Ten Square Games (TSG) jest zadowolony ze współpracy z chińskim wydawcą NetEase, a pierwsze dane dotyczące gry 'Fishing Clash’ przewyższają oczekiwania, poinformowali przedstawiciele zarządu. Spółka podtrzymała także soft launch przynajmniej dwóch nowych gier jeszcze w tym roku.
„Pierwsze dane jakie do nas spływają dotyczące gry 'Fishing Clash’ z rynku chińskiego są bardzo dobre, nawet lepsze niż się spodziewaliśmy. 'Fishing Clash’ jest wśród 6 gier jakie pojawiły się na tym rynku przy współpracy z tym wydawcą w 2021 r.” – powiedziała członek zarządu Anna Idzikowska podczas wideokonferencji.
Dodała, że gra jest dostępna w Chinach na AppStore i poprzez sieć dystrybucyjną NetEase na platformie Android. „Przy tej skali rynku, czyli największego rynku gier mobilnych na świecie, daje nam nieograniczone możliwości rozwoju 'Fishing Clash” – powiedziała Idzikowska.
Jak wyjaśniła, TSG jest odpowiedzialne za produkcję i nowe funkcjonalności w tej grze, a z kolei druga strona za marketing i pozyskiwanie graczy. „Nasz partner zaczął inwestować w marketing i w najbliższych tygodniach liczby te będą nadal rosły” – zaznaczyła Idzikowska.
Pod koniec 2018 roku spółka pozyskała NetEase jako partnera na rynek chiński. Pod koniec czerwca tego roku Ten Square Games uzyskał informację, że National Press and Publication Agency (NPPA) – organ regulacyjny zarządzający chińskim rynkiem gier wideo – ogłosił wydanie licencji na publikację gry „Fishing Clash” na rynku chińskim. Tym samym został spełniony warunek niezbędny do rozpoczęcia dystrybucji „Fishing Clash” na terytorium Chińskiej Republiki Ludowej.
TSG jeszcze w tym roku chciałby, aby co najmniej dwie produkowane obecnie gry przeszły do fazy soft launchu.
„Soft launch nowej gry 'Football Elite’ planujemy jeszcze w tym roku, a także gry 'Warplanes’ produkcji naszej nowej spółki czyli Rortos. Pod koniec roku, a może na początku 2022 r. planujemy także soft launch 'Undead Clash’, która jest w fazie testów produkcyjnych. Nasze studio w Warszawie pracuje nad dwiema grami: Projekt 'Tokyo’ i projekt 'Osaka'” – powiedział head of product strategy Wojciech Gattner.
Dodał, że projekt „Tokyo” jest w fazie testów produkcyjnych i jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, to pod koniec 2021 roku lub na początku 2022 r. przejdzie do soft launchu. Z kolei „Osaka” jest w pre-produkcji i soft launch podobnie jak gry „Airline Commander” nie jest planowany wcześniej niż na 2022 r.
Prezes Maciej Zużałek zwrócił uwagę, że w II kw. 2020 r. spółka posiadała w swoim portfelu 7 gier, a obecnie jest ich 11.
„Gry studia Rortos powoli stają się już częścią naszego portfolio. Wkrótce zaczniemy kampanie pozyskiwania graczy, gdyż Rortos nie wykorzystywało wcześniej strategii pozyskiwania graczy” – powiedział Zużałek.
Dodał, że TSG w dalszym ciągu przegląda dostępne opcje i stara się pozyskać inwestora, który ma dla spółki interesujące opcje, ale nie chciał ujawnić dalszych szczegółów.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.
Źródło: ISBnews