Action odnotował 12,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 10,36 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 10,5 mln zł wobec 13,73 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 577,1 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 541,53 mln zł rok wcześniej.
EBITDA wyniosła 12,66 mln zł w III kw 2022 r wobec 15,73 rok wcześniej.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 29,97 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 72,66 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 692,36 mln zł w porównaniu z 1 600,72 mln zł rok wcześniej.EBITDA w tym okresie wyniosła 39,64 mln zł wobec 89,56 mln zł rok wcześniej.
„Jesteśmy konsekwentni w swoich działaniach. Naszym zdaniem, realizowana strategia da opór nadciągającej recesji. Dlatego cały czas rozwijamy sprzedaż poprzez internet w różnych modelach współpracy z partnerami B2B bądź bezpośrednio w biznesie B2C. Trzeci kwartał 2022 natomiast, w części sprzedaży produktów zaawansowanych, realizowanych przez Action Business Center był czasem przygotowania się do rozmaitych szkoleń dla klientów B2B, które obecnie realizujemy” – powiedział prezes Piotr Bieliński, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 31,14 mln zł wobec 72,67 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa Action działa na rynku dystrybucji sprzętu IT i RTV/AGD/GSM, a także dystrybutor VAD (Action Business Center), to także znaczący producent sprzętu komputerowego. Action posiada projekty e-commerce: sferis.pl, gram.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 307 mln zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews