W IV konkursie programu GameINN złożono 92 wnioski o dofinansowanie na łączną kwotę prawie 358 mln zł, poinformowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR). Ponad 90% wniosków złożyły firmy z sektora MŚP.
Celem programu sektorowego GameINN jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku. W ogłoszonym w listopadzie zeszłego roku konkursie na wsparcie nowatorskich projektów w sektorze gamedev NCBR przeznaczył 100 mln zł. Nabór wniosków – po jego wydłużeniu przez rządową agencję w związku z epidemią COVID-19 – trwał do 17 kwietnia br., podano w komunikacie.
„Cieszy nas, że nasza różnorodna, a jednocześnie „szyta na miarę” oferta dla firm i jednostek naukowych spotyka się z dużym zainteresowaniem, czego dowodem jest m.in. zakończony właśnie nabór wniosków w konkursie programu GameINN. Warto pamiętać, że choć to program adresowany do sektora producentów gier video, to tworzone w ramach projektów technologie służą lub będą służyły nie tylko przedstawicielom tej branży. Sądzę, że trend wykorzystywania rozwiązań opracowanych przez polski gamedev w innych dziedzinach, takich jak na przykład medycyna czy edukacja, będzie się umacniał w najbliższych latach” – powiedział dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju Wojciech Kamieniecki, cytowany w komunikacie.
Poprzednie edycje konkursu również cieszyły się dużym zainteresowaniem. W I konkursie GameINN do NCBR wpłynęły 72 wnioski na łączną kwotę dofinansowania 186 mln zł, w II konkursie było to 90 wniosków na ok. 234 mln zł, a w ramach III konkursu 81 wniosków na ok. 296 mln zł. Łącznie w programie GameINN do tej pory NCBR przyznał dofinansowania w łącznej wysokości ok. 320 mln zł 107 projektom, przypomniano.
„W pierwszych dwóch konkursach GameINN o dofinansowanie mogły się ubiegać przedsiębiorstwa lub ich konsorcja, ale od trzeciego konkursu o wsparcie mogą się starać również konsorcja z udziałem jednostek naukowych. Poziom dofinansowania dla tych ostatnich – w przypadku, gdy projekt jest realizowany w ramach działalności niegospodarczej jednostki – wynosi do 100% kosztów kwalifikowanych” – czytamy dalej.
W IV konkursie GameiNN minimalna wartość projektu (kosztów kwalifikowanych) to 400 tys., a maksymalna to 20 mln zł. Zgłaszane do NCBR projekty badawczo-rozwojowe musiały mieścić się w ramach zakresu tematycznego, obejmującego m.in. platformy, silniki oraz techniki przetwarzania, zastosowania sztucznej inteligencji, czy nowe narzędzia i mechanizmy interakcji. Wnioskodawcy musieli też wskazać miejsce realizacji projektu, którym może być dowolne województwo z wyłączeniem województwa mazowieckiego, które ma status regionu lepiej rozwiniętego.
Źródło: ISBnews