Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 11-15 listopada.
Gamedust: Prowadzi rozmowy dotyczące kolejnych umów wydawniczych, być może już w najbliższych miesiącach znane będą szczegóły związane z dwoma projektami dotyczącymi adaptacji VR, podała spółka. Równolegle rozpoczęto prace koncepcyjne nad dostosowaniem gry „Best Forklift Operator” do platformy Meta Quest 3.
11 bit studios: Chce zakończyć prace na grą „The Alters” w I kwartale 2025 r. i rozważa obecnie optymalny termin premiery tytułu, poinformował prezes Przemysław Marszał.
11 bit studios: Planuje rozszerzenie (DLC) i wersję konsolową gry „Frostpunk 2” około połowy przyszłego roku, poinformował prezes Przemysław Marszał.
Ultimate Games: Odnotował 0,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 0,63 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
11 bit studios: Odnotowało 48,02 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 2,66 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Gamedust: Odnotowało 0,74 mln zł jednostkowej straty netto w III kw. 2024 r. wobec 3,15 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Ten Square Games: TSG chce mieć kolejny wzrostowy tytuł, który uzupełniłby dotychczasowe trzy główne gry mobilne w portfolio grupy, poinformował CEO Andrzej Ilczuk. Decyzje, czy TSG postawi na „Trophy Hunter” zostaną podjęte na przełomie roku.
Artifex Mundi: Odnotował 7,53 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 4,46 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Ten Square Games: Odnotowało 12,51 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 22,15 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Creepy Jar: Miał 3,5 mln zł zysku netto (spadek o 44% r/r) przy przychodach 7,9 mln zł (spadek o 13% r/r), podała spółka, prezentując wstępne szacunkowe dane.
CI Games: Ocenia, że 'Project III’ jest realizowany zgodnie z planem produkcyjnym, szykuje wkrótce nowe ogłoszenia dla „Project Sniper Ghost Warrior Evolved” („SGW Evolved”) i spodziewa się, że „Project H” wejdzie w fazę pełnej produkcji w 2026 r., poinformował prezes Marek Tymiński.
Carbon Studio: Wypracował w III kwartale ponad 1 mln zł przychodu netto ze sprzedaży i uzyskał łącznie blisko 2,6 mln zł za trzy pierwsze kwartały 2024 r. Spółka utrzymuje sprzedaż swoich flagowych tytułów na stabilnym poziomie i kontynuuje prace nad nowymi produkcjami: „Projektem El” realizowanym wraz z partnerem – Meta Platforms Technologies, i gry o roboczej nazwie „Hermes”.
Atomic Jelly: W II kwartale 2024 r. Atomic Jelly osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 499 203,18 zł, co oznacza wzrost o ponad 311% r/r. Trzeci kwartał br. spółka zakończyła zyskiem netto w wysokości 287.763,89 zł, tj. o ponad 3,637% wyższym r/r.
Wolf Studio: Rozwija na bieżąco swój główny projekt: „Sherman Commander”. „Zgodnie z zapowiedzią ukończone demo tej gry zostało już rozesłane do zagranicznych publisherów i liczymy na to, że w najbliższych miesiącach uda nam się znaleźć wydawcę oraz finansowanie” – napisał prezes Bartosz Pluta w piśmie przewodnim załączonym do raportu kwartalnego.
Games Operators: Rada nadzorcza powołała Bartłomieja Gajewskiego w skład zarządu nowej wspólnej pięcioletniej kadencji, która rozpocznie się 1 stycznia 2025 roku i wygaśnie z końcem roku obrotowego 2029 i powierzyła mu funkcję prezesa zarządu nowej kadencji oraz Jakuba Ananicza w skład zarządu spółki jako członka zarządu nowej wspólnej pięcioletniej kadencji. Od 2019 r. Gajewski pełni funkcję prezesa zarządu spółki oraz jest jednym z jej głównych akcjonariuszy.
PrimeBit Games: Poinformowało o zawarciu umowy objęcia 1.940.000 akcji serii F, emitowanych przez spółkę przez Prime Alternatywną Spółkę Inwestycyjną po cenie emisyjnej równej 0,5 zł za akcję. Wartość umowy jest istotna z punktu widzenia kapitału własnego posiadanego przez spółkę, jednak jego wzrost nastąpi dopiero po zarejestrowaniu emisji akcji serii F przez sąd rejestrowy.
Gamivo: Spółka technologiczna rozszerzyła zakres platformy i wprowadziła do oferty nową kategorię produktów skierowaną do osób grających w produkcje mobilne. Są to doładowania bezpośrednie (Direct Top-Up), które pozwalają klientom zasilić ich konta w najpopularniejszych tytułach.
Simteract: Krakowskie studio osiągnęło w III kwartale przychody netto na poziomie 2,4 mln zł, co jest około 80% wzrostem w porównaniu do poprzedniego kwartału. Zysk netto wyniósł natomiast 298,5 tys. zł i był wypracowany głównie za sprawą tegorocznej premiery „Taxi Life: A City Driving Simulator”. Z powodów rozliczeniowych, główny przychód ze sprzedaży gry spółka mogła zaksięgować dopiero przy okazji raportu za III kwartał.
Gaming Factory: W przyszłym roku do sprzedaży trafi gra „Pizza Slice” – produkcja z gatunku symulatorów, która pozwoli graczom na stworzenie i prowadzenie własnej pizzerii w sercu Nowego Jorku. Tytuł wydaje Gaming Factory, zaś za produkcję odpowiada studio Quest Craft, które należy do grupy Gaming Factory.
7Levels: W III kwartale 2024 r. spółka wygenerowała stratę netto w wysokości 497 tys. zł w porównaniu do straty na poziomie 683 tys. zł w III kw. 2023 r. Strata spowodowana jest przede wszystkim poniesionymi przez spółkę nakładami na realizację nowego projektu autorskiego, którego premiera miała miejsce 22 października 2024r. Na wyniki finansowe w III kwartale 2024 r. wpływ miały również przysługujące platform holderom (Nintendo, Steam, Microsoft, GoG) oraz zewnętrznym deweloperom prowizje wynikające z zawartych ze spółką umów, które pomniejszają przychody z tytułu sprzedanych gier. Spółka liczy, że stale powiększająca się liczba oferowanych gier, przełoży się na poprawę wyników finansowych 7Levels w kolejnych okresach.
Play2Chill: Odnotował w III kw. br. ponad 759 tys. zł przychodów ze sprzedaży netto oraz 143 tys. zł zysku netto , co oznacza wzrosty odpowiednio o 41% i 46% r/r. Warszawski deweloper jest na finalnym etapie produkcji pełnych wersji „Aztecs The Last Sun” i „Rally Mechanic Simulator”, a jeszcze w listopadzie planuje premierę nowej wersji demonstracyjnej symulatora budowania miasta.
Games Incubator: Gra „Pets Hotel” została udostępniona na Xbox Series X|S.
realme: Marka została partnerem transmisji rozgrywek CS:GO w ramach eliminacji oraz turnieju Perfect World Shanghai Major 2024, które będzie można oglądać na kanałach Piotra 'izaka’ Skowyrskiego w serwisach Twitch, YouTube oraz Kick. Podczas streamów realme promować będzie swój nachodzący flagowiec – smartfon GT 7 Pro. Uczestnicy zmagań nadchodzącego Perfect World Shanghai Major 2024 powalczą o nagrody, których pula wynosi łącznie aż 1 250 000 USD. Inauguracja głównego wydarzenia Perfect World Shanghai Major 2024 zaplanowana jest na 30 listopada, a wielki finał na 15 grudnia.
PlayWay: Gra „Laundry Store Simulator” zostanie udostępniona 9 grudnia.
Artifex Mundi: Chce koncentrować się na rentowności, z niższymi nakładami na bazę graczy. Ze względu na sezonowo nasilającą się konkurencję o widoczność w głównych kanałach reklamowych, spółka będzie koncentrować się na maksymalizacji rentowności sprzedaży, przy niższych nakładach na rozbudowę bazy graczy „Unsolved”. W ramach outlooku dla „Unsolved”, prace nad metagrą w II półroczu br. przebiegają zgodnie z zaktualizowanym harmonogramem, zakładającym m.in. zakończenie prac nad wersją MVP metagry w II pół. 2025, co umożliwi wdrożenie metagry dla graczy w I półr. 2026. Ponadto nowy RPG został na początku IV kwartału br. poddany testom z udziałem influencerów oraz graczy. Analiza zebranych w trakcie testów danych, w tym opinii ze strony graczy, we wstępnej ocenie zarządu spółki wskazuje na bardzo duży potencjał projektu i możliwość konkurowania z wiodącymi tytułami gatunku. Nowa wersja planu zakłada rezygnację z kolejnych testów gry zaplanowanych oryginalnie na 2025 rok, w zamian za to przygotowanie pełnej wersji gry bezpośrednio do soft launchu, poprzedzonego fazą testów beta. Marketingowy reveal projektu nastąpi na 3-6 miesięcy przed datą testów Beta, które aktualny harmonogram przewiduje w 1H26 roku. Premiera gry w wersji SL nastąpi kilka miesięcy po fazie beta testów.
MTG Group: Przejmuje producenta gry „Raid: Shadow Legends” Plarium za 620 mln USD od australijskiego gamingowego i gamblingowego giganta Aristocrat. MTG Group jest też właścicielem Innogames (Forge of Empires), Hutch (F1 Clash), Ninja Kiwi (Bloons), Snowprint (Warhammer 40k: Tacticus), czy Playsimple.
Electronic Arts: EA Sports F1 24 w dniu premiery PS5 Pro, wprowadził nową aktualizację, która pozwoli na pełne wykorzystanie potencjału nowej konsoli. Są to m.in. nowe tryby gry, które pozwalają na uruchomienie jej w rozdzielczości 8K/60Hz, 4K/60Hz z pełną technologią ray tracingu w trakcie właściwej rozgrywki oraz 4K/120Hz.
Starward Industries: Zaprezentował music preview nowego projektu Phoenix. Teaser trailer pokaże na Golden Joystick Awards, który odbędzie się 21 listopada. „Phoenix” to druga autorska gra Starward Industries. Krakowskie studio chce wydać tytuł w formule early access i bierze pod uwagę wprowadzenie trybu co-op. Projekt powstaje m.in w oparciu o analizę bieżących zachowań konsumenckich, wyników aktualnych premier i trendów gamingowych. „Powoli zaczynamy odkrywać karty dotyczące drugiego projektu studia. Udostępniliśmy materiał wideo, który pokazuje graczom i inwestorom jakiej muzyki i jakiego klimatu mogą spodziewać się po nowej grze. Podczas Golden Joystick Awards odbędzie się reveal naszego nowego projektu, pokażemy teaser trailer oraz wystartuje karta w sklepie Steam” – powiedział Maciej Dobrowolski, członek zarządu, chief marketing officer.
Starward Industries: Sprzedaż gry „The Invincible” pozostaje stabilna, a w ostatnich miesiącach performuje lepiej od oczekiwań studia. Z uwagi na zbliżający się okres promocji Starward Industries liczy na mocną końcówkę roku. Studio planuje kolejne contentowe dodatki do „The Invincible” oraz cross promocje z dobrymi tytułami. „Sytuacja finansowa spółki jest lepsza, niż sądziliśmy jeszcze we wrześniu. Sprzedaż 'The Invincible’ utrzymuje się na nieco lepszym poziomie niż się spodziewaliśmy, ostatnio pomaga też umacniający się dolar. Nadal dodajemy nowy content oraz cross promocje, takie jak współpraca z firmą Iron Wood, twórcami bardzo dobrze przyjętej gry 'Pacific Drive’. Planujemy dalsze contentowe dodatki do Niezwyciężonego oraz kolejne cross promocje z dobrymi tytułami. Liczymy na zwiększone przychody z grudniowych okresowych promocji własnych, oraz Autumn i Winter Sale na Steam. Jednocześnie rozmawiamy z dotychczasowymi pożyczkodawcami w sprawie ewentualnego przedłużenia terminów spłaty pożyczek, a także z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Nie jesteśmy w złej sytuacji, nie szukamy finansowania w pośpiechu, ale ciekawa forma współpracy mogłaby przyspieszyć rozwój Spółki. Jeszcze wiele przed nami, ale cieszymy się, że idziemy do przodu” – powiedział Andrzej Szafraniec, członek zarządu, chief financial & operations officer.
CD Projekt: Na LinkedIn ogłosił kolejne rekrutacje do „Project Orion” – kontynuacji „Cyberpunk 2077”, produkowanego w amerykańskim studiu.
Xbox, Compulsion Games: Zaprezentowali film dokumentalny „Weaving Hazel’s Journey: A South of Midnight”, który przedstawia nowy gameplay oraz wgląd w powstawanie gry i muzyki do niej, a także źródła inspiracji twórców z Compulsion Games. „South of Midnight” zadebiutuje w jeszcze w tym roku na Xbox Series X|S, PC i Steam, Cloud i Game Pass.
Gentoo Media: Spółka, w której największym akcjonariuszem jest Rodzina Juroszek, w III kwartale 2024 r. osiągnęła rekordowe przychody w wysokości 30,4 mln euro, co stanowi wzrost o 35% r/r (w tym 12% wzrost organiczny). Oznacza to, że III kwartał br. był 15. kwartałem z rzędu, w którym spółka osiągnęła wzrost względem analogicznego okresu roku poprzedniego. EBITDA przed uwzględnieniem kosztów podziału spółki wyniosła 14,6 mln euro, przy marży EBITDA na poziomie 48%. EBITDA po uwzględnieniu kosztów podziału spółki wzrosła o 36% do 14,0 mln euro, przy marży EBITDA na poziomie 46% (46%). EBIT osiągnął 10 mln euro, przy marży 33% (32%). W III kwartale kontynuowano koncentrację na rynkach o wyższej wartości. Wartość depozytów graczy z bazy Gentoo Media wzrosła o 36%, podczas gdy liczba graczy osiągnęła 112 000. W III kwartale br. firma zakończyła podział spółki na dwa niezależne podmioty – 1) Platform & Sportsbook pod nazwą Gaming Innovation Group Inc. i 2) afiliacyjny oraz mediowy jako Gentoo Media. Rodzina Juroszków w obu podmiotach – Gentoo Media oraz Gaming Innovation Group Inc. posiada ponad 26% akcji i jest tym samym największym akcjonariuszem w obu spółkach. Gentoo Media koncentruje się teraz wyłącznie na działalności afiliacyjnej po podziale i wydzieleniu części Platform & Sportsbook w formie dywidendy na rzecz akcjonariuszy w dniu 30 września 2024 r.
Live Motion Games: Rozpoczęło pracę nad nowym projektem pod nazwą „Night Shift”. Tytuł jest tworzony na zasadach gier symulatorowych z elementami horroru narracyjnego i powstaje na silniku Unreal Engine 5. Spółka planuje wydanie gry w formie self publishingu. Szacowany budżet opiewa na ok. 1 mln zł. W planach spółki jest rekrutacja specjalistów, którzy będą pracować nad innym projektem z portfolio studia – „Nanzou: The Divine Court”. Obecnie Live Motion Games, w ramach umowy inwestycyjnej z funduszem Global Tech Opportunities 20, czeka na drugą transzę wypłaty środków m.in. na działalność operacyjną oraz nowe projekty. Maksymalna wartość finansowania może wynieść 5 mln zł. Pośrednikiem pomiędzy spółką, a inwestorem jest doradca inwestycyjny ABO Securities.
Vivid Games: Odnotował sprzedaż na poziomie 1,03 mln zł (wzrost wobec września o 27%) oraz niewielką stratę netto. EBITDA za 10 miesięcy wynosi 1,6 mln zł. Zespół „Real Boxing 3” pracuje nad wersją gry na kolejny soft-launch, który powinien rozpocząć się jeszcze w listopadzie na platformie Android, wśród użytkowników z kluczowego dla marki rynku, tj. USA.
Gaming Factory: Planuje premierę gry „JDM: Japanese Drift Master” na wiosnę 2025 roku. Aktualna wishlista przekroczyła 640 tys. graczy.
Źródło: ISBnews