Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gaming

Wydatki na gry na konsole staną się największym segmentem rynku w Polsce w 2028

Dodane przez Bartłomiej Supernak
14 marca 2023
w dziale Gaming
0
gra
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Wydatki na gry na konsole zyskają przewagę nad pozostałymi segmentami rynku gier wideo w Polsce w 2028 roku, kiedy to osiągną 35% rynku (wobec 27% w 2022) przy 33% udziału segmentu mobilnego (37% w 2022) i 32% segmentu PC (36% w 2022), wynika z szacunków firmy badawczej PMR.

„Branża gamingowa jest jedną z najbardziej dynamicznych gałęzi polskiej gospodarki. Według danych PMR, suma wydatków poniesionych na gry wideo w 2022 r. była wyższa niż rok wcześniej. Wynik ten jest o tyle istotny, że rynek znalazł się w zupełnie nowej sytuacji. Po raz pierwszy bowiem spadła ogólna liczba graczy korzystających z płatnych gier wideo” – czytamy w komunikacie.

W największym stopniu koniunkturę polskiego rynku budują przychody ze sprzedaży gier mobilnych, społecznościowych i przeglądarkowych. Związane jest to m.in. z rosnącą penetracją urządzeń mobilnych, powszechnym dostępem do internetu w sieciach komórkowych i z urządzeń przenośnych. O sile tego segmentu stanowi również stosunkowo niska bariera wejścia, która okazała się szczególnie istotna w czasie pandemii. W 2020 i 2021 r. przybyło ponad 1,5 mln nowych graczy. Z kolei w 2022 r. wojna na Ukrainie oraz wysoka inflacja nie poskutkowały spadkiem liczby graczy mobilnych. Wprawdzie spadła częstotliwość grania oraz poziom wydatków per capita, jednak całkowita rezygnacja z gier tych konsumentów, którzy już korzystali z usług praktycznie nie następuje (przynajmniej w rozumieniu efektu netto, czyli wzrostu całej bazy graczy), wymieniono w informacji.

„Teoretycznie najmniejszy udział w sumarycznym wyniku rynku miały gry konsolowe. Z drugiej strony, jest to segment stale wzrostowy, który w perspektywie kolejnych lat ma szansę wyprzedzić PC-ety. Naszym zdaniem, istotny tutaj może okazać się koszt początkowy (zakup niezbędnego sprzętu do grania w gry wideo), który jest znacznie wyższy w przypadku gier na PC niż na konsole, nawet jeśli wrażenia mogą być ogólnie lepsze. Dodatkowymi czynnikami napędzającymi rynek konsolowy są popularyzacja konsol nowej generacji, możliwość odsprzedaży pojedynczych tytułów (fizycznych wersji gier) oraz rozwój modelu subskrypcyjnego”- czytamy dalej.

Model subskrypcyjny w Polsce rozwija się, jednak nadal mówimy o relatywnie niskiej bazie. Zdecydowana większość graczy kupuje gry wideo w tradycyjnym modelu (pojedynczy zakup). Gracze tłumaczą, że subskrypcje często nie obejmują premier gier typu AAA. Pozbawiają również możliwości odsprzedaży gier na rynku wtórnym. Pomimo wskazanych barier rozwoju modelu subskrypcyjnego, należy się spodziewać dalszej jego popularyzacji wśród graczy. Będzie temu sprzyjać oferta platform oferujących dostęp do gier w ramach abonamentu oraz ogólny zwrot biznesu w kierunku subskrypcji oraz świadczeniu usług cyfrowych, podano także.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Pagra planuje podpisać umowy o wartości ok. 35-40 mln zł w 2023

Następny post

Prezydent podpisał ustawę dot. elektrowni wiatrowych z minimalną odległością 700 metrów

11 bit studios

11 bit studios miało 22,89 mln zł zysku netto, 25,87 mln zł zysku EBITDA w 2022

All in! Games

KNF zawiesiła zatwierdzenie prospektu All In! Games na wniosek spółki

gra

Jujubee ustaliło datę premiery gry Flashout 3 na Playstation na 23 III 2023

Ten Square Games

Ten Square Games: Gra Fishing Clash przestanie być dostępna w Chinach

Kool2Play

Grupa Kapitałowa Kool2Play z rekordowymi przychodami ponad 12 mln zł

gra

Frozen Way zwiększył budżet kosztów produkcji i marketingu Honeycomb na PC do 3,5 mln zł

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

koronawirus

Rząd chce przedłużyć obowiązujące obostrzenia wz. z COVID do końca kwietnia 2023

grupa kęty

Grupa Kęty miała 678,36 mln zł zysku netto, 1 031,44 mln zł zysku EBITDA w 2022

11 bit studios

11 bit studios miało 22,89 mln zł zysku netto, 25,87 mln zł zysku EBITDA w 2022

WIG

Indeks WIG20 spadł o 0,08% na zamknięciu w czwartek

MF

MF chce, by podatek od obligacji na rynku regulowanym pobierał płatnik

biznes

Szczegóły współpracy z Grupą Azoty w najbliższym czasie

praca

KAS planuje, by w rozliczeniach za 2023 e-PIT-em objąć także przedsiębiorców

MF

MF chce, aby dochody z funduszy inwestycyjnych były kompensowane ze stratami

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.