Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 25-29 października br.
Gamivo: Spółka nawiązała współpracę z administratorem jednej z największych w Europie platform cloud gamingowych – Boosteroid i rozpoczyna działalność w segmencie cloud gamingu. Granie w chmurze umożliwia korzystanie z najnowszych gier typu AAA o zaawansowanych ustawieniach graficznych nawet na słabszych komputerach oraz urządzeniach. Źródło: ISBnews
Big Cheese Studio: Spółka ustaliła cenę emisyjną akcji w ofercie publicznej na 35 zł za sztukę. Oferta obejmuje łącznie 797 264 akcji, z czego 135 000 to akcje nowo emitowane serii B. Wartość oferty wyniesie 27,9 mln zł, a z emisji nowych akcji spółka zamierza pozyskać 4,7 mln zł. Ostateczna liczba akcji oferowanych w transzy małych inwestorów wynosi 239 179, zaś w transzy dużych inwestorów wynosi 558 085 akcji. Źródło: ISBnews
Games Operators: Spółka podpisała z firmą Radosław Rowicki umowę dotyczącą stworzenia istotnej części gry „Infection Free Zone”. Zawarta umowa przewiduje dostarczanie przez developera wersji Vertical Slice gry. Źródło: ISBnews
Moonlit: Spółka w porozumieniu z wydawcą planuje debiut gry „Model Builder” na PC 27 stycznia 2022 r. Dodatkowy czas do debiutu, spółka planuje przeznaczyć na rozszerzenie zawartości dostępnej w grze oraz jej optymalizację. Źródło: ISBnews
Carbon Studio: Gra „Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall” zadebiutuje na PC VR (Steam, Oculus, Viveport) 17 listopada. Cenę gry ustalono na 29,99 USD. Źródło: ISBnews
QubicGames: Studio planuje wydanie gry „Real Boxing 2” – swojego największego tytułu w tym roku – na Nintendo Switch 26 listopada. Tego samego dnia rozpocznie się okołoświąteczna kampania promocyjna, która potrwa do 31 grudnia br. Źródło: ISBnews
All in! Games: Spółka planuje wydawać bezpłatne dodatki (DLC) do gry „Chernobylite” co kwartał i czeka obecnie na ustalenie terminu debiutu gry na konsole nowej generacji, poinformował ISBnews COO Marcin Kawa.”Mamy zamiar wydawać regularnie wydawać bezpłatne DLC do gry 'Chernobylite’ co kwartał. Dodatkowo wraz z darmowym DLC do gry będzie też część płatna dla graczy, którzy będą chcieli skorzystać z jakichś dodatkowych opcji, np. większego wyboru broni. Możemy jedynie w tej chwili potwierdzić, że wkrótce pojawi się pierwszy DLC” – powiedział ISBnews Marcin Kawa. Źródło: ISBnews
Fallen Leaf: Spółka zakłada wejście na NewConnect lub już bezpośrednio na rynku głównym GPW na przełomie 2022/2023, poinformował prezes Piotr Kurkowski. Deweloper gier realizuje projekt „Fort Solis”, który ma ambicję konkurować z projektami kategorii AAA. Źródło: ISBnews
All in! Games: Strategia spółki zakłada m.in. koncentrację na tworzeniu wysokobudżetowych projektów, o budżetach przekraczających kwotę 20 mln zł – do końca 2022 roku planowane jest otworzenie co najmniej trzech tego typu projektów. Do końca 2023 r. planowana jest rozbudowa Grupy All in! Games, w ramach której funkcjonować będzie dziesięć wysoko wyspecjalizowanych spółek zależnych. Źródło: ISBnews
Drago entertainment: Spółka podpisała z Movie Games VR umowę o stałej współpracy w celu udostępnienia gier ze swojego portfolio w technologii wirtualnej rzeczywistości. Movie Games VR będzie odpowiedzialne za dostosowanie technologiczne gier do wymagań sprzętu na VR. Wydanie i marketing gry pozostają po stronie Drago entertainment. Źródło: ISBnews
Artifex Mundi: Spółka odnotowała wstępnie 3,37 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2021 r. wobec 1,99 mln zł rok wcześniej przy 9,14 mln zł przychodów (wobec 5,55 mln zł rok wcześniej). Zysk operacyjny w III kw. br. wyniósł 4,14 mln zł wobec 2,42 mln zł zysku rok wcześniej, natomiast zysk EBIT bez zdarzeń jednorazowych wyniósł odpowiednio: 4,54 mln zł wobec 2,42 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
Bloober Team: Feardemic z grupy Bloober Team ma być samodzielną marką, która będzie rozwijać się poza profil wydawcy gier i zmierzać w kierunku profilu „dystrybutora doświadczeń” dostępnych we wszystkich formach i platformach, poinformował ISBtech CEO Scott Millard. Źródło: ISBnews
Games Operators: Gra „Aquarium Designer”, która miała swoją premierę na platformie Setam 21 października 2021 r., została sprzedana w ilości 5,5 tysięcy szt. Łączny koszt wytworzenia i marketingu gry nie przekroczył 290 tys. zł i został zwrócony w 34% w przeciągu 3 dni sprzedaży. Źródło: spółka
Vixa Games: Producent i wydawca gier zapowiada dwie nowe gry w swoim portfolio. Jeszcze w tym roku spółka planuje premierę „The Crackpet Show” – w trybie early access, a także rozpoczęcie pracy nad nowymi tytułami – „Caravan” i „Horrorchero”. W pierwszej połowie 2022 r. Vixa Games planuje debiut na rynku NewConnect. Spółka przed upublicznieniem rozważa przeprowadzenie emisji akcji. Celem miałoby być pozyskanie od inwestorów środków na produkcję nowych gier i rozbudowę wewnętrznych zespołów. Źródło: spółka
Mill Games: Spółka nawiązała współpracę z dwoma game deweloperami w Rumunii: Raulem Gogescu oraz Tiberiu Petcu. W ramach współpracy Mill Games wraz z partnerami założą nową spółkę, która będzie się specjalizowała w produkcji gier m.in. typu symulator. Trwają już prace koncepcyjne nad pierwszą grą. Źródło: spółka
United Label: Gra „Röki” zadebiutowała 28 października na konsolach nowej generacji: PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Wydawcą tytułu jest United Label, za produkcję odpowiada brytyjskie niezależne studio deweloperskie Polygon Treehouse. Debiutancki tytuł z portfolio wydawniczego United Label osiągnął próg rentowności, zwracając wszelkie nakłady poniesione na produkcję i marketing gry, w marcu 2021 r. Źródło: spółka
QubicGames: „Jednostkowo, w roku 2021, QubicGames znacząco zmniejszył zespół oraz obniżył koszty stałe działalności, co pozwoli z jednej strony uzyskać w przyszłości wyższą rentowność z obecnej działalności wydawania gier na Nintendo Switch, jak i umożliwi swoiste nowe otwarcie i dużą swobodę w kierunkach rozwoju Spółki w kolejnych latach. Obecnie prowadzimy wiele rozmów i analiz, a Zarząd widzi kilka perspektywicznych kierunków rozwoju Spółki. Zakładamy, że rok 2022 będzie momentem, gdy QubicGames wejdzie w nowe specjalizacje poza konsolą Nintendo Switch, a wybrane kierunki rozwoju oraz partnerzy, z którymi będziemy budować przyszłość QubicGames pozytywnie zaskoczą naszych inwestorów” – powiedział ISBtech prezes Jakub Pieczykolan. Źródło: ISBtech
Hisense: Firma chce wspierać graczy swoimi innowacjami, ale też poprzez zaangażowanie w e-sport. Od 2020 roku marka jest partnerem profesjonalnego klubu Fnatic, skupiającego w swoich szeregach graczy z całego świata – wspiera ich podczas Mistrzostw Świata League of Legends – Worlds 2021, które trwają w Rejkiawiku do 6 listopada. Źródło: ISBtech
Riot Games: Zapowiedział nowy cykl turniejowy „Teamfight Tactics”, strategicznej gry PvP opartej na budowaniu drużyn, pod nazwą „Teamfight Tactics Rising Legends: Bajery i Gadżety”. Turniej oparty na najnowszej rotacji „Bajery i Gadżety” pozwoli zawodnikom zdobywać punkty i zakwalifikować się do finału EMEA poprzez udział w meczach rankingowych z poziomu gry lub w Pucharach Złotej Szpatułki. Przed turniejem odbędą się polskie mistrzostwa Ultraliga TFT. Będzie to trzecia odsłona zyskujących coraz większą popularność zawodów organizowanych i produkowanych przez FRENZY, które odpowiada za przeprowadzenie zarówno głównego etapu zmagań, jak i kwalifikacji. Zamknięte kwalifikacje odbędą się 12-14 listopada. Źródło: spółka
Games Incubator: Potwierdził oficjalnie datę premiery gry „Animal Shelter: Prologue” na Steam 3 listopada. Źródło: spółka
Źródło: ISBnews