Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 6-10 marca.
Big Cheese Studio: W najbliższym czasie rozpocznie sprzedaż gry Cooking Simulator na rynku chińskim i zapowiada także nadchodzący start kampanii marketingowych „Cooking Simulator 2”, „Pizza Empire” i trzeciego – niezapowiedzianego jeszcze tytułu, poinformował ISBtech CFO spółki Jakub Rafał.
SimFabric: Podpisał z amerykańską Epic Games umowę, której przedmiotem jest określenie współpracy przy wydaniu 10 gier z portfolio SimFabric na komputery PC w sklepie Epic Games Store, podała spółka.
Ten Square Games: Dokonał odpisu części kosztów prac rozwojowych poniesionych na rozwój dwóch gier ze swojego portfela w łącznej wysokości 14,5 mln zł, podała spółka.
Vivid Games: Piotr Gamracy, który od 1 marca zasiada w fotelu prezesa Vivid Games, planuje, że spółka przedstawi wkrótce nową strategię, która odzwierciedla jego plany i „jest adekwatna do potencjału drzemiącego w zespole”, podała spółka.
3R Games: Gra „Thief Simulator: Greenview Street VR”, wydana na platformę Meta (Oculus) Quest 2, osiągnęła od premiery (7 lipca ub.r.) do końca lutego br. sprzedaż w wysokości 118 940, przy 11 626 zwrotach, co daje sprzedaż netto w wysokości 107 314 egzemplarzy, podało 3R Games.
Creepy Jar: W ramach nowej roadmapy dla gry „Green Hell” zakłada trzy bezpłatne dodatki na Steam rozszerzające zawartość tytułu, podała spółka. Dla graczy konsolowych Creepy Jar zaplanował wydanie dostępnych na Steam dodatków: „Animal Husbandry” i „Building Update”.
7Levels: Studio szykuje dwie gry, dla których w najbliższym czasie będzie chciało pozyskać wydawców, poinformował ISBtech wiceprezes Krzysztof Król.
Frozen Way: Wyznaczył premierę dodatku do gry „House Flipper” pt. „House Flipper – Farm DLC” (wersja PC) na platformie Steam na 13 kwietnia, podała spółka.
11 bit studios: Zapowiedziało testy gry „Frostpunk 2”, które odbędą się w dniach 1-2 kwietnia w biurze spółki w Warszawie, podała spółka na Twitterze.
Bloober Team: Może jeszcze w I półroczu br. zaprezentować nowy wewnętrzny label, realizujący w kooperacji z zewnętrznymi partnerami nie-corowe projekty, poinformował ISBtech prezes Piotr Babieno.
Forever Entertainment: Światowa premiera gry „Front Mission 2: Remake” na konsolę Nintendo Switch została ustalona na 12 czerwca br., podał Forever Entertainment. Cena gry została ustalona na 34,99 euro/USD. Gra jest drugą częścią trylogii „Front Mission” wydawanej przez spółkę w formie remake’u na bazie IP Square Enix Japan.
Bloober Team: Deweloper gier specjalizujący się dotychczas w horrorze psychologicznym ogłosił podczas Games Invest Forum strategię na najbliższe lata, która zakłada, że do 2027 r. spółka zostanie światowym liderem horroru. Spółka przedstawiła roadmapę przyszłych działań, zapowiedziała utworzeniu oddziału w Warszawie i Los Angeles, a także przejście na główny rynek GPW w 2023 r.
Bloober Team: Wybrał doradców i liczy na sprawny proces technicznego przejścia na rynek główny GPW z NewConnect bez emisji akcji w tym roku, poinformował prezes Piotr Babieno. Nie wyklucza jednak, że w przyszłości może pojawić się partner strategiczny, który mógłby przejąć spółkę, ale pod warunkiem zachowania rozwoju jej własnej wizji.
Bloober Team: Nie wyklucza wypłaty dywidendy, ale priorytetem będą potencjalne przejęcia lub finansowanie dodatkowych projektów, poinformował prezes Piotr Babieno.
Bloober Team: Będzie realizował dwa projekty jednocześnie, poinformował prezes Piotr Babieno.
BoomBit: Przychody z gier grupy wyniosły 19,45 mln zł w lutym 2023 r. co oznacza spadek o 17,4% m/m, podała spółka. Łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła 13,3 mln.
SimFabric: Podpisał z Microsoft Corporation umowę dotyczącą współpracy przy wydaniu 6 gier z portfolio SimFabric na konsole Xbox One i Xbox Series X|S, a także na wszelkie pozostałe generacje konsol Xbox, w tym również w usługach streamingu i technologii xCloud, podała spółka.
Bloober Team: Feardemic, z grupy Bloober Team, rozmawia o pozyskaniu nowych tytułów do portfolio, chce rozbudować dział portingu gier i „widzi punkt”, w którym może zostać rozdzielony i niezależny od jakiejkolwiek pomocy ze strony spółki matki, poinformował ISBtech prezes Scott MIllard.
Forever Entertainment: Umowa dotycząca globalnego wydania pudełkowych wersji „Front Mission 1st: Remake” została rozszerzona – Microids otrzymał prawa do dystrybucji pudełkowej wersji gry również na terenie Ameryki Północnej i Południowej.
Artifex Mundi: Szacunkowe przychody ze sprzedaży produktów w lutym 2023 r., rozpoznawane jako kwoty pomniejszone o prowizje zatrzymane przez platformy, wynosiły łącznie 5,09 mln zł, zaś poniesione przez spółkę koszty akwizycji nowych graczy (UAC) w tym okresie osiągnęły poziom 2,4 mln zł, podała spółka.
Games Box: Zawarł umowę z Ultimate Games dotyczącą wydania gry „Primitive” w wersji na PC. Szacunkowy koszt produkcji, wydania i promocji gry wyniesie 1 mln zł netto. Aktualnie trwają prace nad wersją demonstracyjną gry, która ma zostać zakończona do 31 grudnia 2023 r. Obecnie wishlista dla gry przekroczyła 20.000 graczy.
Gamivo: „Hogwarts Legacy” – gra z uniwersum Harry’ego Pottera, stała się ogólnoświatowym hitem, w który w szczytowym momencie grało blisko 880 tys. osób. Tytuł został też najczęściej preorderowaną grą na platformie Gamivo. „Hogwarts Legacy” odnotował o 30% więcej zamówień przedpremierowych niż „Elden Ring”, czyli dotychczasowy rekordzista. Zainteresowanie nie słabło także w kolejnych dniach, czego dowodzi fakt, że w ciągu pierwszego tygodnia od premiery przewaga „Hogwarts Legacy” nad zeszłorocznym zdobywcą tytułu gry roku jeszcze wzrosła.
RedDeer.Games: Ogłosił datę premiery pierwszego projektu we współpracy z KAZstudio, będącym częścią Grupy Trefl. „Rodzina Treflików” będzie dostępna od 17 marca dla użytkowników konsol Nintendo Switch. Ponadto spółka ogłosiła swoją pierwszą grę mobilną – „Cyber Protocol” na iOS i poszerzyła ofertę dotyczącą gry „Space Tail” o wersję Deluxe wraz z darmowym DLC. Ponadto „Space Tail: Every Journey Leads Home” miała premierę w Japonii.
Gameparic: Gra „NecroCity: Prologue” została udostępniona na Steam za darmo.
Huuuge: Rod Cousens zrezygnował w funkcji współdyrektora generalnego, ale pozostanie członkiem rady dyrektorów Huuuge. Jedynym dyrektorem generalnym Huuuge będzie Anton Gauffin.
Feardemic: Gra „Darq” od Unfold Games jest teraz dostępna w Ultimate Edition, który zawiera 2 DLC („The Crypt” i „The Tower”), jak i „Darq: Dream Journal” w wersji cyfrowej na Switch, Xbox i PS. Gra „Papetura” została udostępniona na Xbox i PlayStation.
PlayWay: W minionym tygodniu miała miejsce premiera gry „Contraband Police”.
Nexon: Ogłosił dwie specjalne współprace in-game gry „KartRider”: „Drift x Porsche” i „Drift x MapleStory”.
Sony Interactive Entertainment: Poinformował o aktualizacji, która jest dostępna do pobrania dla wszystkich użytkowników konsoli PlayStation 5 i zawiera m.in.: możliwość połączenia z chatem głosowym Discord, wsparcie VRR dla rozdzielczości 1440p, usprawnienie biblioteki gier i migracji zapisów rozgrywki z PlayStation 4 do PlayStation 5.
343 Industries: Trzeci sezon rozgrywek w „Halo: Infinite” jest dostępny, przynosząc ze sobą największą aktualizację trybu multiplayer od premiery. Po raz pierwszy dodano również nową broń i wyposażenie.
Asus Republic of Gamers: Wprowadził do sprzedaży w Polsce odmienioną linię laptopów dla graczy – ROG Strix SCAR. Odświeżona linia produktów to nie tylko najlepsze komponenty, lecz również autorskie technologie, takie jak wyświetlacze ROG Nebula i Nebula HDR oraz ulepszony system chłodzenia Intelligent Cooling.
Acer: Ruszyła I edycja Predator Games, największych w Europie Międzyszkolnych Rozgrywek Esportowych. Pula Nagród w turnieju wyniesie ponad 3,2 mln zł, a udział w nim wezmą 1024 szkoły, które jako pierwsze dokonają rejestracji swoich 16-osobowych reprezentacji. Zapisy trwają do 27 marca 2023 roku. Liczba miejsc jest ograniczona. Sponsorem generalnym rozgrywek został PKO Bank Polski.
Źródło: ISBnews