed nami jeszcze kilka ważnych wydarzeń marketingowych, w tym przede wszystkim ogłoszenie daty premiery 'The Invincible’. Podtrzymujemy datę premiery w 2023 roku na PC i konsole obecnej generacji (PS5 i Xbox Series S|X). Przygotowując się na wydanie The Invincible w tym roku odpaliliśmy nową stronę produktową gry (https://invinciblethegame.com/), na której znajduje się między innymi stale aktualizowany komiks opowiadający historię przeplatającą się z historią z gry” – dodał Dobrowolski.
Krakowskie studio podsumowało także I kwartał 2023 r. pod względem finansowym. W minionym okresie spółka zaraportowała stratę netto w wysokości 649 tys. zł. Poniesiona strata jest zgodna z założeniami budżetowymi spółki i ma pokrycie w zaawansowaniu planu produkcyjnego gry, podano także.
„Na koniec marca 2023 roku, przy braku jakiegokolwiek zadłużenia, na rachunkach bieżących i lokatach terminowych dysponowaliśmy środkami pieniężnymi w kwocie 3,5 mln zł, co razem z kolejnymi płatnościami z tytułu umowy wydawniczej z 11 bit studios w pełni zabezpiecza budżet produkcyjny 'The Invincible’ oraz potrzeby finansowe spółki w roku 2023” – powiedział członek zarządu odpowiedzialny za finanse Michał Pietrzkiewicz.
Starward Industries to krakowski producent gier komputerowych i konsolowych z segmentu Premium Indie. Studio w sierpniu 2020 r. zadebiutowało na rynku NewConnect. Spółka pod wodzą Marka Markuszewskiego, wcześniej starszego producenta w CD Projekt Red, pracuje nad debiutancką produkcją opartą na powieści Stanisława Lema pt. „Niezwyciężony”.
Źródło: ISBnews