Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 13-17 grudnia br.
SimFabric: Spółka zdecydowała, że premiera gry „Gardenia” w wersji na na konsole PS4/PS5 odbędzie się po 23 grudnia 2021 r. Przesuniecie jest efektem otrzymania raportu z zespołu testowego o pojawiających się błędach na starszych wersjach konsol PS4, a także trwającej aktualnie wyprzedaży największych tytułów w sklepie PlayStation Store. Źródło: ISBnews
CD Projekt: Spółka zawarła settlement term sheet w związku z ugodą w postępowaniu toczącym się przed Sądem Okręgowym Stanów Zjednoczonych dla okręgu Centralnej Kaliforni. W zamian za zrzeczenie się roszczeń wobec spółki oraz członków jej zarządu, powodom zostanie wypłacona przez spółkę oraz ubezpieczyciela łączna kwota 1,85 mln USD. Źródło: ISBnews
Creepy Jar: Spółka opublikowała nową roadmapę gry „Green Hell”, która przewiduje m.in. „building update” w przyszłym roku i dostępność wszystkich dodatków z serii „Spirits of Amazonia” na PlayStation 4 i Xbox One w 2022 r. Źródło: ISBnews
T-Bull: Spółka oczekuje utrwalenia zyskowności swojego biznesu w przyszłym roku, poinformował ISBtech prezes Damian Fijałkowski. Na przyszły rok deweloper szykuje dwie nowe gry mobilne i trzy na platformę Steam. „Oczekujemy utrwalonej zyskowności w przyszłym roku jako efekt działań podjętych przez nas w ciągu ostatnich kwartałów. Chcemy poprawiać wyniki finansowe, co już powinno być widoczne w ostatnim kwartale 2021 r. Projekt w ramach współpracy z gamingową częścią Ekipa Holding nie jest dotychczas uwzględniony w wynikach. Dzięki temu powinniśmy dobrze zamknąć ten kwartał” – powiedział ISBtech Fijałkowski. Źródło: ISBnews
PCF Group: Spółka podpisała umowę nabycia od estońskiej spółki OÜ Blite Fund 7 143 900 akcji spółki Incuvo stanowiących łącznie 50,01% kapitału oraz głosów na walnym zgromadzeniu. Cena nabycia akcji wyniosła 19 995 776 zł z opcją dodatkowej płatności nie wyższej niż 11,59 mln zł. Źródło: ISBnews
PCF Group: Spółka zawarła z Incuvo umowę produkcyjno-wydawniczą, której przedmiotem jest wprowadzenie w grze komputerowej zmian niezbędnych do jej implementacji na wszystkie znaczące platformy gier wirtualnej rzeczywistości (ang. virtual reality, VR), w tym dostosowanie kodu gry do wymagań technicznych platform VR lub wymagań technicznych urządzeń przeznaczonych do odtwarzania gier VR. Premiera gry planowana jest do końca 2023 r. Źródło: ISBnews
Image Power: Główni akcjonariusze, zarząd i rada nadzorcza, podpisali aneksy zobowiązując się do niesprzedawania akcji przez kolejny rok do 7 kwietnia 2023 r. Lock-upem zostało objętych 1 371 017 akcji stanowiących 88,27% udziału w kapitale zakładowym spółki. Jednocześnie główny akcjonariusz oraz dyrektor kreatywny Marcin Zaleński udzielił Image Power pożyczki w wysokości 2 mln zł, które zostaną przeznaczone na rozbudowanie zespołu deweloperów i pracę nad nowymi produkcjami. Źródło: spółka
Ultimate Games: Lista graczy oczekujących na zakup wszystkich gier z grupy kapitałowej w sklepie Steam (wishlist) wynosi 1,33 mln. „Według stanu na 12.12.2021 r., liczba graczy oczekujących na zakup gier grupy kapitałowej emitenta w sklepie Steam (lista życzeń – wishlist) wynosi 1,33 mln graczy (tzw. wishlist outstanding), a liczba wszystkich dodań tzw. wishlist additions – 2,541 mln graczy” – podała spółka. Źródło: spółka
SimFabric: Spółka podała, że premiery 3 gier z serii „Saboteur” („Saboteur!”, Saboteur II: Avenging Angel”, „Saboteur SiO”) na urządzenia mobilne z systemami Android w sklepie Google Play zostały ustalone na 23 grudnia 2021 r. Jednostkowe ceny Gier zostały ustalone na poziomie: „Saboteur!” – 20 zł, „Saboteur II: Avenging Angel” – 20 zł, „Saboteur SiO” – 30 zł. Źródło: spółka
Iron VR: Spółka zależna Carbon Studio zamierza złożyć do końca tego roku do GPW dokument informacyjny w związku z ubieganiem się o wprowadzenie akcji Iron VR do alternatywnego systemu obrotu NewConnect. Spółka liczy, że debiut na małej giełdzie będzie możliwy w pierwszej połowie przyszłego roku. Źródło: spółka
Road Studio: Firma podpisała z podmiotem zewnętrznym umowę ramową o współpracy dot. wspólnego stworzenia gier symulatorowych na PC i konsole przy wsparciu finansowym partnera w zamian za 50% udział w dochodach z komercjalizacji tych gier (revenue share). Źródło: spółka
Render Cube: Spółka udostępniła graczom tryb rozgrywki w perspektywie trzeciej osoby (ang. Third-Person Perspective, TPP) w ramach gry „Medieval Dynasty”. Wprowadzenie trybu rozgrywki w perspektywie trzeciej osoby zostało zaprezentowane jako kamień milowy w dokumencie informacyjnym spółki, w ramach ścieżki rozwoju gry Medieval Dynasty. Źródło: spółka
Forever Entertainment: Spółka rozpoczęła kampanię marketingową gry Baby Storm, która jest pierwszym tytułem pozyskanym w ramach działalności Forever Seed Fund, spółki zależnej od FE. Premiera Baby Storm na platformie Nintendo Switch zaplanowana jest na 21 stycznia 2022 r. Źródło: spółka
LG Electronics: Ogłosił dostępność usługi gier w chmurze Google Stadia na telewizorach Smart z systemem webOS 5.0 i webOS 6.0 w dwudziestu dwóch krajach. Obsługa Google Stadia na telewizorach LG Smart zapewnia natychmiastowy dostęp do gier najwyższej klasy z wyjątkową grafiką i wysoką liczbą klatek na sekundę na najnowocześniejszych ekranach, podkreślono. Źródło: ISBtech
CI Games: Ogłosiło obrandowanie wewnętrznego studia, które jest odpowiedzialne za serię „Sniper Ghost Warrior”, nazwą Underdog Studio. Nowa nazwa i rebranding wskazują na ewolucję studia, które chce być otwarte na utalentowanych pracowników z każdego miejsca na świecie. Międzynarodowy zespół pragnie rozwijać swoją sieć partnerów i dalej rozwijać markę SGW. „Wybraliśmy nazwę Underdog, gdyż świetnie pasuje ona do naszego podejścia jako zespołu. Stawiamy na wyzwania wymagające odwagi, które osiągamy poprzez ciężką pracę. Nie jesteśmy największym studiem, ale na pewno poziom „nasycenia” kreatywnością, talentem i zapałem do pracy pozwalają nam tworzyć gry 'powyżej naszej kategorii wagowej’. Bardzo cieszymy się z tego nowego kroku w naszym rozwoju i w przyszłości chcemy wspinać się na nowe wyżyny jakości” – mówi Kenton Fletcher, Lead Creative Producer w Underdog Studio. Źródło: spółka
Incuvo: Spółka specjalizująca się w produkcji gier VR, wraz z nowym akcjonariuszem – PC Group ogłosiła rozpoczęcie prac nad nowym IP. Premiera nowej gry VR opartej na tytule z portfolio PCF zaplanowana jest na 2023 rok. W pierwszym kwartale 2022 roku Incuvo wyda „Green Hell VR” na platformy Oculus Quest i PC VR. Źródło: ISBtech
Movie Games VR: Rozpoczęło prace nad grą o roboczym tytule „Fix My Spacecar” na platformę VR. Wydanie gry planowane jest do końca 2022 roku. Źródło: Trigon
Draw Distance: Ustalił regulamin programu motywacyjnego, którego celem wynikowym jest wygenerowanie przez spółkę 2 mln zł zysku netto w 2022 i 3 mln zł zysku netto w 2023. Źródło: spółka
Gameparic: Przygotowuje nową grę RAGA, inspirowaną złotą erą RTS. Źródło: spółka
Źródło: ISBnews