Ten Square Games zdecydował o wstrzymaniu dalszych prac deweloperskich w projektach „Undead Clash” oraz „Fishing Masters” i skupieniu się na rozwoju głównych produktów: „Fishing Clash”, „Hunting Clash” i „Wings of Heroes” oraz ograniczeniu i dopasowaniu struktury zatrudnienia do obecnej sytuacji rynkowej i zamierzeń. Zarząd planuje przeprowadzić redukcję zatrudnienia i objąć nią w sumie ok. 120 osób, co stanowi około 25% osób związanych ze spółką. TSG podała także, że w związku z zamknięciem projektów dokona w I kw. 2023 r. całkowitego odpisu skapitalizowanych kosztów w wysokości 14,3 mln zł dla „Undead Clash” i 11,4 mln zł dla „Fishing Masters”, podała spółka.
Ostateczna kwota odpisu kosztów związanych z rozwojem gier zostanie podana w sprawozdaniu finansowym za pierwsze półrocze 2023 r., po obliczeniu wysokości odpraw dla zwalnianych osób na podstawie ostatecznych warunków zwolnień. Suma obu odpisów gier obciąży wyniki Grupy Ten Square Games w drugim kwartale 2023 r., podano.
Spółka przypomniała, że projekt „Fishing Masters” realizowany był w segmencie idle RPG, który jest poza głównym obszarem działalności spółki, stąd decyzja o jego zakończeniu. Projekt „Undead Clash” był próbą wyjścia poza niszę, w której specjalizuje się spółka.
„Siłą Ten Square Games jest umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. Aby zapewnić organizacji możliwość rozwoju w przyszłości, postanowiliśmy skupić się na głównych produktach grupy oraz ograniczyć koszty operacyjne. Dlatego podjęliśmy decyzję o zakończeniu prac nad dwoma projektami – 'Undead Clash’ i 'Fishing Masters’ – oraz o istotnym ograniczeniu zatrudnienia w obszarach poza głównymi produktami spółki. Pozwoli nam to, w najbliższych miesiącach, skoncentrować zasoby i energię Ten Square Games na rozwoju głównych tytułów – 'Fishing Clash’ i 'Hunting Clash’ oraz przygotować się do dalszego skalowania 'Wings of Heroes’. Jesteśmy zdeterminowani, aby Ten Square Games wyszło z tego okresu zawirowań silniejsze i gotowe do podjęcia kolejnych działań rozwojowych w odpowiednim dla spółki czasie” – powiedział CEO Maciej Zużałek, cytowany w komunikacie.
Spółka uznała, że dalsze prace nad 'Undead Clash’ trwałyby wiele kolejnych miesięcy, a poniesione koszty byłyby niewspółmierne do potencjalnych przychodów z tego projektu, w szczególności ze względu na dużą konkurencję w tym segmencie rynku oraz wysokie koszty pozyskania użytkowników.
Zarząd Ten Square Games podjął też decyzję o zmniejszeniu zatrudnienia, w tym rozpoczęciu konsultacji w sprawie przeprowadzenia zwolnień grupowych z przedstawicielami pracowników. Spółka przekazała, że w związku z decyzją o skupieniu działalności na priorytetach strategicznych oraz ze względu na złą koniunkturę gospodarczą i jej wpływ na niestabilną sytuację na rynku gier mobilnych zdecydowała się dostosować strukturę kosztów operacyjnych, w tym kosztów zatrudnienia, do obecnych warunków. Ograniczenie zatrudnienia nie dotknie głównych zespołów produktowych spółki, a zarząd planuje przeprowadzić redukcję zatrudnienia i objąć nią w sumie ok. 120 osób, co stanowi około 25% osób związanych ze spółką, w tym ok. 50 osób na podstawie umów o pracę.
„Wszystkim podjętym przez nas działaniom towarzyszy przede wszystkim myśl o przyszłości Ten Square Games. Największe szanse na rozwój widzimy obecnie w koncentracji na głównych produktach grupy i poszukiwaniu rozwojowych projektów w niszy hobbystyczno-symulacyjnej. Kilka najbliższych miesięcy pozwoli nam na przeorganizowanie działalności i przygotowanie się do następnej fazy rozwoju w oparciu o najsilniejsze kompetencje zespołu Ten Square Games” – powiedział COO Andrzej Ilczuk.
Spółka poinformuje o zakończeniu wymaganych prawem konsultacji z przedstawicielem pracowników, a szacunek kosztów związanych z procesem zwolnień grupowych spółka poda wraz z wynikami za I kw. 2023 r., a dokładny koszt w sprawozdaniu za I poł. 2023 r.
Grupa Ten Square Games jest producentem gier mobilnych w modelu free-to-play. Posiada studia we Wrocławiu, Warszawie, Berlinie i Bukareszcie, a także studio zależne Rortos w Weronie. Ma również pakiet mniejszościowy w krakowskim studio Gamesture. W portfolio grupy znajdują się m.in. „Fishing Clash” – jeden z najpopularniejszych na świecie symulatorów wędkarstwa 3D, „Hunting Clash” – realistyczny symulator polowania, a także „Airline Commander” – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symulator lotów. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.
Źródło: ISBnews