Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 26-30 maja.
BoomBit: Liczy na poprawę w segmentach MidCore Casual i Hyper-Casual w drugim półroczu, poinformował członek zarządu Marek Pertkiewicz.
Dark Point Games: Planuje premierę pełnej wersji 1.0 gry „Achilles: Survivor”, dostępnej w early access na platformie Steam, na PC, na główne konsole: PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz Nintendo Switch, a także na PlayStation 4 i Xbox One w 2025 r., podała spółka.
SimFabric: Odnotował 0,84 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 1,07 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Skonsolidowany zysk netto ogółem wyniósł odpowiednio: 2,01 mln zł wobec 2,34 mln zł zysku rok wcześniej.
Gaming Factory: Odnotował 0,55 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 0,2 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Games Operators: Zarekomendowała przeznaczenie 5,5 mln zł z zysku netto za 2024 r., wynoszącego 12,98 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę 1 zł na akcję, podała spółka. Zarząd proponuje przeznaczyć na kapitał zapasowy 7,48 mln zł.
PCF Group: Odnotował 3,75 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 0,72 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Bloober Team: Odnotował 4,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 15,45 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
CI Games: Odnotowało 1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 46 tys. zł straty rok wcześniej, podała spółka.
All in! Games: Odnotował 1,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 0,75 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
CD Projekt: Ma 3 niezapowiedziane projekty w fazie rozwojowej, w tym 2 to projekty gamingowe, poinformował zarząd spółki.
CD Projekt: Przychody ze sprzedaży gry „Wiedźmin 3; Dziki Gon” sięgnęły 2,4 mld zł do 28 maja (gra podstawowa, wersja GOTY i rozszerzenia sprzedawane oddzielnie), podał CD Projekt. Spólka podała dziś, że sprzedaż gry przekroczyła 60 mln egzemplarzy (gra podstawowa, wersja GOTY bez rozszerzeń sprzedawanych oddzielnie).
CD Projekt: Zespół odpowiedzialny za rozwój „Cyberpunka 2” wszedł z projektem w fazę preprodukcji, podał CD Projekt w komunikacie. Liczba deweloperów pracujących nad projektem wzrosła do 96 na koniec kwietnia wobec 84 na koniec lutego br., podano w prezentacji.
CD Projekt: Gra „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, która obchodzi w maju dziesiątą rocznicę premiery, sprzedała się w łącznej liczbie ponad 60 mln egzemplarzy, zaś sprzedaż dodatku do „Cyberpunka 2077” – „Widmo Wolności” przekroczyła poziom 10 mln kopii, podał CD Projekt.
CD Projekt: Odnotował 86 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 100,06 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Creepy Jar: Skłania się do premiery gry „StarRupture” na konsole później względem względem early access na Steam – „w okolicach wersji 1.0 na PC”, poinfomował prezes Krzysztof Kwiatek.
Creepy Jar: Podtrzymuje, że do końca czerwca ma mieć wersję build content complete gry „StarRupture”, a tytuł w formie gotowej do wydania w październiku, poinformował prezes Krzysztof Kwiatek.
Render Cube: Rekomenduje przeznaczenie na wypłatę dywidendy całą kwotę zysku za 2024 r. w wysokości 7 151 391,15 zł, kwotę niepodzielonego zysku z lat ubiegłych w wysokości 500 417 zł oraz część kapitału zapasowego w wysokości 6 886 341,85 zł, czyli łącznie 14,54 mln zł, co daje 13,5 zł na akcję, podała spółka.
Vivid Games: Odnotował 0,1 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2025 wobec 0,31 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Movie Games: Odnotował 2,98 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 0,85 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Huuuge: Odnotował 19,81 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 16,54 mln USD zysku rok wcześniej, podała spółka.
Forever Entertainment: Data światowej premiery gry „Front Mission 3: Remake” na konsolę Nintendo Switch została ustalona na 26 czerwca 2025 r., podało Forever Entertainment. Pre-order Gry rozpocznie się tydzień wcześniej, tj. 19 czerwca. Cena gry została ustalona na 34,99 euro/USD.
Big Cheese Studio: Zarekomendował przeznaczenie jednostkowego zysku netto za 2024 r. w kwocie 6,86 mln zł w całości na kapitał zapasowy, podała spółka.
Creepy Jar: Odnotował 5 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2025 r. wobec 3,31 mln zł zysku netto rok wcześniej, podała spółka.
BoomBit: Odnotował 10 tys. zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 1,56 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Skonsolidowana strata netto ogółem wyniosła 78 tys. zł wobec 2,02 mln zł zysku rok wcześniej.
T-Bull: Odnotował 0,63 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2025 r. wobec 0,24 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Gaming Factory: Łączna liczba sprzedanych kopii gry „JDM: Japanese Drift Master” wynosi 65 tys. szt. od premiery w dniu 21 maja br., podało Gaming Factory. Na pełen zwrot kosztów spółka liczy w ciągu kilku tygodni.
Gaming Factory: Studio Quest Craft, należące do Grupy Gaming Factory, udostępniło na platformie Steam wersję demo gry „Ghost Keeper”. Gra łączy elementy strategii i gry przygodowej, a akcja toczy się w fikcyjnej wersji XIX-wiecznej Anglii. Demo pozwala wcielić się w przywódcę grupy potworów.
Baked Games: „Neuroshima Hex” (PC), taktyczna gra turowa osadzona w postapokaliptycznym uniwersum i cyfrowa adaptacja planszowego pierwowzoru, stworzona przez studio we współpracy z Portal Games (twórcami oryginału) pojawi się 2 czerwca na Steam.
Longterm Games: Zarząd analizuje możliwości dostępne na rynku kapitałowym w ramach przeglądu opcji strategicznych. Efektem tych działań może być np. zmiana przedmiotu działalności lub zmiana struktury właścicielskiej. Na dzień 26 maja trudno jest ocenić perspektywy rozwoju działalności spółki w obecnym i przyszłym roku obrotowym, napisał prezes Albert Rokicki w liście do akcjonariuszy.
Games Incubator: „Shopkeeper Simulator Demo” i „Hobby Horse Demo” zostały udostępnione na platformie Steam.
Ice Code Games: Ustalił na 27 maja br. premierę wersji demonstracyjnej gry „Nightmare Frontier” za pośrednictwem platformy Steam. Ponadto, wersja demonstracyjna gry „Nightmare Frontier” będzie dostępna dla graczy w ramach wydarzenia Steam Next Fest: Summer Edition, organizowanego przez Valve Corporation.
Gamehunters: Akcjonariusze zdecydują o wypłacie 1 zł dywidendy na akcję podczas walnego 24 czerwca.
Ultimate Games: GSB Fundacja Rodzinna, podmiot związany z prezesem zarządu, kupił 10 tys. akcji po 9,46 zł.
CD Projekt: Akcjonariusze zdecydują o wypłacie 1 zł dywidendy na akcję podczas walnego 23 czerwca. Dzień dywidendy ustala się na 30 czerwca, a termin wypłaty na 9 lipca 2025 roku. Headcount zespołu „The Witcher 4” na koniec kwietnia wynosił 422 (wzrost z 411 na koniec lutego). Na koniec kwietnia przy projekcie Cyberpunk 2 pracowało 96 osób (84 na koniec lutego), ta liczba w kolejnych kwartałach będzie się skalować.
CI Games: Florian Schuhbauer zrezygnował z pełnienia funkcji członka rady nadzorczej.
Intermarum: Poinformowała o zbliżającej się premierze produkcji „Passion Rift”, tworzonej przez spółkę zależną JNT Games. Gra została udostępniona w zapowiedziach na platformie Steam, a jej dystrybucją zajmie się również Nutaku – wieloletni partner studia i lider rynku gier 18+.
President Studio: „Crime Scene Cleaner” pojawi się na PlayStation 5 13 czerwca.
Huuuge Games: Spółka utrzymała guidance na 2025 r, który zakłada nieznaczny spadek top line, mocny spadek wydatków marketingowych, spadek pozostałych kosztów operacyjnych i wzrost skorygowanej EBITDA; w całym 2025 wydatki na UA mogą być na poziomie z I kw., z możliwym wzrostem przy utrzymaniu dobrej dynamiki wyników (rygorystyczne podejście do paybacks ma być utrzymane). Spółka dostrzega synergie związane z potencjalnym wejściem do iGaming, które wynikają z jej know-how wypracowanego w segmencie gier social casino, jak budowanie zaangażowania graczy czy umiejętność efektywnego user acqusition.
3R Games: Piotr Surmacz został powołany na stanowisko prezesa, a Wiktor Dymecki – na stanowisko członka zarządu.
Źródło: ISBnews