Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 13-17 stycznia.
Huuuge: Przeprowadził test na możliwą utratę wartości aktywa związanego z inwestycją w Bananaz Studios Ltd. w formie prostej umowy o przyszły kapitał; wyniki tego testu wykazały utratę wartości aktywa, w związku z czym spółka obniży wartość księgową aktywa o 3,5 mln USD do zera. W konsekwencji, odpowiedni odpis z tytułu utraty wartości zostanie ujęty w skonsolidowanym sprawozdaniu za 2024 r.
Huuuge: Huuuge Games – spółka zależna Huuuge – po przeprowadzeniu procesu konsultacji ws. zwolnień grupowych osiągnął porozumienie z przedstawicielami pracowników i złożył zawiadomienia do właściwych urzędów pracy, tym samym rozpoczynając proces zwolnień grupowych, podało Huuge. Zwolnienia obejmą 89 osób, czyli ok. 21% zatrudnionych w grupie kapitałowej.
CD Projekt: Zarząd przyjął politykę dywidendową, która zakłada rekomendowanie wypłat dywidendy w wysokości 25% zysku netto za dany rok obrotowy lub wyższej, podała spółka.
The Farm 51: Kampania crowdfundingowa dla gry „Chernobylite 2: Exclusion Zone” rozpoczęła się na platformie Kickstarter, podał The Farm 51. Spółka chce z niej pozyskać 95 tys. euro. Kampania planowana jest na 30 dni – do 14 lutego 2025 r.
Dark Point Games: Zdecydował o wyznaczeniu oficjalnego terminu rozpoczęcia sprzedaży gry „Achilles: Survivor” na platformie Steam w formule wczesnego dostępu (early access) na 29 stycznia 2025 r., podała spółka. Cena gry została ustalona na poziomie 4,99 USD, 4,99 euro oraz 19,99 zł.
The Dust: Nadzwyczajne walne zgromadzenie zdecydowało o emisji obligacji serii od A1 do A41 zamiennych na akcje serii H o łącznej wartości nominalnej nie większej niż 5,5 mln zł, podała spółka. Obligacje te zostaną zaoferowane do objęcia wyłącznie Global Tech Opportunities 31, wskazano także.
Play2Chill: Termin premiery gry „Rally Mechanic Simulator” na platformie Steam został ustalony na 22 stycznia 2025 r., podał Play2Chill. Cena regularna gry została ustalona na kwotę 17,99 USD. Od dnia premiery przez 14 dni planowana jest cena promocyjna z rabatem -10%. Spółka przekaże na rzecz Atomic Jelly 25% dochodu netto z tytułu sprzedaży gry, zachowując dla siebie 75% dochodu netto, a w przypadku, gdy dochód ten przekroczy 1 mln zł, Atomic Jelly otrzyma 20% dochodu netto.
Huuuge: Rada dyrektorów otrzymała rezygnację Marka Chwałka ze stanowiska skarbnika ze skutkiem na dzień 1 kwietnia 2025 r. Rada dyrektorów podjęła ponadto uchwałę o powołaniu Macieja Hebdy na stanowisko skarbnika ze skutkiem na 1 kwietnia 2025 r.
7Levels: Zawarł umowy ze studiem Inlogic software z siedzibą w Słowacji o udzielenie licencji na gry „Football Cup 2025” oraz „Tennis Open 2025”. Działania wydawnicze, dystrybucyjne i promocyjne gier na platformie Nintendo Switch będą prowadzone przez 7Levels we własnym zakresie i na własny koszt.
Gaming Factory: Udostępniło nowy materiał filmowy w stylu anime do gry „JDM: Japanese Drift Master”. Jest to również pierwsze spojrzenie na wątki fabularne gry, której premiera zaplanowana jest na wiosnę tego roku.
SimFabric: Podpisał aneks do umowy z partnerem wydawniczym na dystrybucję i wydanie gry „P.U.G.S. Agents”. Aneks rozszerza umowę o nową grę i równocześnie zawiera pierwsze zamówienie na 10 000 kodów cyfrowych do gry za łączną sumę 50.000 USD. Wszystkie koszty produkcji gry zostały zwrócone i gra zarabia na siebie z każdym sprzedanym egzemplarzem. Aktualnie gra przygotowywana jest na konsole: Nintendo Switch, PS4/PS5 oraz Xbox One/Xbox Series X|S oraz przez spółkę zależną Emitenta MobileFabric S.A. na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android.
Atomic Jelly: Bartosz Rakowski ze względów zdrowotnych złożył rezygnację z dniem 15.01.2025 roku z pełnienia funkcji prezesa zarządu. Rakowski zadeklarował dalszą współpracę ze spółką, w której pozostaje jako akcjonariusz. W związku z przyjęciem rezygnacji rada nadzorcza powołała Rafała Szymańskiego do pełnienia funkcji prezesa zarządu oraz Justynę Szymańską do pełnienia funkcji wiceprezesa zarządu.
BTC Studios: Gra „Cooking Travelers” została opublikowana na Google Play w wersji wczesnego dostępu na koncie wydawniczym PrimeBit Games. Produkt został wyprodukowany i będzie rozwijany rynkowo w ramach umowy inwestycyjnej oraz umowy wydawniczej.
GameHunters: Płatny dodatek (DLC – downloadable content) do gry „Gunsmith Simulator” pt. „Gunsmith Simulator – Flint & Powder” miał premierę na platformie sprzedażowej Steam 9 stycznia 2025 r. Cena jednostkowa DLC wynosi 4,99 USD. GameHunters jest producentem DLC. Wydawcą DLC jest PlayWay.
PlayWay: Gra „Rally Mechanic Simulator” zostanie udostępniona 22 stycznia.
MegaPixel Studio: Na kanałach serwisów społecznościowych spółki Forever Entertainment zostały zaprezentowane pierwsze materiały z gry „The House of the Dead 2: Remake”, rozpoczynając kampanię marketingową. Premiera zaplanowana jest na wiosnę roku 2025. Produkcja gry została zrealizowana przez emitenta oraz FE. FE jest wydawcą i posiada 38,7% udziału w kapitale zakładowym emitenta. Po premierze spółka będzie otrzymywała wynagrodzenie w postaci udziału w zyskach od każdego sprzedanego egzemplarza.
PlayWay: „Car Mechanic Simulator 2021: Taxi DLC” zostanie udostępnione 17 stycznia.
Asmodev: Polska Grupa Militarna przy wsparciu CPAR rozpoczęła negocjacje ze spółką w celu objęcia akcji spółki reprezentujących co najmniej 50,01%% ogólnej liczby głosów na walnym Asmodev.
United Label: Złożyło do Komisji Nadzoru Finansowego wniosek o zezwolenie na wycofanie wszystkich akcji spółki z obrotu na rynku NewConnect.
CD Projekt: W maju gra „The Witcher 3” będzie obchodzić 10-lecie premiery. Około 100 twórców tej gry nadal pracuje w studiu nad nowymi projektami, w tym „The Witcher IV”. W tej grupie są też weterani „The Witcher 2” i „The Witcher 1”, jak chociażby co-CEO, Adam Badowski, poinformował co-CEO Michał Nowakowski. Nowakowski podał także, że CD Projekt nie współpracuje ze Sweet Baby, firmą promującą progresywne ideologicznie elementy w grach. „Do niedawna nawet o nich nie słyszeliśmy. Ponadto nie straciliśmy głównego talentu deweloperskiego” – zaznaczył co-CEO, cytowany przez media branżowe.
11 bit studios: Grupa mniejszościowych udziałowców rozpoczęła więc prace nad powołaniem porozumienia akcjonariuszy, które docelowo ma posiadać 5% udziałów w spółce. Celem jest też zainteresowanie sprawą funduszy oraz OFE posiadających akcje 11 bit studios. Jak twierdzą organizatorzy tych działań, celem jest wyjaśnienie powodów obecnej sytuacji, podał gram.pl. Jeden z twórców porozumienia, Krzysztof Słupczyński, wskazał że wokół P8 wątpliwości jest bardzo dużo. „Projekt rozwijany był przez ponad sześć lat, dwa razy zmieniał się dyrektor projektu i zapewne jego koncepcja. Pytanie czy spółka już wcześniej nie powinna go anulować i spisać prace w koszty […] Spółka jeszcze w listopadzie komunikowała za to, iż pracę idą zgodnie z planem, a premiery oczekiwać należy w 2025 lub 2026 roku. Miesiąc później doszło do zamknięcia projektu, co było dla rynku zaskoczeniem. Świadczy to także o fatalnej komunikacji spółki z rynkiem. Jeśli projekt napotykał trudności, powinno być to wcześniej jasno komunikowane. Inwestorzy nie powinni być zaskakiwani takimi informacjami. Podważa to zaufanie do zarządu spółki i odbija się negatywnie na kursie akcji” – powiedział inwestor, cytowany przez serwis. Spółka nie chciała skomentować sprawy.
Rebel Wolves: Ujawniło pierwsze szczegóły i filmowy zwiastun dotyczące świata gry RPG akcji „The Blood of Dawnwalker”. Studio, współzałożone przez Konrada Tomaszkiewicza, reżysera gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, osadziło akcję swojej produkcji w alternatywnej rzeczywistości XIV wieku, gdzie feudalni władcy zostali obaleni przez wampiry. „The Blood of Dawnwalker” powstaje w oparciu o Unreal Engine 5, a za wydanie tytułu odpowiada Bandai Namco Entertainment. Gra będzie dostępna na PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz PC. Studio planuje podzielić się kolejnymi informacji o grze w nadchodzących miesiącach, a latem zaprezentować większy fragment rozgrywki i opowiedzieć o jej szczegółach.
GOG: Platforma cyfrowej dystrybucji gier dołączyła do European Federation of Game Archives, Museums, and Preservation Projects (EFGAMP) – największej organizacji w Europie poświęconej ochronie gier wideo jako dziedzictwa kulturowego. Założone w 2012 roku EFGAMP reprezentuje ponad 20 instytucji dziedzictwa kulturowego oraz innych organizacji, od inicjatyw obywatelskich po biblioteki narodowe, zajmujących się gromadzeniem i ochroną gier. Wśród jej członków znajdują się renomowane instytucje, takie jak VIGAMUS – Muzeum Gier Wideo w Rzymie, MO5.COM we Francji, Computerspielemuseum w Berlinie, Holenderski Instytut Dźwięku i Wizji oraz Embracer Games Archive. GOG jest pierwszą polską instytucją, która dołączyła do federacji, co stanowi znaczący krok w budowaniu mostów między sektorem prywatnym a organizacjami kulturalnymi w całej Europie. „GOG zostało stworzone z myślą o ochronie dziedzictwa gier wideo (video game preservation). Klasyczne gry i misja ich ochrony i zachowania dla przyszłych pokoleń zawsze były fundamentem naszej pracy. Przez ostatnią dekadę pogłębialiśmy naszą wiedzę w tej dziedzinie, zdobywając cenne doświadczenia. GOG Preservation Program, który zapewnia kompatybilność z współczesnymi komputerami dla ponad 100 gier, dodatkowo wprowadzając setki ulepszeń, jest tylko jednym z przykładów naszego zaangażowania. Z ekscytacją obserwowaliśmy ciepłe przyjęcie programu, nie tylko ze strony graczy, ale także naszych partnerów oraz całej branży gier wideo” – powiedział Maciej Gołębiewski, dyrektor zarządzający w GOG.
Electronic Arts: Seria „The Sims” obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. Pierwsza z gier serii ukazała się 4 lutego 2000 roku. Z tej okazji twórcy zaplanowali miesiąc wyjątkowych atrakcji dla graczy z całego świata. Obchody skupiają się na elementach kultowych dla całej serii oraz jej wpływie na branżę gier.
Źródło: ISBnews