Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 24-28 lutego.
Dark Point Games: Dodało do gry „Achilles: Survivor”, wydanej w końcu stycznia w trybie early access, aktualizację Update 0.3, która wprowadza m.in. możliwość precyzyjnego celowania ataków za pomocą kursora oraz nową mechanikę dającą graczom większą swobodę w kształtowaniu strategii rozgrywki, podała spółka. Miesiąc po premierze w early access, „Achilles: Survivor” osiągnęło 80% pozytywnych opinii na Steam.
11 bit studios: Zaprezentowało zaktualizowaną roadmapę dla gry „Frostpunk 2”, która obejmuje dużą aktualizację 8 maja, wersję konsolową w lato i DLC Spectrum na jesieni, podała spółka.
Big Cheese Studio: Podtrzymuje plan wydania gry „Cooking Simulator 2” w II połowie roku i zapowiada kolejne playtesty na marzec. Studio zakłada także dalszy rozwój obecnego flagowego produktu, czyli „Cooking Simulator”, podała spółka. Z kolei premiera gry „Chinese Frontiers” – w wersji na PC – jest planowana najbliższe miesiące, a już niebawem rozpoczną się działania marketingowe.
Play2Chill: Zawarł z Ultimate Games umowę ramową o współpracy na portowanie i wydawanie gier produkowanych przez Play2Chill, podała spółka. Spółki ustaliły też, że porty gry „Rally Mechanic Simulator” na konsole Playstation 5 i Microsoft Xbox Series X/S zostaną wykonane do III kw. br.
Bloober Team: Zawarł z Konami Digital Entertainment umowę dotyczącą produkcji gry przez Bloober Team na platformy PC, PS5 i Xbox X/S, w oparciu o IP należące do Konami, pod nazwą kodową Projekt „G”, podała spółka.
Frozen Way: Podpisał z ConsoleWay rozwiązanie za porozumieniem stron ze skutkiem natychmiastowym umowy z 10 stycznia 2024 r. na portowanie gry pt. „Honeycomb: The World Beyond”, podało Frozen Way.
Movie Games: Otrzymał potwierdzenie z Sony Computer Entertainment America LLC dotyczące zaakceptowania konceptu oraz nazwy gry „Drug Dealer Simulator”, które umożliwia wydanie gry na platformie Sony PlayStation, podała spółka.
Draw Distance: Otrzymał od wydawcy – francuskiego Plug in Digital – informację o przekroczeniu na platformach mobilnych progu sprzedaży „Serial Cleaner”, oznaczającym zwrot kosztów portingu gry, podała spółka. Tym samym Draw Distance zaczyna partycypować w zyskach ze sprzedaży wyżej wymienionej gry na urządzeniach mobilnych po niecałych dwóch tygodniach sprzedaży, podkreślono.
ConsoleWay: Zawarł z Blum Entertainment umowę na produkcję pełnej wersji gry na PC pt. „Crown of Greed”. Deweloper wykonał wersję demonstracyjną gry, która miała premierę na Festiwalu Strategii Czasu Rzeczywistego na platformie Steam w styczniu 2025 r. Spółka i deweloper mają możliwość odstąpienia od umowy na zasadach ściśle w niej określonych. Premiera pełnej wersji gry planowana jest na IV kwartał 2025 r./I kwartał 2026 r.
VR Factory Games: W ślad za premierą gry „Workshop Simulator VR” 21 listopada 2024 r. na platformie Meta dla urządzeń Oculus Quest, ustalił na 27 lutego 2025 r. datę premiery tej gry na platformie Steam VR. „Workshop Simulator VR” to gra symulacyjna, w której gracze wcielają się we właściciela warsztatu wyposażonego w różnorodne specjalistyczne narzędzia. Celem jest odnawianie przedmiotów, podejmowanie się coraz bardziej złożonych zadań, zarabianie pieniędzy, budowanie reputacji, rozbudowa warsztatu i zarządzanie zasobami.
VRFabric: Przystąpił do programu Meta Horizon Creator Program. Przyjęcie do Programu odbywa się według wyłącznego uznania Meta. W ramach Programu Emitent uzyskuje dostęp do narzędzi, zasobów oraz wsparcia technicznego Meta, co pozwoli na efektywniejsze projektowanie i implementację pomysłów, a także daje możliwość monetyzowania assetów i światów z portfolio Emitenta w sklepie Meta Quest Store na najnowsze gogle Meta Quest 3 oraz urządzania mobilne i rozwiązania sieciowe. Dodatkowo spółka może korzystać z możliwości współpracy z innymi twórcami oraz ekspertami w dziedzinie VR i AR.
Games Incubator: Uczestniczy w Steam Next Fest February 2025 Edition. Gracze będą mogli wypróbować darmowo dema nadchodzących gier – „Car Mechanic Shop Simulator” i „Candy Shop Simulator”.
Lichthund: Ogłosił grę „Rockbeasts” na pokazie ID@Xbox Showcase. Spółka zaprezentowała zwiastun gry, do tej pory rozwijanej pod nazwą kodową „Bulldog”. Jest to początek kampanii marketingowej, realizowanej wspólnie z wydawcą Team17. Premiera gry jest zaplanowana na 2025 rok. „Rockbeasts” w dniu debiutu będzie dostępny na następujących platformach: PC, PS5, Xbox Series X|S oraz Nintendo Switch. To gra managementowo-narracyjna typu RPG, w której gracz wciela się w menadżera zespołu rockowego. Gra inspirowana jest latami 90-tymi – złotymi czasami MTV, a całość utrzymana jest w stylistyce seriali animowanych. Autorem fabuły „Rockbeasts” jest Jakub Szamałek – scenarzysta gier „Wiedźmin 3”, „Cyberpunk 2077” oraz nadchodzącego „The Blood of Dawnwalker”. Gra posiada pełną obsadę aktorską udzielającą głosu postaciom, a w jedną z nich wciela się Iggy Pop.
Logitech G: Ogłosił premierę POWERPLAY 2 – bezprzewodowej podkładki ładującej typu plug-and-play. POWERPLAY to system ładowania, który zasila mysz zarówno w spoczynku, jak i w ruchu. Eliminuje problem rozładowanej baterii.
11 bit studios: Pokazano kolejny trailer gry „Moonlighter 2: The Endless Vault” z segmentu wydawniczego studia. 11 bit studios pokazało też kolejny trailer gry „The Alters” ramach trwającego obecnie IGN Fan Fest. Skupia się na pokazaniu aspektu współpracy i relacji miedzy alternatywnymi wersjami Jana – głównego bohatera, które mają być jednymi z unique selling point gry. Studio zaktualizowało roadmapę gry „Frostpunk 2”. Istotny, darmowy update, który ma adresować główne uwagi fanów pierwszej części gry, ma zostać udostępniony 8 maja. W lato premierę ma mieć wersja konsolowa gry. Pierwszy z płatnych dodatków („Spectrum” DLC) ma być gotowy na jesień.
seegame: seecoin to pierwszy token umożliwiający użytkownikom monetyzację ich czasu oraz zdobywanie nagród, jednocześnie stanowiąc wprowadzenie do technologii blockchain. Projekt stanowi połączenie sił marki seegame – wspierającej globalne firmy w budowaniu widoczności podczas streamów – z adQuery, która łączy wydawców i reklamodawców, umożliwiając monetyzację treści. Pierwszym działaniem seecoin jest udostępnienie odświeżonej wersji gry „Snake” na Telegramie. W trakcie rozgrywki użytkownicy będą brali udział w licznych aktywnościach z możliwością wygrania środków finansowych, a także zaczną stawiać pierwsze kroki na drodze blockchain.
RedDeer.Games: Ogłosiło „Ashwood Valley” – nową grę farmerską. Pikselowa opowieść od twórców „Tell Me Your Story” i „Cook for Love” pojawi się w tym roku na Nintendo Switch, Xbox oraz PlayStation. RedDeer.Games wraz z deweloperem Whiteboard Games wydało na Nintendo Switch strzelankę twin-stick roguelike „I See Red”. Gra puzzle „Ringo’s Roundup” dewelopera SURT pojawi się 13 marca na Nintendo Switch i Steam.
Diablo Chairs: Producent ergonomicznych foteli dla graczy, rozszerza swoją działalność i inwestuje w lokalną infrastrukturę. Firma, ceniona za najwyższej jakości sprzęt gamingowy, umacnia swoją obecność w województwie lubuskim zarówno w wymiarze operacyjnym, jak i biznesowym. To kolejna inwestycja Domator24, właściciela marki „Diablo Chairs”, w tym regionie. Już poprzednie projekty pokazały zaangażowanie firmy w długofalowy rozwój poprzez tworzenie miejsc pracy i rozbudowę nowoczesnego zaplecza magazynowo-biurowego. „Inwestycje w Zielonej Górze i całym województwie lubuskim stanowią kolejny etap w strategii rozwoju „Diablo Chairs” na rynku gamingowym. Firma konsekwentnie realizuje swoje plany ekspansji, umacniając swoją pozycję w Polsce i Europie. Rozbudowa infrastruktury pozwala uwolnić potencjał marek 'Diablo Chairs’ i 'Jan Nowak’. Dzięki tym inwestycjom możemy sprawniej realizować zamówienia i wzmacniać naszą pozycję rynkową” – powiedziała Anna Lehman COO, CFO, wiceprezes Domator24. W ramach ekspansji powierzchnia magazynowa firmy wzrosła do ponad 20 000 m2. Przestrzeń biurowa powiększyła się do 1 000 m2, a w planach jest wzniesienie nowego biurowca w Zielonej Górze. Obecnie firma zatrudnia ponad 150 osób, planując w najbliższych latach podwojenie tej liczby.
Games Incubator: Oficjalna premiera „Car Mechanic Shop Simulator” została wyznaczona na 5 marca.
Gaming Factory: Twórcy „Japanese Drift Master” (JDM) ogłaszają kolejne partnerstwo. Do grona licencjonowanych marek dostępnych w grze dołącza Honda. To kolejny krok w rozwoju produkcji, która jeszcze przed premierą cieszy się ogromnym zainteresowaniem fanów japońskiej motoryzacji. Na mocy podpisanej umowy na ulicach i torach dostępnych w grze pojawią się oficjalne modele tej legendarnej marki. Na tym nie koniec, twórcy zapowiadają kolejne partnerstwa i jeszcze więcej licencjonowanych pojazdów.
SIM Factor: Lider polskiego rynku symulatorów kolejowych, rozpoczyna kolejną fazę ekspansji zagranicznej. W Indiach spółka obecnie digitalizuje szlaki kolejowe w stanie Maharasztra. Projekt jest realizowany w ramach kontraktu z indyjskim partnerem, firmą Bayham India Pvt. Łącznie obejmuje on 3 centra szkoleniowe – jedno dla Railway Board oraz dwa dla Bharat Heavy Electricals. Wartość obu umów, w części dotyczącej SIM Factor to ok. 1,3 mln euro. „To nasz kolejny zagraniczny kontrakt po Wielkiej Brytanii, Czechach, Litwie i Łotwie. W Indiach oferujemy licencję na oprogramowanie i transfer wiedzy umożliwiający wykorzystanie autorskiego oprogramowania SIM Factor w indyjskich symulatorach. Indie to największy, kolejowy rynek świata z 1,5 mld mieszkańców. Widzimy, jak szybko się rozwija, co otwiera perspektywy dla SIM Factor. Nawiązane partnerstwa w Indiach to doskonały hub do dalszej ekspansji w krajach azjatyckich. Dostawy oprogramowania na nowych rynkach to jeden z kierunków naszego rozwoju. Umożliwiają skalowania biznesu spółki przy zachowaniu ograniczonych kosztów operacyjnych i minimalizacji ryzyka biznesowego. Już same Indie mają ogromny potencjał. Tamtejszy rząd planuje docelowo otwarcie 250 centrów szkoleniowych, co przekłada się na ponad 3 tys. symulatorów, które mają pojawić się w tym kraju. To efekt konsekwentnie realizowanego planu podniesienia prędkości i bezpieczeństwa na kolei indyjskiej” – powiedział Michał Wierzbicki, prezes SIM Factor.
Źródło: ISBnews