Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 22-26 listopada br.
BoomBit: Spółka planuje stopniowe upublicznianie swoich spółek zależnych i jako pierwsze na rynku może pojawić się firma TapNice, wynika ze słów członka zarządu ds. finansowych Marka Pertkiewicza. „Najdłuższą historię, jeżeli chodzi o nasze spółki joint venture ma spółka TapNice. Ma już kilkanaście miesięcy funkcjonowania takiego operacyjnego, są powtarzalne dobre wyniki i jeżeli będziemy działali w tym kierunku, to myślę, że to będzie pierwszy target. Natomiast jest jeszcze za wcześnie na podawanie jakichkolwiek terminów” – powiedział Marek Pertkiewicz. Źródło: ISBnews
BoomBit: Spółka planuje premierę nowej gry sportowej w I kw. 2022 r., a w fazie testów ma kilkadziesiąt kolejnych gier, poinformował prezes Marcin Olejarz. „Kolejna nasza gra zakładamy, że pojawi się w I kw. przyszłego roku. Będzie to gra sportowa, bazująca trochę na naszych grach 'Darts’ i 'Archery'” – powiedział Olejarz. Źródło: ISBnews
Huuuge: Spółka planuje prezentację nowych inicjatyw w zakresie rozwoju portfolio gier w styczniu 2022 r., poinformował CEO Anton Gauffin. „Nasza strategia 'buduj, kupuj’ jest nadal aktualna. Inwestujemy w innowacje i produkty przyszłego pokolenia. Chcemy wykorzystywać nowe platformy – poza Appstore i Google Play – jakie się pojawiają, co daje kolejny potencjał wzrostu. Nie chcemy mówić za dużo grach w fazie produkcji czy testowania, bo rynek jest bardzo konkurencyjny. Niemniej, jak dany prototyp osiągnie konkretny etap rozwoju – jak obecnie 'Traffic Puzzle’ – będziemy informować. Jesteśmy aktywni w nowych inicjatywach, nad którymi pracujemy. Mamy dużo koncepcji i gier w różnych fazach rozwoju. W styczniu będą one bardziej szczegółowo omówione” – powiedział Gauffin. Źródło: ISBnews
Artifex Mundi: Spółka odnotowała 3,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 1,98 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 4,14 mln zł wobec 2,42 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,14 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 5,55 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
BoomBit: Spółka odnotowała 2,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 1,06 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 4,09 mln zł wobec 2,76 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 7,23 mln zł wobec 6,11 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 57,61 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 35,78 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
Huuuge: Spółka odnotowała 7,3 mln USD skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2021 r. wobec 2,2 mln USD straty rok wcześniej. Skorygowany wynik netto wyniósł 11,4 mln USD w III kw. wobec 7,9 mln USD zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 11,3 mln USD wobec 6,8 mln USD zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 17,7 mln USD w III kw. wobec 8,6 mln USD rok wcześniej Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 92 mln USD w III kw. 2021 r. wobec 78,5 mln USD rok wcześniej. Źródło: ISBnews
SimFabric: Spółka zawarła umowę wydawniczą z HeartBeat Interactive Entertainment Ltd. z siedzibą w Chinach na dystrybucję gry „Gardenia” na terytorium Chin. Studio ustaliło także datę wydania gry „Gardenia: Prologue” na konsole PS4/PS5 w sklepie PlayStation Store na 26 listopada 2021 r. Źródło: ISBnews
Ten Square Games: TSG chce, aby gra „Fishing Clash” na rynku chińskim była dostępna docelowo na kilkunastu platformach sprzedażowych, poinformowali przedstawiciele zarządu. Spółka planuje także soft launch czterech nowych gier w I połowie 2022 r. „Docelowo chcielibyśmy, aby gra 'Fishing Clash’ była dostępna w Chinach na kilkunastu platformach. Jest obecnie dostępna na chińskim iOS i wchodzi na pierwsze lokalne platformy streamingowe Androida czyli Bilibili and Momoy. Jak będą do nas spływały dane to będziemy je analizować. Niemniej, Android ma na tamtym rynku 75-proc. udział” – powiedziała członek zarządu Anna Idzikowska. Źródło: ISBnews
All in! Games: Spółka podpisała ma umowę wydawniczą z ZeptoLab UK, uprawniającą spółkę do stworzenia portów na platformy konsolowe (Xbox, PlayStation i Nintendo), w tym również na konsole nowej generacji, a także do promocji i dystrybucji na platformach konsolowych serii gier video „Cut the Rope”. Źródło: ISBnews
Ten Square Games: Spółka odnotowała 24,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 58,77 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 31,19 mln zł wobec 66,48 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 34,49 mln zł wobec 67,26 mln zł, a EBITDA skorygowana 54,82 mln zł wobec 74,43 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 147,95 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 179,26 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
CI Games: Spółka zakłada wypłatę dywidendy nie wcześniej niż w 2024 r. i nie planuje podwyższenia kapitału, poinformował prezes Marek Tymiński. „Nie znamy jeszcze odpowiedzi na to pytanie. Jest to możliwe, ale myślę, że najwcześniej będzie to miało miejsce w 2024 roku, nie przed 2024” – powiedział Tymiński. Źródło: ISBnews
CI Games: Spółka odnotowała 12,84 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 0,34 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 14,04 mln zł wobec 1,01 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 19,31 mln zł (marża 59,1%). Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 32,66 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 7,74 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
Games Operators: Gra „CountryBalls Heroes”, która miała premierę pełnej wersji na platformie Steam 16.11.2021 r. została sprzedana w ilości 3,7 tys. szt. Łączny koszt wytworzenia i marketingu gry nie przekroczył 260 tys. zł i został zwrócony w 43% w przeciągu 3 dni sprzedaży w sklepie Steam. Źródło: spółka
Brave Lamb Studio: Studio zakończyło ofertę publiczną akcji. Środki zostaną przeznaczone na rozpoczęcie prac nad grą „Enemy of the State”, kolejnym autorskim tytułem studia. Zakończona oferta publiczna akcji prezentowana była na platformie CrowdConnect.pl, natomiast firmą inwestycyjną wykonującą usługę oferowania akcji był DM INC. Zgodnie z zapowiedziami, zarząd Brave Lamb Studio rozpoczyna działania związane z przygotowaniem spółki do debiutu na giełdzie, który planowany jest w 2022 r. Źródło: spółka
BTC Studios: Na mocy aneksu podpisanego przez BTC Studios oraz PVP Games Inc. pozyskany został partner wydawniczy Nacon – jeden ze światowych liderów branży gamingowej, z którym wydana będzie gra wideo „Zorro The Chronicles – The Game”. BTC Studios otrzyma od PVP Games Inc. jednorazowe wynagrodzenie w wys.ok. 702 660 zł oraz będzie otrzymywać stały przychód w postaci udziału w zyskach ze sprzedaży gry. Źródło: spółka
Play2Chill: Gra „Motorcycle Mechanic Simulator 2021” w 72 godziny od premiery na platformie Steam sprzedała się w liczbie 8,5 tys. egzemplarzy. Tytuł trafił na 24. miejsce w klasyfikacji sprzedaży Steam Global Bestsellers. Źródło: spółka
Asmodev: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie zatwierdziła dokument informacyjny spółki Asmodev i podjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia do obrotu na rynku NewConnect akcji polskiego producenta gier. W październiku br. studio udostępniło darmowy epizod autorskiej gry „Priest Simulator”. Źródło: spółka
CD Projekt: Wierzy, że „Cyberpunk 2077” w długim terminie będzie postrzegany jako gra bardzo dobra i będzie mieć długi ogon sprzedażowy. Nowe aktualizacje „Cyberpunk 2077” w 2022, duży patch 1.5 oraz wersja na nowe konsole (I kw. 2022) są w trakcie prac. Pojawi się dodatkowa zawartość darmowych DLC w „Wiedźminie 3” w związku z premierą na nowe konsole, inspirowana serialem Netflix. Nie ma w planach prac na kolejnym IP. CD Projekt zatrudnia ok. 1200 osób. Spółka nie wyklucza kolejnych przejęć studiów developerskich. Prezes nie zakłada scenariusza, by spółka była obiektem przejęcia przez większy podmiot. Źródło: Parkiet, Trigon
11bit Studios: Trwają rozmowy z wieloma spółkami na temat M&A. Celem spółki jest, aby „Frostpunk 2” na moment premiery był nr. 1 w globalnym rankingu whishlist (obecnie 14 pozycja). 11bit pokaże przynajmniej jeden projekt wewnętrzny i jeden zewnętrzny w przyszłym roku. Wersja mobilna „Frostpunka” nie ukaże się w tym roku. Rekrutacja w grupie przyspieszyła. Źródło: Parkiet, Trigon
Jujubee: Zawarło umowy z No Gravity Developments na realizację gry „Deep Diving Adventures” na konsole. Premiera gra zaplanowana jest na I kwartał 2022 roku. Źródło: spółka
QubicGames: Rozpoczął się Qubic & Friends Winter Fest – świąteczna kampania promocyjna. Jednocześnie „Real Boxing 2” – największa tegoroczna premiera wydawnicza QubicGames – zadebiutowała na konsoli Nintendo Switch. Gra dostępna będzie w regularnej cenie 14,99 euro/ USD na terenie Europy, Ameryki i Australii. Źródło: spółka
Źródło: ISBnews