Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 9-13 grudnia.
CD Projekt: Zaprezentował oficjalny zwiastun filmowy do gry „Wiedźmin IV” podczas The Game Awards 2024, podano na profilach The Witcher na portalu Youtube i na platformie X.
SimFabric: Poinformował o objęciu – przez osobę fizyczną – 4 687 500 akcji serii C spółki, w trybie subskrypcji prywatnej z pozbawieniem dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru. Akcje były obejmowane po 0,44 zł, wartość przeprowadzonej subskrypcji wyniosła 2 062 500 zł, podała spółka.
CI Games: Ogłosił przymusowy wykup 63 748 akcji United Label, reprezentujących 5% kapitału zakładowego ogólnej liczby głosów, po cenie 18,04 zł za sztukę, podał United Label.
Vivid Games: Ocenia, że listopadowy soft launch „Real Boxing 3” w USA udowodnił wysoki technologiczny poziom gry i sprawność funkcji multiplayer, ale także pokazał wskaźniki z kluczowego dla nas rynku (USA) na poziomie, który pozwala myśleć pozytywnie o przyszłości gry, ocenia CEO Piotr Gamracy.
11 bit studios: Rozpoczęło „dogłębną analizę” sytuacji w jednym z projektów growych, co może skutkować potrzebą dokonania odpisu na niezakończone prace rozwojowe, których wartość bilansowa na dzień 30 września 2024 roku wynosiła 48 432 077,90 zł, podała spółka.
Gaming Factory: Chce osiągnąć udaną premierę „Japanese Drift Master” na wiosnę 2025. „Pizza Slice” ma pojawić się ie wcześniej niż w II połowie przyszłego roku, poinformował ISBtech prezes Mateusz Adamkiewicz
PCF Group: Zdecydował o zawieszeniu dalszych prac nad „Projektem Victoria”, realizowanym w modelu self-publishing, tj. przez Grupę jako wydawcę, ze środków własnych Grupy, podała spółka.
PCF Group: Zdecydował o ograniczeniu zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji „Projektu Bifrost”, realizowanego w modelu self-publishing w celu dostosowania jego wielkości do możliwości finansowych Grupy, podała spółka. Plan w zakresie premiery gry w formule early access w 2026 r. przestał być aktualny, podano także.
Kool2Play: Data premiery gry „Alchemist Shop Simulator” w wersji na PC na platformie Steam została ustalona na 11 marca 2025 r.; wydawcą gry będzie Kool2Play, podała spółka. Produkcja gry została zakończona zgodnie z planem, a gra znajduje się obecnie w fazie zamkniętej bety dostępnej dla wybranych influencerów gamingowych.
PCF Group: Podjął decyzję o zakończeniu procesu przeglądu opcji strategicznych, w wyniku którego nie doszło do pozyskania nowego finansowania w kwocie ok. 350 mln zł, czyli w zakresie niezbędnym dla utrzymania obecnej skali działalności Grupy w obszarze projektów realizowanych w modelu self-publishing. W związku z tym spółka podejmie działania zmierzające do zbilansowania wydatków na produkcję i wydawnictwa gier własnych z wpływami z produkcji gier na zlecenie.
Render Cube: Planuje dalszy rozwój swojej flagowej gry „Medieval Dynasty” w 2025 roku, wprowadzając kolejne aktualizacje i DLC, poinformował ISBtech prezes Damian Szymański. Faza koncepcyjna nowego projektu jest na zaawansowanym etapie, dodał.
Cherrypick Games: Prowadzi rozmowy z potencjalnym wydawcą dla „Angst”; prace nad „Project Q” przebiegają zgodnie z planem, a równocześnie spółka planuje rozpocząć prace nad kolejną grą, poinformował ISBtech prezes Marcin Kwaśnica.
SimFabric: Zarząd podjął uchwałę w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego w granicach kapitału docelowego poprzez emisję do 4,69 mln akcji serii C w trybie subskrypcji prywatnej z pozbawieniem dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru, podała spółka. Głównym celem emisji jest uruchomienie projektu polegającego na emisji tokenów SIMCoin oraz produkcji gier i sklepu e-commerce, umożliwiającego transakcje z użyciem walut cyfrowych SIMCoin.
Frozen Way: Zawarł z GameFormatic umowę wydawniczą, na podstawie której GameFormatic zobowiązał się do stworzenia gry pt. „Campus Life” w nieprzekraczalnym terminie 31 lipca 2025 r., podała spółka. Ustalony w umowie budżet produkcji oraz marketingu gry (obejmujący także wcześniej poniesione nakłady Frozen Way na grę, w tym wypłacone wynagrodzenie za produkcję gry na rzecz Live Motion Games w kwocie 1,35 mln zł,) wynosi 2,5 mln zł i jest w całości pokrywany przez Frozen Way, z czego 585 tys. zł będzie stanowić wynagrodzenie ryczałtowe wykonawcy.
Frozen Way: Nastąpił pełny zwrot łącznych kosztów produkcji, testów, lokalizacji i marketingu poniesionych na gry: „House Flipper – Dine Out DLC” w wersji na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One (przychody netto ze sprzedaży wynoszą ok. 1,65 mln zł), „Hairdresser Simulator” w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series (ok. 225 tys. zł), a także „House Flipper Pets VR” w wersji na komputery osobiste (ok. 150 tys. zł), podał Frozen Way.
Varsav Game Studios: Meta Platforms Technologies LLC wyznaczyło datę premiery gry „Everdream Valley VR” tworzonej przez spółkę zależną – Mooneaters we współpracy z Ovid Works w wersji na urządzenia VR Oculus Quest 2 i Oculus Quest 3 na 15 maja 2025 r.
Immersion Games: Ustalił cenę gry „VR Fitness Fables”, tworzonej we współpracy z Meta Platforms, która będzie dostępna ekskluzywnie na platformie Meta Quest Store w kwocie 19,99 USD.
The Dust: Spółka otrzymała oświadczenie Michała Smółki o rezygnacji ze sprawowania funkcji członka zarządu spółki ze skutkiem na 9 grudnia 2024 r.
11 bit studios: Demo „The Alters” zostało udostępnione na Steam, PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Charytatywne DLC do „This War of Mine” pod nazwą „Forget Celebrations” zostało udostępnione na Steam za 2,99 USD sztuka.
11 bit studios: Projekt, któremu grozi znaczący odpis aktualizacyjny to zapewne „P8”, uważają analitycy.
No Loading Games: We współpracy z CD Projekt Red szykuje offline’ową grę karcianą „Gwent: the Legendary Card Game” z kartami w standardzie Trading Card Game (TCG). Ma się pojawić na międzynarodowych rynkach w 2025. Partnerami projektu są m.in. Hachette Boardgames UK, Asmodee, GIGAMIC, VR Distribution, Xzone.
No Gravity Games: „No More Snow” ma zadebiutować na Nintendo Switch podczas Switchmas Giveaway.
CI Games: Widzi poprawę sprzedaży gry „LoTF” po aktualizacjach; planuje kolejne aktualizacje oraz niespodzianka w I półroczu 2025 r.
3R Games: Członek zarządu kupił 94,7 tys. akcji po 0,3782 zł sztuka.
Electronic Arts: Lukas Podolski – zawodnik Górnika Zabrze – wspólnie z EA Sports FC rozszerzają bibliotekę akademii FC Futures o nowe programy treningowe z ćwiczeniami z gry FC 25. Z tej okazji, wspólnie z UEFA, zorganizowano w Kolonii wyjątkowe wydarzenie dla lokalnych dzieci. FC Futures to darmowa, internetowa biblioteki ćwiczeń, dostępna w sześciu językach. Jej misją jest rozwój piłki nożnej poprzez wspieranie lokalnych klubów, poprawianie infrastruktury i tworzenie nowych możliwości dla wszystkich, niezależnie od pochodzenia czy miejsca zamieszkania.
CD Projekt: Udostępnił Update 2.2 dla gry „Cyberpunk 2077”, podała spółka. Aktualizacja 2.2 wprowadza nowości w edytorze postaci, pojazdów i w trybie fotograficznym. Jak podały media gamingowe, twórcy gry przyznali, ze za stworzenie nowości odpowiada zewnętrzne studio Virtuos Games, a motywem przewodnim update jest danie graczom większych opcji „wyrażania siebie”. Patch rozszerzy funkcje CrystalCoat, pozwalającą zmienić malowanie prowadzonego pojazdu. Nowością jest funkcja TwinTone, pozwalająca zeskanować inne pojazdy mijane w świecie gry i zastosować ich malowanie na aktualnie prowadzonym aucie. Kolejną rozwiniętą w update funkcjonalnością jest edytor postaci, który dodaje ponad 100 nowych elementów wyglądu.
AGON by AOC: Marka podała, że w okresie od I do III kwartału 2024 roku umocniła swoją pozycję światowego lidera w sektorze monitorów do gier. Według danych IDC Research – Gaming Tracker, AGON by AOC zajmuje wiodącą pozycję od 2022 roku. Jeżeli trend utrzyma się w IV kwartale 2024, marka po raz trzeci z rzędu zostanie liderem branży. Udział w rynku europejskim wzrósł do 21,3% w I-III kwartale 2024, w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Marka zwiększyła wolumen sprzedaży o 44,2% w porównaniu do 29,9% wzrostu rynku. Marka ma wiodącą pozycję w monitorach premium: 22,2% udziału w rynku modeli o odświeżaniu 240 Hz lub wyższym i 41,6% wzrost wolumenu sprzedaży w I-III kwartale 2024, w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r. Jak wskazano, innowacje w odświeżaniu doprowadziły, że 180 Hz stało się normą, a znaczna część sprzedaży pochodzi z monitorów o odświeżaniu 240 Hz i więcej.
Games Incubator: Udostępnił „Floating Cities” – największe DLC do gry „Ship Graveyard Simulator 2”.
RedDeer.Games: „Maki: Paw of Fury” został udostępniony na Steam i Nintendo Switch.
Ovid Works: Meta Platforms Technologies LLC wyznaczyła datę premiery gry „Everdream Valley” opracowywanej przez spółkę w wersji na urządzenia VR Oculus Quest 2 i Oculus Quest 3 na 15 maja 2025 roku i wymaga uprzedniego pozytywnego zakończenia testów po stronie Meta Platforms Technologies LLC, których rozpoczęcie jest planowane na marzec 2025 roku.
Źródło: ISBnews