Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 30 maja – 3 czerwca br.
Ultimate Games: Zwyczajne walne zgromadzenie zdecydowało o przeznaczeniu 7,85 mln zł z zysku netto za 2021 r. na dywidendę, co oznacza wypłatę 1,5 zł na akcję, podała spółka.
Moonlit: Zawarł ze spółką Green Man Gaming Limited – wydawcą stworzonej przez krakowskie studio gry „Model Builder” – umowę pożyczki na kwotę do 142 tys. euro, podała spółka. Moonlit planuje przeznaczyć środki na prace związane z produkcją dodatków dla „Model Buildera”, rozwojem następnego projektu oraz na bieżącą działalność.
Gamivo: Planowana na zwyczajne walne zgromadzenie 30 czerwca br. uchwała o dalszym istnieniu Gamivo ma charakter techniczny i wynika z jednostkowej straty spółki, przy czym na poziomie skonsolidowanym miała ona w ub.r. 6,1 mln zł zysku, poinformował ISBnews prezes Mateusz Śmieżewski. Podkreślił, że także w I kw. 2022 r. Gamivo osiągnęło „bardzo dobre” wyniki finansowe i podtrzymuje plan przejścia w tym roku na rynek główny GPW z NewConnect.
Gamivo: Akcjonariusze zdecydują na zwyczajnym walnym zgromadzeniu zwołanym na 30 czerwca w kwestii dalszego istnienia spółki, podało Gamivo w projektach uchwał. Walne zgromadzenie ma postanowić pokryć stratę z 2021 r. w kwocie 468 829,84 zł zyskami lat następnych, podano także w projektach.
PCF Group: Zarząd zarekomendował akcjonariuszom przeznaczenie 8,09 mln zł z zysku netto za 2021 r., wynoszącego 41,75 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę 0,27 zł na akcję, podała spółka.
Games Operators: Zarząd zarekomendował akcjonariuszom wypłatę dywidendy w kwocie stanowiącej iloczyn liczby akcji i kwoty 0,44 zł, przeznaczonej na dywidendę na jedną akcję, podała spółka.
PCF Group: Ocenia, że działania promocyjne nowych tytułów realizowanych dla dużych wydawców rozpoczną się od przyszłego roku, poinformował prezes Sebastian Wojciechowski. Rozwój portfolio przewiduje na 2024 rok projekt „Gemini” ze Square Enix i projekt „Dagger” z Take-Two Interactive.
Games Operators: Odnotował 1,32 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2022 r. wobec 0,88 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,95 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 2,06 mln zł rok wcześniej.
T-Bull: Odnotował 1,51 mln zł skonsolidowanej straty netto w I kw. 2022 r. wobec 0,73 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,67 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 1,52 mln zł rok wcześniej.
PCF Group: Odnotował 13,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 7,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 50,35 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 30,87 mln zł rok wcześniej.
PlayWay: Odnotował 32,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 25,52 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 52,62 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 41,81 mln zł rok wcześniej.
All in! Games: Odnotowało 3,49 mln zł skonsolidowanej straty netto w I kw. 2022 r. wobec 8,62 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,89 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 4,91 mln zł rok wcześniej.
BoomBit: Planuje soft launch pierwszej swojej gry opartej na technologii Blockchain pt. „Hunters On-Chain” jeszcze w II kwartale, a jej globalną premierę – w III kwartale, poinformowali przedstawiciele spółki. Spodziewają się oni dobrych wyników za maj i nie obawiają się wpływu nadchodzącego spowolnienia gospodarczego na przychody.
Gaming Factory: Odnotowało 0,12 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 49 tys. zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,24 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 0,27 mln zł rok wcześniej.
RedDeer.Games: Zakończyło trzecią, prywatną rundę inwestycyjną Pre-A, z której pozyskało 2 mln zł (co oznacza wycenę na poziomie 56 mln zł), poinformował prezes i współzałożyciel spółki Michał M. Lisiecki. RedDeer.Games planuje kolejną rundę finansowania na III kw. i zapowiada ogłoszenie wkrótce szczegółów dotyczących projektu klasy AA na podstawie zakupionej przez spółkę licencji.
Sonka: Gra „Car Mechanic Pinball”, która miała planowaną premierę na platformie Nintendo Switch na 3 czerwca br., zostanie wydana 15 lipca 2022 r. Cena gry będzie wynosić odpowiednio 4,99 USD i 4,99 euro. Zarząd spółki podkreśla jednocześnie, że gra jest skończona oraz przeszła certyfikację na platformę Nintendo Switch, a przesunięcie daty premiery wynika z ustaleń z developerem oraz podjęcia decyzji o kontynuowaniu wspierania marketingowego produkcji „Farm Tycoon”, które uniemożliwiłoby właściwe skupienie się na samej premierze gry. Spółka jest wydawcą oraz portującym Grę na platformę Nintendo Switch. Właścicielem praw autorskich do gry jest Pixel Flipper.
T-Bull: Spółka udostępniła grę „Bike Clash”. Premiera miała miejsce w sklepie Google Play (system Android). Gra będzie także udostępniana na innych platformach dystrybucyjnych. „Bike Clash” jest symulacją wyścigową, której leśne oraz górzyste trasy gracz przemierza rowerem. Na użytkowników czekają wyścigi z ludźmi z całego świata oraz kolekcjonowanie i ulepszanie sprzętu.
Art Games Studio: Premiery gier „S.W.A.N.: Chernobyl Unexplored” w wersji na Nintendo Switch w Hong Kongu oraz Korei, a także „Chef’s Tail” w wersji na Nintendo Switch w Japonii, Hong Kongu oraz Korei zostały ustalone na 9 czerwca. Ponadto spółka otrzymała informację od Nintendo o braku możliwości wydania gry „S.W.A.N.: Chernobyl Unexplored” w Japonii ze względu na temat tragedii Czarnobyla oraz wybuchu reaktora, która to katastrofa dotknęła również niniejszy kraj w przeszłości. Spółka w odniesieniu do gry „S.W.A.N.: Chernobyl Unexplored” pełni rolę wydawcy, a dla gry „Chef’s Tail” rolę twórcy i wydawcy.
Klabater: Planszowa wersja flagowej gry spółki „Crossroads Inn” – pod tytułem „The Innkeepers’ Creed” w niecałe trzy dni od startu kampanii crowdfundingowej uzyskała finansowanie na podstawową wersję projektu oraz pierwszy cel dodatkowy. Ponad 300 osób wsparło zbiórkę łączną kwotą ponad 108 tys. zł. Kampania potrwa do 25 czerwca, do tego czasu spółka chce uzyskać środki na kolejne dodatki i akcesoria do gry.
Carbon Studio: W 2021 r. spółka zanotowała 4,14 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży, co dało wzrost o 53% r/r. Jednostkowy zysk operacyjny EBIT wyniósł blisko 0,88 mln zł (wzrost o 35% r/r), EBITDA sięgnęła 2,13 mln zł (wzrost o 62% r/r). Zysk netto w ujęciu jednostkowym osiągnął poziom 0,97 mln zł, dając wzrost o 60% r/r. W ub.r. studio wydało swój flagowy i największy tytuł – „Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall” – w wersji na PC VR oraz udostępniło projekt „The Wizards – Dark Times” w najnowszej jego wersji – na Meta Quest.
Render Cube: Łódzkie studio zanotowało rekordowy rok we wszystkich kluczowych pozycjach finansowych. Przychody w 2021 r. wyniosły 13,4 mln zł i były wyższe o 80% względem 2020 r. W ub. roku EBITDA została zaraportowana w wysokości 10,9 mln zł, a zysk netto wyniósł 8,8 mln zł, co daje wzrost odpowiednio o 75% oraz 49% r/r. Na koniec 2021 r. Render Cube posiadał ponad 14 mln zł środków pieniężnych. Bardzo dobre wyniki finansowe to efekt wysokiej sprzedażą flagowej produkcji Render Cube – „Medieval Dynasty”.
Play2Chill: W 2021 roku odnotowała niespełna 950 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do 731 tys. w 2020 roku. W raportowanym okresie firma odnotowała 660 tys. zł straty. Stan gotówki na koncie warszawskiego dewelopera na koniec 2021 roku wynosił prawie 2,2 mln zł. Spółka koncentruje się na pracach developerskich przy grach „Aztecs The Last Sun”, „Rally Machanic Simulator” oraz „Far North Survival”, których premiery planowane są w 2023 roku. Play2Chill deklaruje także dalsze prace nad rozwojem autorskiej gry „Motorcycle Mechanic Simulator 2021”.
Drago entertainment: Odnotowała w 2021 roku rekordowe wyniki finansowe. W raportowanym okresie przychody netto ze sprzedaży wyniosły 13 mln zł wobec 0,5 mln zł rok wcześniej. W ub.r. firma zanotowała 5,2 mln zł zysku operacyjnego EBIT, a EBITDA w tym okresie wyniosła ponad 5,3 mln zł; zysk netto sięgnął 4,6 mln zł. Prawie połowa tego wyniku została wypracowana w samym IV kwartale 2021, kiedy to zysk netto osiągnął ok 2 mln zł. Wpływ na to miała sprzedaż bestsellerowej gry studia pt. „Gas Station Simulator”.
Games Incubator: Gra Police Shootout zadebiutowała na platformie Steam.
Źródło: ISBnews