Ten Square Games (TSG) chce wypracowywać wyższe przychody na istniejącym portfolio i dodać nowe produkty, które docelowo mają pozytywnie kontrybuować, poinformował CEO Andrzej Ilczuk.
„Chcemy wypracować wyższe przychody na obecnym portfolio i dołożyć nowe produkty, by także w przyszłości dokładały swój procent do naszych przychodów. Uważamy, że jest to do osiągnięcia. To nie jest łatwy i krótki proces. Jakbym miał podać czas, który to zabrało w grach, które przeszły tę drogę, to zazwyczaj waha się pomiędzy 12 a 36 miesięcy. To jest naprawdę bardzo duży 'shift’ w samej organizacji, żeby produkty, które już są wielopoziomowe, zaczęły na nowo generować wyższe przychody. To jest kompletna zmiana sposobu pracy z takimi produktami. Wymaga – niestety – dużych nakładów czasu” – powiedział Ilczuk podczas wideokonferencji.
Dodał, że obecny kwartał „wygląda, póki co, lepiej niż poprzedni”, ale zaznaczył, że spółka nie publikuje prognoz – odpowiadając na pytanie o potencjalny wzrost przychodów w III kwartale.
Jednocześnie CFO spółki Magdalena Jurewicz, omawiając wyniki za II kwartał, wskazała, że niski spadek poziomu płatności (bookings) kw/kw o 3,5% do 96,2 mln zł „pokazuje, że możemy myśleć o wzrostach w kolejnych okresach”.
„Co jeszcze bardziej cieszy, to przy 3,5-proc. kw/kw spadku płatności, nasza główna miara – skorygowana EBITDA – jest niemalże taka sama kw/kw i wynosi 27,3 mln zł. To pokazuje, jak nasz model biznesowy działa. Jesteśmy w stanie realizować naszą strategię […]; dyscyplina kosztowa sprawia, że II kw. zamykamy bardzo dobrym wynikiem. To, co się u nas nigdy nie zmienia, czyli wysoka zdolność do generowania gotówki, która w II kw. jest na poziomie naszej EBITDA” – wymieniła Jurewicz.
Wcześniej CFO TSG informowała, że jednym z priorytetów biznesowych spółki jest „podnoszenie wskaźnika skorygowanej EBITDA w kolejnych kwartałach”.
Na istniejącym portfolio prace w kolejnych miesiącach nastawione są na poprawę jakości i urozmaicenie rozgrywki głównych produktów. CEO TSG zaznaczył, że jest to najważniejszy aspekt dla graczy w „Fishing Clash” i spółka, po dodaniu do gry feature’u „Arena” jest zadowolona z jego wyników. W kolejnych miesiącach planuje rozwijać ten, jak i inne feature’y w nowym podejściu strategicznym, znanym z najbardziej sztandarowych gier mobilnych, co według słów CEO TSG ma wynieść grę na nowe poziomy popularności.
„Dla 'Hunting Clash’ II kw. mógł być przełomowy. […] Prace w kolejnych miesiącach będą nastawione na poprawę jakości, urozmaicenie rozgrywki. W lipcu zanotowaliśmy wzrost przychodów. Teraz chcemy się utwierdzić, że rozumiemy dobrze, co się wydarzyło w lipcu i widzimy po sierpniu, że przychody są też na podobnym poziomie. Na przełomie września i października chcemy zaaplikować kolejne zmiany do gry i znowu czerpać z nich jak najwięcej” – wskazał Ilczuk.
Dodał ponadto, że „chyba po raz pierwszy” może powiedzieć, że spółka jest bardzo zadowolona z wyników „Wings of Heroes”. „Trzeci kwartał wzrostu płatności; widzimy, że taktyka obrana na rozwój zaczyna procentować. […] Patrząc jak przebiega praca nad 'Wings of Heroes’ zdecydowaliśmy także wystartować trzy nowe inicjatywy. Ten sam sposób pracy jak w 'Wings of Heroes’ zdecydowaliśmy się przyjąć w prototypach” – wskazał prezes.
Jak zaznaczył, są to projekty w znanych spółce segmentach, które są w różnych fazach dewelopmentu. „Są one rozwijane przez małe, ale bardzo doświadczone zespoły. Skupiamy się mocno nad wczesną rozgrywką, musimy dobrze zrozumieć potrzeby graczy. Wypuściliśmy 'Trophy Hunter’ jako bardzo prosty prototyp. Z kolei 'Fishing Champions’ to gra pełniejsza. Dołożyliśmy do tego grę od Rortos i tak chcemy budować przyszłość naszej grupy” – dodał CEO.
Dwa pierwsze prototypy będą przechodzić testy do końca roku. „Flying Next” od Rortosa ma wejść w tę fazę w 2025 r.
Dodatkowo, w kwestii akwizycji Ilczuk wskazał, że na ten moment „trzy zespoły pracują nad nowymi tytułami i nie wydaje się, że pozyskanie nowej spółki byłoby priorytetem”.
Grupa Ten Square Games jest producentem gier mobilnych w modelu free-to-play. W portfolio grupy znajdują się m.in. „Fishing Clash” – jeden z najpopularniejszych na świecie symulatorów wędkarstwa 3D, „Hunting Clash” – realistyczny symulator polowania, a także „Airline Commander” – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symulator lotów. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews