Strategia rozwoju Ice Code Games na lata 2025-2027 zakłada m.in. zwiększenie częstotliwości wydawanych gier (także w formule early access) do co najmniej jednej premiery rocznie oraz zwiększenie strumienia przychodów poprzez stopniowe zmniejszanie uzależnienia od zewnętrznych wydawców, podała spółka.
Celem spółki jest realizacja gier opartych na własnym IP, w szczególności gier wykorzystujących technologię wytworzoną podczas produkcji gier „Hard West 2” i „Rogue Waters”, podkreślono.
„Strategia ta zawiera się w następujących kluczowych obszarach:
1. Sprawniejsze i szybsze tworzenie prototypów – gier oraz ich testowanie z myślą o dopasowaniu do aktualnych trendów i oczekiwań odbiorców.
2. Wczesną komunikację z graczami – publikowanie informacji o postępach w produkcji, aby skuteczniej budować społeczność i zbierać opinie.
3. Wydawanie gier w formule early access – co najmniej jedna premiera rocznie od 2025 r., umożliwiająca szybsze pozyskiwanie przychodów, wczesną walidację założeń rozgrywki oraz bieżące dostosowywanie gier do potrzeb graczy.
4. Wykorzystanie istniejącej technologii i know-how – zwłaszcza doświadczeń zdobytych przy 'Hard West 2′ oraz 'Rogue Waters’, a także narzędzi opracowywanych w projekcie 'Supremus’, celem optymalizacji kosztów i skrócenia czasu produkcji.
5. Stopniowe uniezależnianie się od zewnętrznych wydawców – rozbudowę wewnętrznych kompetencji marketingowych i wydawniczych, z zamiarem docelowego uzyskania pełnej samodzielności w obszarze promocji i dystrybucji gier.
6. Budowę stabilnego portfolio – regularne premiery (przynajmniej raz w roku) i dalszy rozwój już wydanych gier zapewniających stały strumień przychodów” – czytamy w materiale.
Spółka nie wyklucza przy tym zaangażowania wydawców, jednak długoterminowym celem pozostaje pełna samodzielność wydawnicza, zaznaczono także.
„Strategia zakłada finansowanie działalności spółki ze środków własnych wypracowanych z komercjalizacji wcześniej wydanych gier, finansowanie się długiem oraz finansowanie ze środków pozyskanych w ramach realizowanego podwyższenia kapitału zakładowego spółki” – czytamy dalej.
Obecnie spółka prowadzi prace nad grą taktyczną z elementami survivalu i horroru pt. „Nightmare Frontier” (tytuł roboczy). Projekt łączy sprawdzone elementy rozgrywki z „Hard West 2” i „Rogue Waters” z nową mechaniką „wymiaru koszmaru”, a koncepcja jego realizacji wpisuje się w założenia przyjętej dziś strategii, podano także.
„Jako nowo powołany prezes spółki przez ostatni kwartał przeprowadziłem dogłębną analizę dotychczasowych planów oraz możliwości dostosowania ich do bieżących wyzwań rynkowych. Niniejszy dokument przedstawia główne filary zaktualizowanej strategii, która – mam nadzieję – przełoży się na dalszy wzrost wartości spółki dla jej akcjonariuszy. […] Zaprezentowane w dokumencie filary strategii będą wspierać dążenia do zwiększenia częstotliwości wydawanych gier (także w formule early access), zwiększenia strumienia przychodów poprzez mniejszy udział wydawcy w procesie oraz częstszą i aktywniejszą komunikację z graczami” – napisał prezes Mateusz Pilski w liście do akcjonariuszy i inwestorów.
Zapowiedział, że całość strategii zostanie omówiona przez zarząd na planowanej prezentacji na przełomie stycznia i lutego 2025 r.
Ice Code Games to notowany na NewConnect producent gier wideo na PC i konsole. Deweloper specjalizuje się w grach strategicznych i taktycznych.
Źródło: ISBnews