Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 16-19 sierpnia br.
Klabater: Podtrzymuje termin premiery gry „Moonshine Inc.” w III kwartale, poinformował członek zarządu Klabater Michał Gembicki.
Gamedust: Oczekuje, że cztery projekty VR, nad którymi obecnie pracuje („Yupitergrad 2: Lost Station”, „Best Forklift Operator”, „Sunrise GP”, „Rooms of Realities”) zaczną od przyszłego roku pracować dla spółki, dzięki czemu osiągnie break even, poinformował prezes Paweł Flieger.
QubicGames: Zawarła umowę współpracy w celu skupu do 1 mln akcji własnych, podała spółka. Domem maklerskim, który będzie realizował ten proces jest BDM. Wydawca chce nabyć akcje w cenie nie niższej niż 1 zł i nie wyższej niż 8 zł.
Gamivo: Po wynikach za pierwsze sześć miesięcy roku, liczy na jeszcze bardziej udane II półrocze 2022 roku, poinformował ISBtech prezes Mateusz Śmieżewski. Będzie kontynuować prace nad stabilnym wzrostem GMV oraz zysków.
Gamedust: Podpisał umowę licencyjną i dystrybucyjną z jednym z wiodących producentów gogli wirtualnej rzeczywistości i otrzyma od tego partnera „istotną kwotę” za jeden miesiąc wyłączności na dystrybucję drugiej odsłony gry „Yupitergrad”, poinformował prezes Gamedust Paweł Flieger.
Movie Games: Odnotowało 2,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 0,63 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,97 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 2,74 mln zł rok wcześniej.
Bloober Team: Odnotował 3,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 8,22 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,51 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 17,36 mln zł rok wcześniej.
Creepy Jar: Miał 18,5 mln zł zysku netto w I półroczu 2022 r. (+54% r/r), podała spółka, prezentując wstępne dane. Krótkoterminowe aktywa finansowe: 60,7 mln zł na 30 czerwca 2022 r. wobec 69,9 mln zł na 31 marca 2022 r., podano także.
CI Games: Jon Tibble obejmie stanowisko wiceprezesa ds. globalnej sprzedaży CI Games, a Kirsty Moore przejmie funkcję dyrektora HR, podała spółka.
Drago: Planuje złożyć w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w ciągu najbliższych tygodni prospekt emisyjny w związku z planowanym przejściem z NewConnect na główny rynek GPW, poinformowała prezes Joanna Tynor.
Polyslash: Premiera gry „Alchemist Simulator” w wersji na PlayStation została wyznaczona na 24 sierpnia 2022 r. Spółka pełni rolę współwydawcy gry. Drugim współwydawcą jest Art Games Studio. Cena gry wynosi 13,99 euro w Europie oraz 15,39 USD w USA.
True Games Syndicate: 17 sierpnia nastąpiła prezentacja zapowiedzi gry „Crimerunner” (poprzednia robocza nazwa „Projekt District”) poprzez opublikowanie karty produktu i trailera gry na platformie Steam. Ponadto spółka określiła termin premiery gry na III kw. 2024 r.
Platige Image: Zrealizowało zwiastun gry strategicznej „Company of Heroes 3” opracowanego dla Relic Entertainment. Tytuł został wydany przez SEGA. Zespół Platige zajął się niemal każdym aspektem produkcji, od scenariusza i castingu po zdjęcia, cyfrowe efekty specjalne i montaż. W roku 2021 Platige stworzyło zwiastun wykonany w pełni w technologii CGI.
Carbon Studio: Wypracowało 1,66 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży w II kwartale br. wobec 1,69 mln zł rok wcześniej. Jednostkowy zysk netto osiągnął wartość 0,67 mln zł, EBIT wyniósł 0,65 mln zł. Na wypracowane wyniki pozytywny wpływ miała sprzedaż autorskich projektów studia – seria gier „The Wizards” oraz tytuł „Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall”.
Gamivo: W I kw. br. odnotowało 10,7 mln przychodów netto, co oznacza wzrost o 18% r/r. Poprawiono także wskaźnik GMV, który wyniósł 56,3 mln zł (wzrost o 19% r/r). Zysk netto wzrósł o 77% r/r do 2,9 mln zł.
Ice Code Games: W I poł. br. miał ponad 2,3 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. W II kw. 2022 r. spółka wypracowała zysk netto w wysokości ponad 650 tys. zł. wobec ponad 19 tys. zł straty rok wcześniej. Stan kapitałów własnych spółki na koniec raportowanego okresu to ponad 18,3 mln zł.
Render Cube: Przychody netto w II kw. br. wzrosły o 59% r/r do 2,7 mln zł. W tym czasie EBITDA oraz zysk netto wyniosły odpowiednio: 1,8 mln zł oraz 1,5 mln zł, co daje wzrost o 58% oraz 42%. 30 czerwca br. spółka posiadała na koncie 15,5 mln zł środków pieniężnych.
Klabater: W II kwartale br. spółka wypracowała blisko 1,4 mln zł przychodów netto, co oznacza wzrost o 16% r/r. Przychody z działalności wydawniczej były o 160% wyższe niż rok wcześniej.
Play2Chill: Odnotował 607 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży w I poł. br., co oznacza wzrost o ponad 56%. Po zwrocie kosztów produkcji gry „Motorcycle Mechanic Simulator 2021”, deweloper zapowiedział wersje konsolowe oraz nowe DLC, które pojawią się jeszcze w tym roku.
RIOT Games: All Stars Adventure to wyzwanie dla twórców i ich fanów z tej części Europy (w tym z Polski!). Nowa edycja tego wydarzenia umożliwi rywalizację zarówno w świecie „League of Legends”, jak i bezpośrednie zmagania podczas finałów na greckiej wyspie Sifnos. Dzięki specjalnym głosowaniom, na finalny skład uczestników wpływ będzie miała również społeczność LoL-a.
Gameparic: Spółka zapowiedziała udostępnienie demo nowej gry „Miniland”.
Gaming: Według badań naukowców z Queensland University of Technology, przeprowadzonych na grupie ponad 1400 zawodników z 65 krajów, jedynie 4% z nich jest narażonych na otyłość. Najlepsi gracze esportowi spędzają nawet godzinę dziennie na siłowni. Z kolei według raportu AdColony „The life of Mobile Gamer”, 4 na 10 graczy mobilnych monitoruje jednocześnie swoją aktywność fizyczną za pomocą apek. Obecnie, użytkowników aplikacji zdrowotnych/fitness jest 84,4 mln.
Mill Games: Gra „Robo Revenge Squad” została udostępniona na Nintendo Switch i Xbox.
Źródło: ISBnews