Gaming Factory w ramach publicznej emisji akcji zamierza przeprowadzić budowę księgi popytu w dniach od 24 czerwca do 2 lipca, zapisy w transzy detalicznej będą prowadzone od 24 czerwca do 1 lipca, a w transzy instytucjonalnych potrwają od 3 do 8 lipca, podała spółka. Celem spółki jest pozyskanie od 15 do 17 mln zł, które chce przeznaczyć na produkcję gier oraz rozwój działań marketingowych.
„24 czerwca rozpocznie się road show – spotkania z inwestorami potrwają do 1 lipca. W tym czasie zapisy na akcje mogą składać inwestorzy indywidualni. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych będzie miała miejsce w dniach 24 czerwca – 2 lipca, z kolei zapisy dla inwestorów instytucjonalnych zostaną przeprowadzone w dniach 3-8 lipca. Przydział akcji i zakończenie oferty 9 zaplanowano na lipca” – czytamy w komunikacie.
Maksymalna cena akcji oferowanych została ustalona na poziomie 15,5 zł. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji jest Trigon Dom Maklerski. Inwestorzy mogą także składać zapisy na akcje w ramach konsorcjum domów maklerskich.
W III kw. Gaming Factory chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Z emisji nowych akcji zamierza pozyskać 15-17 mln zł. Ok. 70% wpływów przeznaczy na produkcję gier, pozostałe środki na marketing.
„W ciągu trzech lat zamierzamy wydać ponad 30 gier własnych na PC oraz prowadzić działalność wydawniczą dla innych studiów. Zakładamy, że część pozyskanej od inwestorów kwoty przeznaczymy na dokończenie tytułów, które są w trakcie produkcji, w tym między innymi: 'City Eye’, 'Roman Legionary’, 'Farming Life’, 'Fat[EX] Courier Simulator’, 'Castle Flipper’, 'Big Battle and Defence Simulator’ oraz 'Knight Simulator'” – powiedział prezes Mateusz Adamkiewicz, cytowany w komunikacie.
Wśród planowanych przez spółkę gier znajdują się także nowe, których produkcja jeszcze się nie rozpoczęła, chodzi m.in. o „Symulator Milionera”, „Bakery Simulator 2” lub „Farming Life 2”. Średni koszt pojedynczego projektu, wynikający z dotychczas podpisanych przez Spółkę umów wynosi ok. 200-600 tys. zł, podano także.
„Szacujemy, że bezpośrednie koszty produkcji większości gier finansowanych ze środków z emisji nowych akcji, będą zawierały się w przedziale ok. 100-500 tys. zł. W związku z zakładaną strategią rozwoju działalności, poprzez produkcję lepszych jakościowo gier, bierzemy pod uwagę przeznaczenie środków z emisji na pojedyncze gry o wyższych kosztach produkcji – w granicach 1 mln zł” – dodał Adamkiewicz.
Część wpływów na produkcję gier, zostanie przeznaczone na pokrycie kosztów związanych z portowaniem przez spółkę zależną Black Rose Project projektów z wersji PC na konsole Nintendo Switch, Xbox oraz PlayStation. Głównym kanałem dystrybucji gier Gaming Factory będzie platforma Steam, po czym gry będą także dystrybuowane na pozostałe konsole.
W III kw. 2020 r. Gaming Factory chce dołączyć do grona spółek publicznych.
„Naszym celem jest uzyskanie silnej pozycji na rynku deweloperów i wydawców, co konsekwentnie realizujemy zwiększając skalę działalności. Obecność na głównym parkiecie na pewno nam w tym pomoże, a dodatkowo uwiarygodni naszą spółkę w oczach inwestorów oraz da nam możliwość pozyskania środków na dalszy, dynamiczny rozwój” – powiedział Adamkiewicz.
Spółki należące do grupy Gaming Factory, tj. Black Rose Projects, Silver Lynx Games oraz Ultimate VR uzupełniają działalność o portowanie gier na konsole Nintendo Switch, PlayStation, Xbox oraz platformę VR oraz adaptowanie gier wideo na gry w wersji planszowej.
Strategia spółki zakłada wydawanie dużej liczby nisko i średnio-budżetowych gier komputerowych (6-15 rocznie).
„Chcemy produkować gry wysokiej jakości, koncentrując się na własnych tytułach, które odniosły sukces i rozwijać ich licencje. W planach mamy również rozwijanie własnego działu wydawnictwa i marketingu. Mamy nadzieję, że poszerzenie kanałów dystrybucji gier na PlayStation Store, Microsoft Store, GOG, platformę VR wpłynie istotnie na zwiększanie bazy odbiorców wydawanych gier, jak również przyczyni się do nawiązana współpracy z nowymi zespołami deweloperskimi” – podsumował Adamkiewicz.
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń spółki jest poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym. Spółka pracuje obecnie nad ponad 20-stoma produkcjami na PC o zróżnicowanej tematyce. W portfolio studia znajdują się symulatory, tycoony, gry akcji czy horrory.
Źródło: ISBnews